וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יכול לנשום לרווחה: נותר המנצח בוויסקונסין בספירה החוזרת

13.12.2016 / 0:56

הספירה החוזרת נעשתה לבקשת מפלגת הירוקים והעלתה כי טראמפ ניצח את קלינטון ביותר מ-22 אלף קולות. במקביל, ביטל בית המשפט הפדרלי את בקשת הירוקים לספירה מחודשת בפנסילבניה, שם ניצח טראמפ בפער מזערי

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, נותר המנצח במדינת ויסקונסין לאחר ספירת הקולות החוזרת – כך הודיעה אמש (שני) ועדת הבחירות. טראמפ ניצח את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ביותר מ-22 אלף קולות במדינה. הספירה החוזרת נעשתה לבקשתה של מועמדת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין שאף מימנה את קיומה. בספירה החוזרת התגלתה טעות בספירת 1,800 קולות בלבד.

בתוך כך, שופט בית במשפט הפדרלי דחה אתמול את עתירת מפלגת הירוקים לביצוע ספירה מחדש של תוצאות הבחירות בפנסילבניה ולבחינת אפשרות של מתקפת סייבר בחלק ממערכות ההצבעה במדינה. בכך, נכשלה שוב ראשת המפלגה סטיין במטרתה לבדוק מחדש את התוצאות במדינות שבהן ניצח טראמפ את קלינטון בפער מזערי.

השופט פול דאימונד אמר כי הוא דחה את הבקשה, בין היתר בשל העובדה שהחשד לפריצות למערכת הההצבעה של פנסילבניה "גובל בחוסר היגיון". "אין ראיה ממשית לכך שהתרחשה פריצה, וישנה ראיה משכנעת לכך שמערכת ההצבעה במדינה לא נפגעה", אמר. הוא הוסיף כי תאריך היעד להגשת התוצאות הסופיות של הבחירות הוא היום, ולכן ספירה מחדש אינה ריאלית.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ תוקף: "עלות תכנית ייצור מטוסי ה-F-35 יצאה משליטה"
"הקרב על חאלב הסתיים": המורדים נסוגו ממעוזיהם האחרונים
צלפים וטנקים רובוטיים: תיעוד נדיר של הכוחות הרוסיים בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפלגתה הגישה את העתירה לבית המשפט הפדרלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

העתירה הוגשה לאחר שבתחילת החודש משכה מפלגת הירוקים את עתירתה לקיום ספירה חוזרת בפנסילבניה, בשל חוסר היכולת לאסוף את הסכום הדרוש לתשלום אגרת בית המשפט על סך מיליון דולר עד למועד שנקבע. סטיין עדיין יכולה לערער על החלטת בית המשפט הפדרלי, אך מצוות הקמפיין שלה לא נמסר אם היא מתכננת לעשות זאת.

במקביל לבקשה לספירת הקולות בפנסילבניה, מפלגת הירוקים עתרה גם כדי לספור מחדש את התוצאות במישיגן. ואולם, בית המשפט הפדרלי עצר את הספירה ביום שישי האחרון, שלושה ימים לאחר שהחלה.

(עדכון ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully