וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: מחשבים של ראש אכ"א ועליהם חומר מסווג נגנבו מביתו

המחשבים נגנבו מביתו של אלוף חגי טופולנסקי שבמועצה האזורית באר טוביה. שוטרים שהגיעו לבית דגמו טביעות אצבעות בניסיון להתחקות אחר הפורצים. טופולנסקי לוואלה! NEWS: "את העניינים הפרטיים שלי אני משאיר לעצמי". הוא צפוי להיחקר באזהרה במהלך היום

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

מחשבים ועליהם חומר צבאי מסווג נגנבו ביום שני האחרון מביתו של ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, במועצה האזורית באר טוביה - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. לוואלה! NEWS נודע כי הפורצים גנבו בין היתר את המחשב האישי של טופולנסקי. שוטרי תחנת קריית מלאכי הגיעו לבית ולקחו טביעות אצבעות וממצאים נוספים כדי לנסות ולהתחקות אחר הפורצים. במהלך היום הוא צפוי להיחקר באזהרה.

במשטרה ובמערכת הביטחון מנסים לאתר את המחשבים שנגנבו במטרה למנוע את הפצת המידע הרגיש, שככל הנראה נמצא על גבי המכשירים. בחיפושים משתתפים המשטרה, שב"כ וצה"ל. במהלך חקירתו של טופולנסקי ייבדק כיצד הוחזק המחשב בביתו ואם נשמרו נהלי האבטחה המתאימים, איזה תוכן היה עליו ובאיזו רמת סיווג היה המידע. לפי הערכות, הפורצים הגיעו מהשטחים.

טופולנסקי התייחס אתמול לפריצה לביתו באירוע שהתקיים בעכו. במענה לשאלת וואלה! NEWS אמר: "את העניינים הפרטיים שלי אני משאיר לעצמי. גנבו לי עוד כמה דברים מהבית, אני לא אוהב שגונבים לי מהבית, תעשו לי טובה".



לקריאה נוספת:
בטיחות לפני הכול: מדוע נתניהו לא זכה לתמונה חגיגית בתא הטייס?
איזנקוט: "דבריו של קהלני על שירות נשים בשריון לא ראויים"
הסערה סביב עלות ה-F-35: "הכסף חשוב – אבל הטכנולוגיה יותר"

ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. דובר צה"ל
ייחקר באזהרה. אלוף טופולנסקי/דובר צה"ל
ביתו של ראש אגף כוח אדם חגי טופולנסקי שנפרץ אמש במועצה אזורית באר טוביה, 13 בדצמבר 2016. שי מכלוף
חומר מסווג נגנב. ביתו של טופולנסקי, אתמול/שי מכלוף

בשנים האחרונות מנהל צה"ל מדיניות חריפה בעניין קצינים שמחשביהם האישיים נגנבו. לפני כחודש וחצי הושעה מתפקידו למשך 14 ימים קצין חיל האוויר בדרגת אלוף-משנה לאחר שמביתו נגנב מחשב נייד של צה"ל. לפני כשנה הדיח הרמטכ"ל גדי איזנקוט את אלוף-משנה אילן לוי, שהיה קצין תותחנים בפיקוד הצפון, לאחר שרכבו נגנב בחניית ביתו ובו השאיר אל"מ לוי מסמכים מסווגים בניגוד לפקודות.

טופולנסקי, טייס קרב בהכשרתו שהיה מפקד של כמה טייסות, עשה את מרבית שירותו בחיל האוויר שם התקדם עד לתפקיד של ראש מטה החיל. בעבר אף היה מועמד לפקד על החיל. בספטמבר 2014 קודם לדרגת אלוף ומונה לראש אגף כוח אדם בצה"ל. במסגרת תפקידיו, היה אחראי בין היתר לשינויים מבניים בתוך צה"ל.

(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully