וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט: "דבריו של קהלני על שירות נשים בשריון לא ראויים"

13.12.2016 / 14:35

הרמטכ"ל נשאל על הנושא בשיחה עם תלמידי תיכון בעכו, והבהיר כי אף שהוא מעריך אותו כמפקד, "אם אמר את הדברים – הם לא מאפיינים את צה"ל". על משפט אזריה: "אנחנו מצפים לנורמות מסוימות מהחיילים שלנו"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: אוהד פיטר

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר היום (שלישי) בשיחה עם תלמידי תיכון בעכו, כי אמירותיו של תא"ל (מיל') אביגדור קהלני על נשים הן "לא ראויות ולא מאפיינות את צה"ל". איזנקוט נשאל בידי התלמידים על ההתבטאויות, שעלו בעקבות הדיון על שילוב נשים בשריון ולפיהן "תפקידה של האישה הוא להיות אימא ולהביא ילדים לעולם".

"קהלני הוא גיבור ישראל והוא היה גם מפקד שלי. אבל אם הדברים אכן נאמרו, זאת אמירה לא ראויה שלא מאפיינת את צה"ל", אמר איזנקוט. לדבריו, הצבא עדיין מתכוון להרחיב את המקצועות שנשים יכולות לשרת בהן, אך "בצורה שלא אמורה לפגוע ברגשותיהם של דתיים שלא רוצים לשרת ביחידה מעורבת".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
היסטוריה: תמונות ראשונות מטיסת הבכורה הישראלית ב-F-35. צפו
אזעקה נשמעה ביישובי גבול מצרים; זוהתה נפילה בסיני
ראש אכ"א ממליץ לשנות את ההיתר לזקן בצה"ל: "הרבנות תמליץ על פטורים"

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בביקורו בבית ספר בעכו, 13 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
"היה צריך להשאיר את משפט אזריה מחוץ לוויכוח הציבורי". איזנקוט/אדריאן הרבשטיין

הרמטכ"ל נשאל בידי התלמידים גם על משפטו של החייל אלאור אזריה, המואשם בירי במחבל מנוטרל בחברון, ואמר כי הוא "מאמין בבית הדין הצבאי שידע לתת דין וצדק". "יש רוח צה"ל, רמת נורמות מקצועיות וערכיות שאנחנו מצפים מהחיילים שלנו להן. במקרה הזה, מדובר באותו מתועב שבא להרוג את החיילים, ומכאן אירע אירוע שהמפקדים החליטו שהוא חריג. אם לא נקפיד על נורמות וערכים, אי אפשר לקיים את צה"ל כמו שאנחנו רוצים לראות אותו. צהל מוסרי וערכי", אמר. "לצערי, העניין יצא החוצה לשיח שהוא מחוץ לצבא, שלדעתי לא תרם ואפילו פגע. צריך להשאיר את צה"ל מחוץ לוויכוח הציבורי".

התלמידים טענו בפני הרמטכ"ל כי הם נאלצים לבחור בין תמיכה כלכלית במשפחתם לבין השירות הצבאי. "זה שירות, לא עבודה. יש דמי קיום, וצה"ל מקצה יותר מ-300 מיליון שקל בשנה כדי לעזור למשפחות שזקוקות לסיוע", אמר. "השנה השקנו תכנית שלפיה בעתיד מאות חיילים שעשו שירות משמעותי יקבלו מימון לשלוש שנות לימודים או למקצוע. אני מקווה שבעתיד זה יהיה פתוח לכלל החיילים".

כמו כן, התייחס איזנקוט לנתוני הגיוס. "רק 50% מבני ה-18 מתגייסים. אם אני מנקה את ערביי ישראל, שאין להם חוק גיוס חובה, אז 66% מהצעירים מתגייסים. זה מאוד לא טוב", אמר. "אנחנו צריכים לדעת שהשירות הוא גם זכות וגם מחויבות כדי שהמשפחה שלנו והשכנים שלנו יוכלו לדעת שמישהו מגן עליהם, ועכשיו תורכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully