וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: תיעוד ראשון מטיסת הבכורה הישראלית ב-F-35. צפו

13.12.2016 / 18:00

לאחר סדרת בדיקות אינטנסיבית, עלה מפקד טייסת "נשר הזהב" אל החמקן החד-מושבי והמריא לגיחה ראשונה בשמי ישראל. בחודשים הקרובים יישארו אנשי הצבא האמריקני בארץ כדי ללוות את קליטת ה"אדיר"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אוהד פיטר

חיל האוויר הישראלי השלים היום (שלישי) שלב נוסף בקליטת מטוס F-35, ה"אדיר", שנחת אתמול בבסיס נבטים שבנגב, עם גיחת הבכורה שלו בידי מפקד טייסת "נשר הזהב", סגן-אלוף יותם. מפקד הטייסת הטיס את החמקן החדש, תוצרת חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית, לעיני בכירי חיל האוויר וצוותי הטייסת, לאחר סדרת בדיקות אינטנסיבית משעות הבוקר המוקדמות.

עם תום הבדיקות, אישר טכנאי מדרג א' – שעבר הסמכה במשך חודשים בארצות הברית – כי המטוס תקין וכשיר לטיסה. בשלב שאחריו, הגיע סא"ל יותם לסבב בדיקות חיצוניות (בד"ח) על הקרקע ואז עלה אל תא הטיס במטוס החד-מושבי ובדק את המערכות השונות בו. משנמצא כי לא התגלו תקלות חריגות, המריא סא"ל יותם לטיסת הבכורה בישראל וינחת לאחר שעה. בחודשים הקרובים צפויים צוותי "לוקהיד מרטין" וחיל האוויר של ארצות הברית ללוות את קליטתו ולהגיש סיוע במידת הצורך בכל התחומים.

עוד בנושא:
הסערה סביב עלות ה-F-35: "הכסף חשוב – אבל הטכנולוגיה יותר"
מטוסי ה-F-35 נחתו בישראל; נתניהו: "רק עוצמה מעוררת כבוד"
טראמפ תוקף: "עלות תכנית ייצור מטוסי ה-F-35 יצאה משליטה"

מטוס האדיר המריא לטיסתו הראשונה בשמי ישראל מבסיס נבטים, 13 בדצמבר 2016. דובר צה"ל
המראת ה"אדיר" מבסיס נבטים, היום/דובר צה"ל

גורמי צבא שמלווים את התהליך, סיפרו הבוקר כי ההתרגשות בבסיס עצומה מאחר שעד כה כללה ההכשרה של הטייסים בטייסת רק אימונים על גבי סימולטור - והיום תהיה זו הפעם הראשונה שבה יוכל לספר טייס ישראלי על חוויית הטיסה. בעוד שבועיים, לפי התכנון, יטיס את ה-F-35 גם סגן מפקד טייסת א' של "נשר הזהב", ולאחר מכן יחלו בהדרגה בטיסות שאר אנשי צוות האוויר.

במערכת הביטחון מתייחסים ברגישות לכלל הפעילות סביב הטייסת, שתוכן הפעילות שלה מוגדר מסווג מאוד, כחלק בלתי נפרד מיכולותיו החמקניות של המטוס שהפך החל מאתמול למוקד תשומת לב עבור מערכות ההגנה האוויריות המתקדמות מאוד שנמצאות באזור. בין היתר, של מפעילי סוללות ההגנה האוויריות מסוג S-300 בצבא סוריה ומפעילי סוללת S-400 בצבא רוסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל רמז אמש בנאומו בטקס החגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל עשויה לרכוש דגמים אחרים של מטוס ה-F-35, כמו ה-STOVL שממריא ממסלולים קצרים ונוחת אנכית. פעולה שכזו, תאפשר לחיל האוויר הישראלי לתפקד גם תחת מתקפת טילים מסיבית שעשויה לפגוע במסלולי ההמראה של בסיסי החיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully