וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון למנוע את הדחתה: "נשיאת קוריאה הדרומית מוכנה להתפטר"

יועצה הבכיר של הנשיאה פארק גון-הייה הודיע לפרלמנט כי היא תהיה מוכנה לעזוב את תפקידה בסוף אפריל, במטרה להימנע מהצבעה להדחתה בהמשך השבוע. "ההתפטרות תקנה לה עוד זמן להשפיע על ענייני המדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה הביעה נכונות להתפטר מתפקידה בסוף חודש אפריל, בצל מאמצי האופוזיציה בסיאול להדיח אותה בשל מעורבותה בפרשת שחיתות. ברשת "בלומברג" דווח היום כי הור וון ג'ה, יועצה הבכיר של הנשיאה, הודיע היום (שני) לפרלמנט כי פארק תקבל את הצעתה מפלגתה לעזוב את לשכת הנשיאות בסוף אפריל.

נכונותה של הנשיאה להתפטר נועדה למנוע את הדחתה בידי הפלרמנט, כפי שהבטיחו ראשי האופוזיציה לעשות עוד השבוע. השעיה שכזו, בהנחה שלא תידחה על ידי בית הדין החוקתי, תרחיק את פארק למעשה מכל מוקדי הכוח במדינה. "התפטרות באפריל תקנה לה עוד זמן להשפיע על ענייני המדינה", הסביר נם צ'אנג הי, מרצה בכיר למדעי המדינה באוניברסיטת אינהה המקומית.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיאת דרום קוריאה מסתבכת: "לקחה חלק פעיל בפרשת השחיתות"
חיפשו שחיתות, מצאו ויאגרה: הגילוי המביך של נשיאת דרום קוריאה
המשבר מעמיק: נשיאת דרום קוריאה תיחקר בשל פרשת השחיתות

נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון הייה מצביעה בבחירות לפרלמנט שנערכו במדינה, אפריל 2016. רויטרס
האופוזיציה עוד מנסה להשיג את הרוב הנדרש להדחתה. פארק/רויטרס

ההצבעה על הדחתה מתוכננת ליום שישי הקרוב, לאחר גל הפגנות ענק בסיאול. למרות התמיכה הציבורית הנרחבת בהדחת פארק, האופוזיציה עוד לא הבטיחה יותר מ-200 הקולות הנדרשים בפרלמנט על מנת להשלים את המהלך, מתוך 300 חברי האסיפה הלאומית. חודשיים לאחר הדחתה הרשמית של הנשיאה, או התפטרותה, צפויות בחירות במדינה, כשנתיים לפני מועד סיום כהונתה בשנת 2018.

בשבוע שעבר, בנאומה השלישי לאומה מאז פרוץ פרשת השחיתות במעורבותה, אמרה הנשיאה כי הפרלמנט יקבע את עתידה, גם במקרה שתתבקש להתפטר מתפקידה. זאת, כשבוע לאחר שהתביעה בקוריאה הדרומית מסרה כי לנשיאה היה תפקיד מרכזי בפרשת השחיתות הקשורה למקורבתה. עוזרתה של הנשיאה צ'וי סון-סיל ושני עוזרים נוספים של הנשיאה הואשמו באופן רשמי בהונאה ובניצול סמכות לרעה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת מחאה בסיאול נגד הנשיאה פארק גון-הייה, 12 בנובמבר 2016. AP
הפגנה להדחת הנשיאה בסיאול, בחודש שעבר/AP
הפגנות בסיאול, קוריאה הדרומית, נגד הנשיאה פארק גון הייה, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
העבירה מידע מסווג לחברתה. הפגנה נגד הנשיאה, בחודש שעבר/רויטרס

צ'וי מואשמת שהשתמשה בקשריה עם הנשיאה כדי לאיים על חברות שונות "לתרום" עשרות מיליוני דולרים לקרנות צדקה, וגרפה את הכספים לכיסה. פארק, מנגד, מואשמת כי היא סייעה לה בהוצאת הכספים מאותן החברות וכי היא הורתה לשני עוזריה להדליף מסמכים ממשלתיים לחברתה, שלה לא היה סיווג ביטחוני ולא החזיקה בשום תפקיד רשמי.

הפרשה פגעה אנושות באחוזי התמיכה בפארק, שהגיעו לשפל חסר תקדים של 5% בלבד. על פי החוק הדרום קוריאני, לא ניתן להעמיד לדין נשיאה מכהנת במדינה, אלא אם היא מואשמת בבגידה או במרד. עם זאת, לאחר שתסיים את כהונתה, ניתן יהיה להמשיך את החקירה הפלילית ואף להגיש כתב אישום נגד פארק, הנשיאה הראשונה בתולדות המדינה שנחקרת עוד במהלך כהונתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully