וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מעמיק: נשיאת דרום קוריאה תיחקר בשל פרשת השחיתות

13.11.2016 / 19:30

בסוכנות הידיעות המקומית דווח כי פארק גון-הייה תתושאל על ידי הרשויות בחשד שאפשרה למקורבתה לצבור כוח ולנצל את קשריה כדי לסחוט עשרות מיליוני דולרים. מאות אלפי מפגינים דרשו אתמול את התפטרותה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

התביעה בקוריאה הדרומית צפויה לחקור השבוע את הנשיאה פארק גון-הייה בחשד שהיא אפשרה למקורבתה לצבור כוח מאחורי הקלעים – כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות המקומית יונהאפ. זאת תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה שבה נשיא מכהן נחקר על ידי הרשויות. הפרשה היא האתגר הגדול ביותר שחוותה הנשיאה במהלך שלטונה, והתנצלויותיה לא הצליחו לשכך את הזעם הציבורי.

לפי הדיווח, שהתבסס על גורם בתביעה, הנשיאה פארק תתושאל ביום שלישי או רביעי לכל המאוחר. עוד דווח כי התביעה הגישה את הבקשה ללשכתה של הנשיאה וכי היא ממתינה לתגובה.
.
צ'וי סון-סיל, מקורבתה ובתו של מנהיג כת שהיה מורה רוחני של פארק בשנות ה-70, חשודה גם שניצלה את קשריה לנשיאה כדי לגרום לחברות שונות לתרום עשרות מיליוני דולרים לקרנות שבבעלותה. היא נעצרה ב-3 בנובמבר בחשד להונאה ולשימוש לרעה בכוח והתביעה אמורה להכריע עד 20 בחודש אם להגיש נגדה כתב אישום.

לקריאה נוספת בנושא
הפגנות ענק בבירת קוריאה הדרומית נגד הנשיאה: "חייבת להתפטר"
סערה בדרום קוריאה: בתו של מנהיג כת עלולה להפיל את הנשיאה

הפגנת מחאה בסיאול נגד הנשיאה פארק גון-הייה, 12 בנובמבר 2016. AP
ההפגנה נגד הנשיאה בסיאול, אתמול/AP

אתמול יצאו מאות אלפי אנשים לרחובות הבירה סיאול ודרשו מהנשיאה להתפטר, כחלק מהמחאה הנרחבת ביותר בקוריאה הדרומית מאז הופלה הדיקטטורה לפני שלושה עשורים. פארק הודיעה כי תפעל יחד עם האופוזיציה בפרלמנט כדי להקים ממשלה חדשה בניסיון להרגיע את הרוחות, אך מתנגדיה דחו זאת וטענו כי אלו הבטחות חסרות משמעות אם לא תבהיר אילו סמכויות יקבל ראש הממשלה החדש.

לנשיא קוריאה הדרומית יש חסינות מתביעה מלבד במקרה שיש חשד לבגידה במדינה, אולם הוא עדיין יכול להיחקר. לפארק נותרו 15 חודשים בתפקיד. אם היא תתפטר לפני כן, יתקיימו בחירות חדשות בתוך 60 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully