וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ענק בבירת קוריאה הדרומית נגד הנשיאה: "חייבת להתפטר"

מאות אלפים התכנסו בסיאול, במחאה על הטענות כי אפשרה לידידתה להתערב בעניינים מדיניים. מאז שהנשיאה הודתה שהיא פנתה לחברתה לייעוץ, והתנצלה - המחאה רק הולכת וגוברת. "זקוקים למישהו חדש"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: אלפים בקוריאה הדרומית הפגינו נגד הנשיאה, לפני כשבועיים)

מאות אלפי בני אדם הפגינו היום (שבת) בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, בדרישה מהנשיאה פארק גון-הייה לעזוב את תפקידה, בשל ההאשמות כי אפשרה לידידתה להתערב בנושאים מדיניים ולתת לה השפעה רבה, על אף שאותה ידידה לא מחזיקה באף תפקיד רשמי בממשלה או בפרלמנט. לטענת מארגני ההפגנה, במקום היו כחצי מיליון מפגינים, רובם הגדול אזרחים מן השורה שרצו להצטרף למחאה, ולהערכת המשטרה היו בה כ-260 אלף בני אדם.

זהו סוף השבוע השלישי בו נערכות הפגנות וצעדות מחאה נגד פארק מאז ההתנצלות הפומבית שלה בפרשה, לקראת סוף החודש שעבר, בה היא הודתה כי פנתה לחברתה צ'וי סון-סיל כדי לקבל עצה. ההתנצלות וההודאה רק ליבו את אש המחאה ואת החשדות בציבור נגד הנשיאה ונגד צ'וי. פארק הודיעה כי תפעל יחד עם האופוזיציה בפרלמנט כדי להקים ממשלה חדשה, זאת בניסיון להרגיע את הרוחות, אך הניסיון הזה לא צלח ומתנגדיה טענו כי הניסיון הזה רק מוכיח כמה היא לא מבינה את חומרת המעשים המיוחסים לה.

עוד בוואלה! NEWS:
ה-KKK יקיימו "צעדת ניצחון" לטראמפ; במטה הרפובליקני "נגעלים"
כוננות, פליטים ודאעש: שנה למתקפת הטרור בפריז – מה השתנה בצרפת?
חשד לרצח ישראלי בתאילנד: גופה נמצאה קבורה תחת בטון בבנגקוק

הפגנת מחאה בסיאול נגד הנשיאה פארק גון-הייה, 12 בנובמבר 2016. AP
"את חייבת להתפטר". המפגינים בסיאול/AP
הפגנת מחאה בסיאול נגד הנשיאה פארק גון-הייה, 12 בנובמבר 2016. AP
המארגנים טוענים כי חצי מיליון בני אדם באו להפגנה/AP

בניגוד להפגנות קודמות בקוריאה הדרומית, שנערכו ברובן על ידי איגודים מסודרים או קבוצות אזרחיות שונות, והפכו אלימות, בהפגנה הזו ניתן היה לראות זוגות צעירים עם עגלות ילדים, סטודנטים ומשפחות, לצד נכים בכסאות גלגלים או כאלה הנעזרים בקביים. ההמונים קראו "תתפטרי, את חייבת להתפטר".

בית המשפט אישר למפגינים לצעוד לכיוון "הבית הכחול", מתחם המגורים של הנשיאה ולשכתה, זאת לאחר שהמשטרה אסרה על המפגינים לצעוד לכיוון המתחם בשל סיבות ביטחוניות. "כמובן שעליה להתפטר", אמרה ג'ונג סון-היי, בת 42 שהשתתפה בהפגנה יחד עם בעלה ושתי בנותיה, "אני מאמינה שאנחנו זקוקים למישהו חדש שישנה את המצב, שיהיה טוב יותר מגון-הייה".

נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון הייה מצביעה בבחירות לפרלמנט שנערכו במדינה, אפריל 2016. רויטרס
"לא מבינה את גודל המשבר". הנשיאה פארק גון-הייה/רויטרס

בפרלמנט בסיאול גוברת הדרישה לפעול כדי להפסיק את כהונתה של הנשיאה, וכמה חברי אופוזיציה הצטרפו לצעדת המחאה. עם זאת, לא נעשה צעד רשמי במטרה לסיים את כהונתה של הנשיאה. סקר של מכון "גאלופ" במדינה גילה כי שיעור התמיכה בפארק צנח בחמישה אחוזים בשבוע השני למחאה נגדה. כעת, מחזיקה נשיאת קוריאה הדרומית בשיעור התמיכה הנמוך ביותר שנרשם מאז החלו הסקרים בעניין בשנת 1988.

הפגנת מחאה בסיאול נגד הנשיאה פארק גון-הייה, 12 בנובמבר 2016. AP
אחוזי התמיכה הנמוכים ביותר. המפגינים מניפים שלטים/AP
הפגנת מחאה בסיאול נגד הנשיאה פארק גון-הייה, 12 בנובמבר 2016. AP
בית המשפט הפך את החלטת המשטרה ואישר למפגינים לצעוד/AP
הפגנת מחאה בסיאול נגד הנשיאה פארק גון-הייה, 12 בנובמבר 2016. AP
ההמונים צועדים ברחובות לכיוון "הבית הכחול"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully