וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת דרום קוריאה מסתבכת: "לקחה חלק פעיל בפרשת השחיתות"

בתביעה במדינה טוענים כי פארק גון-הייה הייתה מעורבת בפרשה המשתקת את המדינה, שבמסגרתה מקורבתה ניצלה את קשריה כדי לסחוט חברות. מאות אלפים הפגינו שוב נגדה ודרשו את התפטרותה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לנשיאת קוריאה הדרומית היה תפקיד מרכזי בפרשת השחיתות הקשורה למקורבתה – כך מסרה היום (ראשון) התביעה במדינה ברקע המשך ההפגנות ההמוניות נגד פארק גון-הייה. עוזרתה של הנשיאה צ'וי סון-סיל ושני עוזרים נוספים של הנשיאה הואשמו באופן רשמי בהונאה ובניצול סמכות לרעה. חרף החקירה, לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן בקוריאה הדרומית, אלא אם הוא מואשם בבגידה או במרד.

עם זאת, לאחר שתסיים את כהונתה, ניתן יהיה להמשיך את החקירה הפלילית. פארק היא הנשיאה הראשונה בתולדות המדינה שנחקרת בזמן שהיא עוד בתפקיד ."בהתבסס על הראיות שאספנו עד כה, לנשיאה היה תפקיד מרכזי בפעילות הפלילית הקשורה לאותם גורמים", מסר לי יאנג-ריול, שמוביל את החקירה.

לקריאה נוספת בנושא
המשבר מעמיק: נשיאת דרום קוריאה תיחקר בשל פרשת השחיתות
הפגנות ענק בבירת קוריאה הדרומית נגד הנשיאה: "חייבת להתפטר"

הפגנה נגד נשיאת קוריאה הדרומית בבירה סיאול, 19 בנובמבר 2016. רויטרס
הפגנת המונים בסיאול נגד הנשיאה, אתמול/רויטרס

צ'וי מואשמת שהשתמשה בקשריה עם הנשיאה כדי לאיים על חברות שונות "לתרום" עשרות מיליוני דולרים לקרנות צדקה, וגרפה את הכספים לכיסה. פארק, מנגד, מואשמת כי היא סייעה לה בהוצאת הכספים מאותן החברות וכי היא הורתה לשני עוזריה להדליף מסמכים ממשלתיים לחברתה, שלה לא היה סיווג ביטחוני.

הפרשה פגעה אנושות באחוזי התמיכה בפארק, שהגיעו לשפל חסר תקדים של 5% בלבד. אתמול התאספו בבירה כ-155 אלף מפגינים, בהשוואה לכמיליון איש שגדשו את רחובות סיאול ודרשו את התפטרותה של הנשיאה הראשונה בתולדות קוריאה הדרומית. לפי מארגני ההפגנות, שהתקיימו בעוד שורת ערים ברחבי המדינה, בסיאול נכחו כחצי מיליון איש אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully