וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפשו שחיתות, מצאו ויאגרה: הגילוי המביך של נשיאת דרום קוריאה

הרשויות החוקרות את מעורבותה של פארק גון-הייה בפעילות אסורה של מקורבתה, חשפו גלולות המשמשות לבעיות אונות של גברים. לדברי הלשכה, היא רכשה אותן לטיפול "במחלת גבהים", אך לא השתמשה בהן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה רכשה גלולות של ויאגרה כדי להתמודד עם "מחלת גבהים" במהלך ביקור רשמי במזרח אפריקה – כך נמסר היום (רביעי) מלשכתה, לאחר שאלו נמצאו בפשיטה שערכו הרשויות החוקרות את מעורבותה של הנשיאה בפרשת השחיתות הקשורה למקורבתה וליועציה.

בלשכתה מסרו כי נרכשו עבור פארק 364 גלולות ויאגרה וגלולות אחרות דומות, המשמשות לטיפול באי-אונות אצל גברים. נשיאת קוריאה הדרומית מעולם לא עשתה בהן שימוש, אולם הגילויים האחרונים צפויים להגביר את הלחץ עליה להתפטר מתפקידה. מאות אלפים התכנסו בשבועות האחרונים בסיאול הבירה ובערים אחרות במדינה ודרשו ממנה לפרוש, אולם פארק מסרבת לכך בינתיים. הפרשה פגעה אנושות באחוזי התמיכה בפארק, שהגיעו לשפל חסר תקדים של 5% בלבד.

לקריאה נוספת על הפרשה
נשיאת דרום קוריאה מסתבכת: "לקחה חלק פעיל בפרשת השחיתות"
המשבר מעמיק: נשיאת דרום קוריאה תיחקר בשל פרשת השחיתות

נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון הייה מצביעה בבחירות לפרלמנט שנערכו במדינה, אפריל 2016. רויטרס
מסרבת להתפטר. נשיאת קוריאה הדרומית פארק/רויטרס

עוזרתה של הנשיאה צ'וי סון-סיל ושני עוזרים נוספים של הנשיאה מואשמים בהונאה ובניצול סמכות לרעה. צ'וי מואשמת שהשתמשה בקשריה עם הנשיאה כדי לאיים על חברות שונות "לתרום" עשרות מיליוני דולרים לקרנות צדקה, וגרפה את הכספים לכיסה.

פארק, מנגד, מואשמת כי היא סייעה לה בהוצאת הכספים מאותן החברות וכי היא הורתה לשני עוזריה להדליף מסמכים ממשלתיים לחברתה, שלה לא היה סיווג ביטחוני. עם זאת, לא ניתן להעמיד אותה לדין בזמן כהונתה, אלא אם היא מואשמת בעבירות של בגידה ושל מרד.

הלילה פשטו חוקרים מטעם התביעה במדינה על משרדי חברת סמסונג, זאת בשל קשריה של החברה לכאורה עם צ'וי. בנוסף לכך, הם פשטו גם על קרן הפנסיה הגדולה במדינה, שירות הפנסיה הלאומית (NPS). לפי סוכנות הידיעות יונהאפ, הם חוקרים אם הנשיאה הפעילה לחץ על הקרן לתמוך במיזוג של סמסונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully