וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס: "הרשויות בבוליביה הזהירו את הטייס ממחסור בדלק"

פקידה של רשות שדות התעופה בסנטה קרוז התריעה בפני הטייס כי מלאי הדלק לא יספיק להשלים את הטיסה, אולם הוא בחר להמשיך עד ליעדו הסופי בקולומביה. על פי דיווח נוסף, הטייס ויתר על שתי עצירות לתדלוק בברזיל ובבוליביה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

פקידה של רשות שדות התעופה הבוליביאנית הזהירה את טייס המטוס שהתרסק השבוע בקולומביה לפני שהמריא כי אין מספיק דלק על מנת להשלים את הטיסה – כך דווח היום (שישי) בעיתון הבוליביאני "דבר". על פי הדיווח, הפקידה בשדה התעופה בסנטה קרוז, שם עצר המטוס לחניית ביניים בדרכו מסאו פאולו שבברזיל, העלתה חששות בנוגע למלאי הדלק, אולם הטייס הביע ביטחון ביכולתו להשלים את הטיסה למדיין, שבמערב קולומביה, ותכנית הטיסה אושרה על ידי הפיקוח האווירי הבוליביאני.

על פי חקירת הרשויות הקולומביאנית מתחזקת ההערכה כי ההתרסקות, שבה נהרגו 71 בני אדם, כולל מרבית חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאופוקואנסה, מטוס BAE 146 של חברת הצ'רטר הבוליביאנית LaMia התרסק בעת שניסה לנחות בשדה התעופה במדיין בשל מחסור בדלק. להערכת מומחים לתעופה שצוטטו בדיווח של רשת BBC, המטוס התקרב לטווח הטיסה המקסימלי שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
ההקלטות חושפות: הטייס הודיע כי הדלק אזל לפני ההתרסקות בקולומביה
מחסור בדלק או רשלנות? חילוקי דעות על סיבת ההתרסקות בקולומביה
שבוע לפני שנהרג בהתרסקות: כדורגלני שאפקואנסה הפתיעו את חברם

גופות שחקני שאפקואנסה מפונות, קולומביה. AP
"ההחלטה הייתה בסמכותו של הטייס". זירת התרסקות המטוס/AP

בהקלטה מתא הטייס של המטוס, נשמע הטייס מיגל קירוגה מתריע על "כשל טכני מוחלט" ו"חוסר דלק". על פי דיווח מוקדם יותר בעיתון הברזילאי "או גלובו", המטוס לא עצר לתדלוק בקוביחה, שנמצאת על גבול ברזיל ובוליביה, בשל עיכוב בהמראה. לטייס הייתה גם אפשרות לנחות לתדלוק בבוגוטה, בירת קולומביה, אולם הוא בחר להמשיך ישירות למדיין.

מנכ"ל LaMia, גוסטבו ורגס, טען ביום רביעי כי למטוס היה אמור להיות מספיק דלק על מנת לטוס במשך ארבע שעות וחצי, והבהיר כי כל החלטה בנוגע לתדלוק מחדש הייתה בסמכותו של הטייס. אתמול רשות שדות התעופה של בוליביה השעו את רישיון הטיסה של החברה, שהייתה בבעלות חלקית של הטייס קירוגה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אוהדי קבוצת שאפקואנסה הברזילאית מתאבלים באצטדיון הבית לאחר התרסקות המטוס שבו נהרגו רוב חברי הקבוצה. רויטרס
אוהדי קבוצת הכדורגל מתאבלים באצטדיון המקומי/רויטרס

בתוך כך, היום הובאו גופותיהם של ההרוגים הברזילאים למדינה. בעיירה שאופוקו בדרום ברזיל, ביתם של שחקני קבוצת הכדורגל, הוקמה אנדרטה זמנית באצטדיון המקומי, ומחר צפוי להיערך שם טקס האשכבה של ההרוגים.

שחקני קבוצת שאפקואנסה שהיו על המטוס עשו את דרכם למשחק הראשון בגמר הקופה סוד אמריקנה, המקבילה הדרום-אמריקנית לליגה האירופית בכדורגל, נגד אתלטיקו נסיול. המגן אלן רושל, המגן הייליו נטו והשוער ג'קסון פולמן ניצלו בהתרסקות, לצד הדיילת חימנה סוארז, איש הצוות הטכני ארווין טומירי והעיתונאי רפאל הנזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully