וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור בדלק או רשלנות? חילוקי דעות על סיבת ההתרסקות בקולומביה

אדם המעורה בחקירת התרסקות המטוס שבה נהרגו 71 איש אמר כי העובדה שאין זכר לשריפה מצביעה על כך שהדלק אזל. מנגד, יש הטוענים כי מדובר בכשל חשמלי, וחלק מאשימים את התנהלות אנשי נמל התעופה במדיין. הדיילת שניצלה: "האורות כבו, מעבר לכך אני לא זוכרת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רשות התעופה האזרחית של קולומביה החלה בחקירת התרסקות המטוס הקטלנית בעיר מדיין, שבה נהרגו 71 בני אדם, בהם 18 שחקני קבוצת הכדורגל הברזילאית שאפקואנסה. אתמול נמצאו שתי הקופסאות השחורות של המטוס, ומצבן הוגדר מצוין, אך ייקח עוד זמן מה עד שיפרסם צוות החקירה את הדוח הסופי בנושא. מומחים שונים חלוקים בנוגע לסיבה שהובילה למטוס של חברת השכר הבוליביאנית Lamia לצנוח אל הקרקע כעשרה קילומטרים לפני נחיתתו בנמל התעופה, ומעלים סברות שונות.

אדם המעורה בפרטי החקירה אמר לרשת CNN כי העובדה שבזירת ההתרסקות לא נראה שנגרם נזק לשלד המטוס כתוצאה משריפה, מגביר את הסברה כי מחסור בדלק הוא שהוביל להתרסקות. במצב כזה, דלק לא מגיע למנועים – דבר המוביל להפסקת פעולתם. תקלה מסוג זה עלולה להתרחש כאשר ישנה דליפת דלק, התכסות בקרח של החלקים הפנימיים של המטוס, כשל במשאבות הדלק, כשל במדדים או טעות אנוש.

ג'פרי תומס, עורך אתר מוביל לענייני תעופה, אישר כי ככל הנראה לא פרצה דליקה במטוס בעת ההתרסקות. "אנו יודעים כי לא פרצה שריפה בעת שהמטוס פגע בקרקע, וזו ככל הנראה אחת הסיבות לכך שישנם ניצולים בטרגדיה הנוראה הזו", אמר ל-CNN

עוד כתבות בנושא:
שבוע לפני שנהרג בהתרסקות: כדורגלני שאפקואנסה הפתיעו את חברם
"העיר בוכה": קבוצת הסינדרלה מברזיל שנמחקה בהתרסקות בקולומביה
קולומביה: 76 נהרגו בהתרסקות מטוס ועליו קבוצת כדורגל מברזיל

שחקן הכדורגל טיאגוויניו זכה למסרון מרגש שבוע לפני שנהרג בהתרסקות מטוס הקבוצה. רויטרס
לא נמצאו סימנים לשריפה. שרידי המטוס בקולומביה/רויטרס

מנגד, אלפרדו בוקנגרה, יו"ר רשות התעופה האזרחית של קולומביה, אמר כי חקירה ראשונית דווקא העלתה את האפשרות שההתרסקות נגרמה כתוצאה מכשל חשמלי, אך הוא הדגיש כי טרם נשללה האפשרות למחסור בדלק. לדבריו, אם אכן מדובר במחסור בדלק, החוקרים יצטרכו להבין מדוע דווקא בנקודה זו, עשרה קילומטרים מנמל התעופה במדיין, אזל הדלק במטוס.

גרנט ברופי, חוקר ברשות התעופה האזרחית בארצות הברית, אמר כי לפי דעתו הסיכוי שאכן מדובר במחסור בדלק הוא נמוך. "מחסור בדלק הוא נדיר ביותר בתעופה האזרחית, בגלל שיש כל כך הרבה בדיקות והגבלות שנועדו לוודא שיש מספיק דלק לפני ההמראה", ציין. הוא הזהיר מפני הסקת מסקנות מהירה מהתמונות מהזירה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החקירה החלה. הקופסאות השחורות שאותרו בין שרידי המטוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, כלי תקשורת בברזיל ציטטו גורמים שונים הטוענים כי ההתרסקות נגרמה כתוצאה מרשלנות חמורה בנמל התעופה במדיין. על פי הדיווחים, המטוס סטה ממסלולו מסיבה שאינה ברורה, אחרי שהטייס הכריז על מצב חירום מול מגדל הפיקוח של שדה התעופה. למרות הקריאה לעזרה, כך דווח, בקרי הטיסה התמהמהו ובמשך דקות ארוכות לא נתנו אישור לבצע נחיתת חירום בדקות הקריטיות הללו, שבהן, לדברי הגורמים, ניתן היה להנחית את המטוס יחסית בבטחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האורות כבו". הדיילת סוארז/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקני קבוצת שאפקואנסה שהיו על המטוס עשו את דרכם למשחק הראשון בגמר הקופה סוד אמריקנה. המגן אלן רושל, המגן הייליו נטו והשוער ג'קסון פולמן ניצלו בהתרסקות, לצד הדיילת חימנה סוארז, איש הצוות הטכני ארווין טומירי והעיתונאי רפאל הנזל.

פולמן מחלים מניתוח, שבו נאלצו הרופאים לכרות את רגלו הימנית. נטו נותח בהצלחה בחזהו בבית החולים, לאחר שנמצא כי הוא במצב טוב יותר משסברו תחילה, ורושל עבר ניתוח בעמוד השדרה שלו. יתר הפצועים נמצאים במצב יציב.

לפי כלי תקשורת מקומיים, סוארז שחזרה בבית החולים את שאירע ואמרה: "האורות כבו. אני לא זוכרת שום דבר שהתרחש לאחר מכן". עוד דווח כי המגן רושל אמר לאנשי צוות החילוץ עם הוצאתו מבין ההריסות: "איפה משפחתי? איפה חבריי?".

(עדכון ראשון: 13:07)

התרסקות מטוס קלומביה. AP
אוהדי הקבוצה שנמחקה כואבים על האובדן/AP
היום שאחרי: הורי ההרוגים בהתרסקות המטוס בקולומביה מתקשים לעכל את האסון. רויטרס
אוהדי שאפקואנסה/רויטרס
שרידי המטוס שהתרסק במדיין, קולומביה. נובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
צוותי החילוץ פועלים בזירת ההתרסקות/צילום מסך, טוויטר
שרידי המטוס שהתרסק במדיין, קולומביה. נובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
צוותי החילוץ בין שרידי המטוס במדיין/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully