וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיר בוכה": קבוצת הסינדרלה מברזיל שנמחקה בהתרסקות בקולומביה

29.11.2016 / 14:51

רק חמישה אנשים שרדו את הטיסה שהייתה בדרכה לעיר מדיין, לקראת משחק גמר היסטורי של קבוצת הכדורגל הקטנה שאופוקואנסה. "היא הייתה הסיבה הכי גדולה לשמוח כאן", אמר סגן הנשיא, שלא היה במטוס. 76 נוסעים ואנשי צוות נהרגו. הנשיא הכריז על שלושה ימי אבל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאמצי חילוץ הגופות מהמטוס שהתרסק הבוקר (שלישי) במערב קולומביה ועליו 81 נוסעים ואנשי צוות התחדשו, אך העיר הברזילאית שממנה הגיעה קבוצת הכדורגל שהייתה בטיסה בזמן האסון נעטפה באבל. לפי המשטרה, 76 איש נהרגו בתאונה שנגרמה כתוצאה מכשל חשמלי במטוס הבוליביאני החכור, ורק חמישה מהנוסעים שרדו.

פרט לשלושה שחקני שאופוקואנסה, יתר הקבוצה נספתה בתאונה שאירעה יום לפני משחקה מול אתלטיקו נסיונל המקומית. צוותי החילוץ שבו לאתר ההתרסקות, שאירע באזור הררי סמוך לעיר מדיין שבמערב קולומביה. החיפושים הופסקו במהלך הלילה בשל תנאי מזג האוויר הקשים שמאפשרים רק גישה יבשתית לאזור.

עוד ידיעות מהעולם
הריאליטי של טראמפ לקראת הכרעה: ייפגש הערב שוב עם רומני
ניצולת השואה מזהירה ממועמד הימין הקיצוני באוסטריה: "ראיתי זאת בעבר"

כוחות ההצלה באיזור התרסקות המטוס בקולומביה. AP
צוותי חילוץ מחפשים אחרי ניצולים וגופות באתר ההתרסקות, היום/AP
כוחות ההצלה באיזור התרסקות המטוס בקולומביה. AP
כוחות ההצלה באיזור התרסקות המטוס בקולומביה/AP

איוון טוזו, סגן נשיא הקבוצה אמר כי העיר שאפקו, שממנה מגיעה הקבוצה, כבר "בדמעות". בריאיון לרשת "ספורט TV" אמר טוזו כי העיר שבדרום המדינה ובה 200 אלף תושבים כי "אנחנו עצובים מאוד. התאספנו כאן, בחדר ההלבשה של האצטדיון. אנחנו מחכים לחדשות. כל ההנהלה שלנו הייתה שם, כל השחקנים שלנו היו שם. אנחנו לא יודעים בדיוק מה מצבם".

חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאופוקואנסה  בדרכם לקולומביה, 29 בנובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
אנשי הקבוצה שאופוקואנסה במטוס שהתרסק/צילום מסך, טוויטר

לדבריו, "אנשים רבים בוכים בעיר, לא יכולנו לדמיין זאת. הקבוצה הייתה הסיבה הגדולה ביותר לשמוח כאן". שאופוקואנסה עלתה לליגה הראשונה בברזיל ב-2014, בפעם הראשונה מאז שנות ה-70. היא ניצחה בשבוע שעבר את סן לורנצו מארגנטינה, בטרם עלתה למשחק הגמר של טורניר סודאמריקניה מול אתלטיקו נסיונאל.

מי ששרדו את התאונה היה המגן אלן רושל, שמצבו הוגדר יציב. אשתו סיפרה לתחנת הטלוויזיה גלובו: "תודה לאל שאלן בבית החולים. מצבו יציב". השוערים מרקוס דנילו וג'קסון פולמן חולצו בחיים, אך דנילו מת מפצעיו בבית החולים. בהמשך דווח על חילוצו של שחקן נוסף, המגן הייליו נטו.

חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאופוקואנסה  אחרי משחק מול סן לורנצו, 23 בנובמבר 2016. רויטרס
חזרו לליגה הראשונה רק ב-2014. שחקני שאופוקואנסה חוגגים/רויטרס

בהודעה שפרסמה הקבוצה בעמוד הפייסבוק שלה אחר התאונה, נכתב כי "אלוהים ישמור על השחקנים, על חברי ההנהלה ועל העיתונאים ועל יתר האורחים שהיו עם המשלחת שלנו". בעמוד פורסמו גם סרטון ותמונות שתיעדו את חברי הקבוצה בטרם ההמראה ועל המטוס.

בעקבות האסון, הכריז נשיא ברזיל מישל טמר על שלושה ימי אבל לאומי. לדבריו, הרשויות יסייעו לקבוצה ולמשפחות ההרוגים. "הממשלה תעשה הכל כדי לשככך את הכאב", כתב טמר בחלק מסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו.

(עדכון ראשון: 12:39)

אוהדי קבוצת שאופוקואנסה הברזילאית במשחק מול סן לורנצו, 23 בנובמבר 2016. רויטרס
אוהדי הקבוצה חוגגים במשחק מול סן לורנצו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully