וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלטות חושפות: הטייס הודיע כי הדלק אזל לפני ההתרסקות בקולומביה

1.12.2016 / 0:19

כלי תקשורת במדינה הדליפו את השיחה האחרונה של טייס המטוס שעליו הייתה קבוצת הכדורגל הברזילאית עם מגדל הפיקוח, בטרם התאונה שבה נספו 71 איש. ההקלטות מאששות את עדויותיהם של השורדים ומעלות אפשרות שהמטוס יצא ללא מספיק דלק

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

טייס המטוס שהתרסק השבוע בקולומביה ועליו קבוצת כדורגל מברזיל אמר לבקרי התעופה כי הדלק במטוס אוזל בטרם התאונה – כך עולה מהקלטות שדלפו אתמול (רביעי) ותיעדו את הדקות האחרונות של הטיסה שעליה היו 77 נוסעים ואנשי צוות. 71 מהם נספו בהתרסקות, רבים מהם מקבוצת שאופוקואנסה, שהייתה אמורה להתמודד היום מול אתלטיקו נסיול המקומית.

ההקלטות, שפורסמו על ידי כמה כלי תקשורת בקולומביה, מאששות את עדותה הדיילת ששרדה את הטיסה שיצאה מסאו פאולו ועברה דרך בוליביה. זאת, בנוסף לעובדה שהמטוס לא התפוצץ כשפגע בקרקע, מעידים על מקרה נדיר שבו מחסור בדלק מוביל להתרסקות מטוס.

פרט לדיילת, החוקרים צפויים לשוחח עם חואן סבסטיאן אופגווי, טייס משנה שהיה במטוס סמוך של חברת אוויאנקה. הוא היה בקשר עם מגדל הפיקוח בסמוך לנמל התעופה חוזה מריה קורדובה לפני שהמטוס החכור התרסק. בהקלטה שנמשכה כארבע דקות וככל הנראה נשלחה לחברו, תיאר טייס המשנה את בקשותיו של הטייס לקבל עדיפות לקראת הנחיתה בשל המחסור בדלק. בהמשך הוא היה נואש עוד יותר והכריז: "מיי דיי, מיי דיי" - בקשה לעזרה - בשל כשל חשמלי מוחלט.

עוד על ההתרסקות הקטלנית בקולומביה
מחסור בדלק או רשלנות? חילוקי דעות על סיבת ההתרסקות בקולומביה
שבוע לפני שנהרג בהתרסקות: כדורגלני שאפקואנסה הפתיעו את חברם

צוותי חילוץ מחפשים אחרי גופות באזור מדיין, קולומביה, שבו התרסק מטוס מברזיל, 29 בנובמבר 2016. AP
צוותי חילוץ באתר התרסקות המטוס, אתמול/AP

בשלב זה, הרשויות נמנעות מלהצביע על סיבה אחת להתרסקות. חקירה מלאה צפויה להימשך חודשים רבים, והיא תבחן את היסטוריית הטיסה והתקלות של כלי הטיס בן 17 השנים ואת המידע שנמצא בקופסאות השחורות שאותרו באתר ההתרסקות הבוצי וההררי.

אלפרדו בוקנגרה, ראש רשות התעופה של קולומביה, אמר כי בעוד שבתחילה הממצאים הראו כי סיבת ההתרסקות היא כשל חשמלי, לא נשללת האפשרות שהיא נגרמה כתוצאה ממחסור בדלק. לפי התקנות, מטוסים אמורים להחזיק דלק נוסף לטיסה של בין 30 עד 45 דקות שתספיק לנחיתה בנמלת תעופה אחר, במקרה של מצב חירום. לעתים נדירות הם טסים בקו ישר בשל מערבולות אוויר ובעיות אחרות.

לפני שירד מהאוויר, האתר של חברת הצ'רטר הבוליביאנית LaMia אמר כי טווח הטיסה המקסימלי של המטוס היה 2,965 ק"מ – קצת פחות מהטווח בין מדיין לסנטה קרוז, בבוליביה, משם יצאה הטיסה שהייתה כמעט בתפוסה מלאה. ייתכן שהטייס השליך דלק במכוון או שהמחסור בדלק נגרם כתוצאה מדליפה או מסיבה לא ברורה. "אם החוקרים אכן יאשרו זאת, יהיה זה כואב מאוד מאחר שיהיה מדובר בהזנחה", אמר בוקנגרה בריאיון לרדיו מקומי כשנשאל אם המטוס לא היה צריך לעבור מרחק שכזה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הריסות מטוס שהתרסק בג'ונגל בקרבת מדיין בקולומביה כשעליו קבוצת הכדורגל שאפקואנסה, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
ייתכן שהמטוס יצא ללא מספיק דלק. זירת התאונה/רויטרס

שחקני קבוצת שאפקואנסה שהיו על המטוס עשו את דרכם למשחק הראשון בגמר הקופה סוד אמריקנה, המקבילה הדרום-אמריקנית לליגה האירופית בכדורגל. המגן אלן רושל, המגן הייליו נטו והשוער ג'קסון פולמן ניצלו בהתרסקות, לצד הדיילת חימנה סוארז, איש הצוות הטכני ארווין טומירי והעיתונאי רפאל הנזל.

פולמן מחלים מניתוח, שבו נאלצו הרופאים לכרות את רגלו הימנית. נטו נותח בהצלחה בחזהו בבית החולים, לאחר שנמצא כי הוא במצב טוב יותר משסברו תחילה, ורושל עבר ניתוח בעמוד השדרה שלו. יתר הפצועים נמצאים במצב יציב.
לפי כלי תקשורת מקומיים, סוארז שחזרה בבית החולים את שאירע ואמרה: "האורות כבו. אני לא זוכרת שום דבר שהתרחש לאחר מכן". עוד דווח כי המגן רושל אמר לאנשי צוות החילוץ עם הוצאתו מבין ההריסות: "איפה משפחתי? איפה חבריי?".

(עדכון ראשון: 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully