וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: תמיד נטיל וטו על הצעות חד-צדדיות נגד ישראל באו"ם

דן שפירו אמר בגלי צה"ל כי אם צרפת תעלה במועצת הביטחון הצעה לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ארצו תשתמש בזכות הווטו שלה להפלתה. "תמיד נתנגד להצעות חד-צדדיות", אמר. בחודש שעבר הבהירה ישראל כי לא תשלח נציגים לוועידה הצרפתית

עריכה: שניר דבוש

(הנשיא ריבלין בפרלמנט האירופי, ביוני: "יוזמת השלום הצרפתית היא כרוניקה של כישלון ידוע מראש")

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, אמר הבוקר (חמישי) בריאיון לגלי צה"ל כי ארצו תמשיך לדבוק בהתנגדותה להצעות חד-צדדיות במועצת הביטחון של האו"ם. זאת, בתשובה לשאלה האם בכוונת ארצות הברית להטיל וטו במקרה וצרפת תעלה הצעה בנושא המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים במועצה. "תמיד נתנגד להצעות חד-צדדיות", אמר שפירו.

לדבריו, "המדיניות שלנו הייתה במשך המון שנים ותחת ממשלים שונים, דמוקרטים ורפובליקנים, להתנגד לכל הצעה חד צדדית באו"ם, או בפורום בינלאומי אחר, ולהצעות שאינן מכירות בישראל או עושות לה דה-לגיטימציה". שפירו הוסיף כי הצעות מעין אלה מנוגדות לתפיסת הממשל כי הפתרון היחידי לסכסוך הוא פתרון שתי המדינות. עם זאת, הוסיף, "אני לא יכול להגיד מה יקרה או לא בקשר להצעה שעוד לא נכתבה או עוד לא עלתה", אמר. "אם יהיה משהו יותר מאוזן אני לא יכול לנחש מה תהיה תגובת הממשל".

עוד בוואלה! NEWS:
עדויות נגד ח"כ מכהן: "הנשים עבדו תחתיו, ראשי המפלגה ידעו"
הבכיר לשעבר בלשכת רה"מ בחקירתו: "רק אחזנו ידיים בחברות"
חרף אזהרות רוסיה: אוקראינה פתחה בתרגיל צבאי סמוך לקרים

דן שפירו במסיבת הבחירות לנשיאות ארה"ב של שגרירות ארצות הברית, מלון דן פנורמה, תל אביב. נובמבר 2016. ראובן קסטרו
חזר על מחויבות ארצו להטיל וטו במועצת הביטחון. שפירו/ראובן קסטרו

בחודש שעבר נועדו ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, תת-אלוף (במיל') יעקב נגל, ושליחו המיוחד של ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו, עם השליח הצרפתי לקידום היוזמה הצרפתית לשיחות השלום, פייר וימונט, בירושלים. וימונט הציג לשניים את רצונה של ארצו לכנס ועידה בינלאומית במטרה להניע מחדש את תהליך השלום עוד בטרם סוף השנה הנוכחית.

עם זאת, נגל ומולכו הבהירו כי ישראל מתנגדת למהלך ואינה מתכוונת לשלוח נציגים לוועידה. השניים אף חזרו על כך שעמדתה של ישראל היא כי הסכם יושג "רק באמצעות משא ומתן ישיר בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית" וכי כל יוזמה אחרת רק מרחיקה את האפשרות לחידוש המגעים.

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו. רויטרס
היוזמה הצרפתית אומצה בחודש יוני במועצת האיחוד האירופי. שר החוץ הצרפתי, איירו/רויטרס

היוזמה הצרפתית אומצה בחודש יוני האחרון באופן רשמי במועצת האיחוד האירופי. בהודעה שפרסמה אז המועצה נכתב כי היא "מקדמת בברכה" את היוזמה וכי היא תומכת ב"פתרון צודק, בר קיימא ומקיף לסכסוך הישראלי-פלסטיני ובשלום ויציבות באזור".

לפני כשבועיים אמר חבר הוועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלאני, שנחשב למקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בריאיון לעיתון הפלסטיני "דוניא אל-ווטן" כי בתקופה האחרונה נרשמה התקדמות במגעים הבינלאומיים לכינוס הוועידה. מג'דלאני הוסיף כי שר החוץ של צרפת, ז'אן-מארק איירו, צפוי להגיע החודש לביקור במזרח התיכון במסגרת ההכנות לפסגה. עם זאת, הוסיף, פריז מעדיפה להמתין לפחות עד לאמצע דצמבר על מנת שהתמונה המדינית בארצות הברית תתבהר לקראת כניסתו לתפקיד של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ.

(עדכון ראשון: 11:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully