וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: "הצרפתים פועלים לכינוס ועידת שלום בחודש הבא"

19.11.2016 / 13:00

חבר הוועד הפועל של אש"ף אחמד מג'דלאני, מקורבו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר כי שר החוץ הצרפתי צפוי להגיע לסבב פגישות באזור, במסגרת ההכנות לוועידה. לדבריו, היא תתכנס "עם הסכמת ישראל או בלעדיה"

עריכה: שניר דבוש

(ריבלין, בחודש יוני: "יוזמת השלום הצרפתית היא כרוניקה של כישלון ידוע מראש")

חבר הוועד הפועל של אש"ף אחמד מג'דלאני, שנחשב למקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מסר היום (שבת) בריאיון לעיתון הפלסטיני "דוניא אל-ווטן" כי שר החוץ הצרפתי ז'אן-מארק איירו צפוי להגיע בקרוב לביקור במזרח התיכון, במסגרת ההכנות לכינוס ועידה בינלאומית נוספת במסגרת יוזמת השלום הצרפתית. לדברי מג'דלאני, הוועידה תתכנס עד לסוף השנה, "בין אם הממשלה הישראלית תביע את הסכמתה ובין אם לא".

הבכיר הפלסטיני הוסיף כי בתקופה האחרונה נרשמה התקדמות במגעים הבינלאומיים לכינוס הוועידה, אולם הבהיר כי פריז מעדיפה להמתין עד לאמצע חודש דצמבר או לסופו, על מנת שתתבהר התמונה המדינית עם ההתקדמות בהקמת הממשל החדש בארצות הברית בראשותו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין: "יוזמת השלום הצרפתית היא כרוניקה של כישלון ידוע מראש"
המאמץ הישראלי נכשל: האיחוד האירופי אימץ את היוזמה הצרפתית
ישראל דחתה את היוזמה הצרפתית: "מרחיקה את הפלסטינים ממו"מ ישיר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של צרפתי ז'אן מרק איירו, 15 במאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יגיע לסבב פגישות. איירו ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מג'דלאני טען כי משרד החוץ הצרפתי פועל לצד גורמים רבים בקהילה הבינלאומית, כולל מדינות ערב, לקידום הוועידה, שצפויה להתכנס בשבועיים האחרונים של חודש דצמבר. הוא התייחס גם ליוזמה הרוסית לוועידה משולשת עם הישראלים והפלסטינים, וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב עד כה להצעות בנושא.

בחודש יוני האחרון אימצה מועצת האיחוד האירופי באופן רשמי את היוזמה הצרפתית. בהודעה רשמית נמסר כי "המועצה מקדמת בברכה את ההודעה המשותפת על יוזמת השלום למזרח התיכון שאומצה בפגישת שרי החוץ בפריז ב-3 ביוני 2016. המועצה מדגישה את תמיכתה בפתרון צודק, בר קיימא ומקיף לסכסוך הישראלי-פלסטיני ובשלום ויציבות באזור".

שר העבודה הפלסטיני, אחמד מג'דלאני, במהלך מסיבת עיתונאים בדמשק, בירת סוריה. רויטרס
מחכים להתבהרות התמונה בארה"ב. מג'דלאני/רויטרס

ההודעה הבהירה כי האיחוד האירופי ימשיך לפעול עם ישראל ועם הפלסטינים, "בשיתוף פעולה צמוד עם הקוורטט", ולצד גורמים נוספים המעורבים במגעים "במזרח התיכון ומעבר לו", על מנת לקדם פתרון של שתי מדינות. "שני הצדדים חייבים להפגין, במדיניות ובמעשים, מחויבות כנה לפתרון בדרכי שלום ולבניית אמון הדדי, למען יצירת תנאים למשא ומתן ישיר ומשמעותי, שיביא לפתרון כל הסוגיות".

ממשרד החוץ נמסר: "שלום עם הפלסטינים יושג רק באמצעות משא ומתן ישיר, דו-צדדי וללא תנאים מוקדמים. ועידות בינלאומיות כמו זו שוועדת שרי החוץ של האיחוד האירופי בירכה עליה היום, מרחיקות את השלום כי הן מאפשרות לפלסטינים להמשיך ולהימנע משיחות ישירות ומפשרה. זהו צעד מצער שמחזיר אחורה את המאמצים להשיג שלום, להם ישראל מחויבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully