וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל דחתה את היוזמה הצרפתית: "מרחיקה את הפלסטינים ממו"מ ישיר"

28.4.2016 / 16:54

על פי הודעה רשמית של משרד ראש הממשלה, היוזמה לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים במסגרת ועידה בהשתתפות מדינות רבות נדחתה באופן רשמי. "ישראל דבקה בעמדה כי משא ומתן ישיר הוא הדרך הטובה ביותר לפתרון הסכסוך", נמסר

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: טל רזניק

(הפלסטינים בירכו על היוזמה הצרפתית שנדחתה בישראל: "לא להתפשר")

ישראל דחתה היום (חמישי) באופן רשמי את היוזמה הצרפתית לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, שבמרכזה כינוס ועידה בהשתתפות מדינות רבות כדי לדון במציאת פתרון לסכסוך. בהודעה מטעם משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי ישראל דבקה בעמדה כי משא ומתן ישיר הוא הדרך הטובה ביותר לפתרון הסכסוך, וכי ירושלים מוכנה לשבת מיידית לשולחן המשא ומתן. עוד נמסר כי "כל יוזמה מדינית אחרת מרחיקה את הפלסטינים משולחן המשא ומתן הישיר".

התגובה הישראלית מביעה ביקורת על הממד הבינלאומי של היוזמה, הואיל והצרפתים פועלים בנושא זה בתיאום הדוק עם מדינות ערב, בדגש על מצרים. למעשה, טענת ישראל היא כי היא אינה מאמינה בגישה זו, וכי היא מעדיפה משא ומתן ישיר עם הפלסטינים. זאת, על אף שכל הסבבים הקודמים של משא ומתן ישיר בין הצדדים הסתיימו בכישלון.

לקריאה נוספת:
נתניהו בברלין: היוזמה הצרפתית לכינוס ועידת שלום תמוהה
דני דנון על היוזמה הצרפתית: "לא מנהלים מו"מ עם אקדח לרקה"
נתניהו על היוזמה הצרפתית: "מהווה תמריץ לפלסטינים לא להתפשר"

בנימין נתניהו ראש הממשלה נואם הכנס סייברטק בגני התערוכה היום 26 ינואר 2016. ניב אהרונסון
כינה את היוזמה "תמוהה". נתניהו/ניב אהרונסון

צרפת מתכננת להמשיך לקדם את היוזמה, כאשר בסוף חודש מאי צפויים להתכנס בפריז עשרות שרי חוץ של מדינות מובילות, כולל מדינות ערב, לדיון במתווה אפשרי לפתרון הסכסוך. צרפת צפויה לדבוק בנוסחאות המוכרות של "מתווה קלינטון" ושל נאום נשיא ארצות הברית ברק אובמה מ-2011, לפיהן הגבול בין ישראל למדינה הפלסטינית יתבסס על גבולות 1967 עם חילופי שטחים שיאפשרו לישראל לספח את גושי ההתנחלויות הגדולים בגדה המערבית. עדיין לא ברור מה בדיוק תכלול היוזמה בנושאים רגישים יותר, כגון ירושלים והפליטים.

בחודש פברואר האחרון התייחס נתניהו ליוזמה במהלך מסיבת עיתונאים בברלין יחד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, וכינה אותה "תמוהה". לדבריו, "היוזמה הצרפתית כפי שהיא פורסמה היא תמוהה. היא אומרת: אנחנו נקיים ועידה בינלאומית, אבל אם היא לא תצליח אנחנו כבר קובעים מראש מה התוצאה - נכיר במדינה פלסטינית". הוא הוסיף כי "זה לא משנה אם המדינה הזאת יכולה להפוך לעוד דיקטטורה איסלאמית, אחת מיני רבות שיש במזרח התיכון; זה לא משנה אם היא לא תתחייב באמת לסיים את הסכסוך ולהכיר במדינת היהודים; זה לא משנה אם לא יהיו בה סידורי ביטחון שימנעו את תפיסת השטח שישראל אמורה לפנות על ידי 'המדינה האיסלאמית' (דאעש) או על ידי חמאס או על ידי שניהם – זה לא משנה. רק נקבע שיש מדינה, בלי שום התניות של הכרה, של ביטחון וכולי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully