וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנון על היוזמה הצרפתית: "לא מנהלים מו"מ עם אקדח לרקה"

דב גיל-הר

31.1.2016 / 11:30

שגריר ישראל באו"ם התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ליוזמה הצרפתית לכינוס ועידת שלום, וטען: "לא באיומים נקדם את השלום". לדבריו, תגובת מזכ"ל האו"ם למנהרות חמאס "הייתה במקום", אולם "זה לא משנה את האמירה האחרונה שלו, שמצדיקה את הטרור הפלסטיני"

עריכה: ניר חן

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, התייחס היום (ראשון) לסערה סביב היוזמה הצרפתית לוועידת שלום עם נציגי הפלסטינים וישראל. "הם אומרים לנו 'או שאתם יושבים ומגיעים, או שאנחנו קובעים את התוצאה'. ככה לא מנהלים משא ומתן, עם אקדח לרקה. אנחנו בעוד משא ומתן, היה כבר משא ומתן שלא הניב כלום. לא באיומים נקדם את השלום במזרח התיכון, זה לא עובד ככה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

"כשקיבלתי את תפקידי כשגריר באו"ם, התחייבתי להחלטות הממשלה", הוסיף, "המדיניות היא ברורה - להפסיק את הטרור ואת ההסתה ולחזור למשא ומתן - ואותה אני מייצג בצורה ברורה. אנחנו, בניגוד לפלסטינים, לא מציבים תנאים מוקדמים. אנחנו אומרים 'תפסיקו את ההסתה, בלי שום קשר למשא ומתן'".

לקריאה נוספת:
גורם ישראלי בכיר: "האם צרפת תציע ועידה בינלאומית עם דאעש?"
האיום הצרפתי להכיר בפלסטין עלול להוביל לצעדים חריפים עוד יותר
לפיד: האולטימטום שהציבה צרפת - סימן להידרדרות מעמדנו בעולם

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. אי-פי, AP
"כשגריר באו"ם, אני יכול לומר שיש שיתוף פעולה אמיתי עם המשלחת האמריקנית". דנון/AP, אי-פי

דנון התייחס גם לדבריו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שיצא נגד חידוש חפירת המנהרות ההתקפיות של חמאס ברצועת עזה, וטען כי "התגובה היא במקום". לדבריו, "זה עדיין לא משנה את האמירה האחרונה שלו בישיבת מועצת הביטחון, שהייתה אמירה אומללה שבה הוא למעשה מבין מדוע יש הטרור. ראש הממשלה ואני יצאנו בצורה חריפה נגד האמירה הזאת, ומקווים שבאן קי מון יבין שטרור הוא טרור הוא טרור".

"כשגריר באו"ם, אני יכול לומר שיש שיתוף פעולה אמיתי עם המשלחת האמריקנית", הוסיף דנון. "אנחנו מנסים להעביר יחד החלטות רבות ולמנוע החלטות בעייתיות. אנחנו רואים את ארצות הברית כידידה אמיתית - עם ביקורת". בהתייחסות לדיווחים על ניטור אמריקני-בריטני של תשדורות מכלי טיס ישראליים, אמר דנון: "בעולם הטכנולוגי זה קל. לא צריך לשלוח מרגלים, אפשר לשבת בכל מקום ולהשיג מידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully