וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארצות הברית ובריטניה מיירטות תשדורות מכלי טיס ישראליים"

אתר "אינטרספט" מפרסם על בסיס מסמכי סנודן כי סוכנויות הביון של שתי המדינות מיירטות מידע המופק ממל"טים ומטוסי קרב ישראליים בבסיס הנמצא בפסגת הר בקפריסין. זאת, כחלק ממבצע "אנרכיסט". בין התמונות שהגיעו לאתר ניתן לראות מל"ט שככל הנראה חמוש בטילים

תמונות שיורטו לכאורה על ידי סוכנויות הביון של בריטניה וארה"ב, שבהן ניתן לראות מזל"ט ישראלי נושא טיל. "האינטרספט", צילום מסך
מל"ט הרון ישראלי שתועד לכאורה בתשדורות שיורטו, ובו ניתן ככל הנראה לראות כי מחובר אליו טיל/צילום מסך, "האינטרספט"

סוכנויות הביון של ארצות הברית ושל בריטניה הצליחו ליירט את התשדורות המוצפנות שמפיקים המל"טים ומטוסי הקרב הישראליים, כך שהצליחו לעקוב אחר פעולות צה"ל ברצועת עזה ובמקומות נוספים – כך דיווח אתר אינטרספט. לפי הדיווח, תחת תכנית מסווגת שזכתה לשם "אנרכיסט", מטה התקשורת הממשלתית הבריטי (GCHQ) והסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (ה-NSA) פועלות מבסיס חיל האוויר הבריטי בהרי טרודוס שבקפריסין, ועובדות באופן שיטתי ובמשך שנים כדי להפיק את המידע המשודר מכלי הטיס הישראליים.

התמונות המפורסמות באתר שייכות ל-GCHQ ונלקחו מהמסמכים שפרסם עובד ה-NSA לשעבר אדוארד סנודן. לפי האתר, בתמונות, שהגיעו לידי סוכנויות הביון בין 2009 ל-2010, ניתן לראות מל"ט מסוג הרון הנושא טילים – דבר המהווה הוכחה כי ישראל משתמשת במל"טים לשם תקיפה. כמו כן, בין התמונות נמצאות מפות המציגות את מסלול כלי הטיס.

עוד בוואלה! NEWS:
שגריר ארה"ב בטורקיה נגד יעלון: "אנקרה לא רוכשת נפט מדאעש"
חמאס מאיץ את ההכנות למלחמה הבאה עם ישראל
טראמפ נעדר מהעימות הרפובליקני, אך נותר כצפוי כוכב הערב

מפה המציגה מסלול של מל"ט ישראלי, כפי שתיעדו לכאורה סוכנויות הביון של ארצות הברית ובריטניה. אתר האינטרספט, צילום מסך
מפה המציגה לכאורה את מיקומו של מל"ט ישראלי/צילום מסך, אתר האינטרספט

לפי האתר, התכנית המשולבת של שתי סוכנויות הביון פועלת ליירוט תשדורות מכלי טיס של מדינות נוספות באזור, כמו גם של מזל"טים שבהם עושה שימוש חיזבאללה. עם זאת, נכתב כי המבצע מתמקד בישראל. המסמכים השייכים ל-GCHQ נוגעים לכמה פעולות צבאיות של ישראל בשטחים הפלסטיניים. בנוסף עולה מהמסכים כי הסוכנויות עקבו אחר מל"טים שיועדו לטענתם לתקיפה אפשרית באיראן.

לפי המסמכים, האותות הראשונים ממל"ט ישראלי מסוג "הרון" נקלטו בבסיס בקפריסין בפברואר 2009. עוד עולה כי באותה השנה הצליחו סוכנויות הביון ליירט מידע ממל"טים מסוג "הרמס", המיוצרים על ידי חברת אלביט. כמו כן, בשנת 2010 דיווחו גורמים מהבסיס בקפריסין כי אספו מידע ממל"טים מסוג "אירוסטאר" ו"אורביטר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שפורסמה בביטאון ה-NSA מתוך סרטון שצולם ממטוס F-16 ישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר נטען בין היתר כי במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בשנת 2008, "מרגלים בריטים ואמריקניים ישבו למעשה בתא הטייס". באתר נטען כי בבסיס של ה-NSA בבריטניה, שעבד בשיתוף פעולה עם הבסיס בקפריסין, נאספו יותר מעשרים סרטונים שצולמו ממל"טי ישראליים. זאת, באמצעות יירוט אותות ששודרו מהמל"ט ללוויינים. באותה התקופה, נכתב בביטאון ה-NSA, המופץ בתוך המערכת, כי בפעם הראשונה נאספו סרטונים שצולמו בתא הטייס של מטוס F-16 ישראלי, שבהן נראה איתור של מטרה על הקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully