וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בטורקיה נגד יעלון: "אנקרה לא רוכשת נפט מדאעש"

השגריר ג'ון באס התייחס לטענותיו של יעלון לפיהן הארגון הקיצוני ממומן מכספיה של טורקיה, והדגיש כי "לא ראינו שום ראייה שתתמוך בהאשמות אלה". השגריר אף שיבח את טורקיה על כך שהיא פועלת לפגיעה במקורות המימון של דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

שגריר ארצות הברית בטורקיה, ג'ון באס, דחה אתמול (חמישי) את דבריו של שר הביטחון משה יעלון, לפיהן טורקיה רוכשת נפט מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובכך למעשה תומכת בו כלכלית. "לא ראינו שום ראייה שתתמוך בהאשמות אלה", כתב השגריר בחשבון הטוויטר הרשמי של השגרירות. "למעשה, הברחת הנפט של דאעש פחתה עם הזמן בעקבות מאמצים של הטורקים ומדינות נוספות החברות בקואליציה למאבק בדאעש לפגוע במתקנים להפקת גז ובדרכי העברתו"

השגריר באס הדגיש שטורקיה ממשיכה לנקוט בצעדים כדי לשפר את ביטחון גבולותיה עם סוריה, וכדי לעבוד עם ארצות הברית ושותפות נוספות בקהילה הבינלאומית במאבק בדאעש. טורקיה הכחישה שוב ושוב את הטענות, שהגיעו בעיקר מרוסיה לאחר המשבר בין שתי המדינות שפרץ בעקבות הפלת המטוס הרוסי. בחודש שעבר דחתה ארצות הברית את ההאשמות הרוסיות לפיהן נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ובני משפחתו משתפים פעולה עם הברחת הנפט של דאעש.

עוד כתבות בנושא:
יעלון: "טורקיה תומכת בטרור ורוכשת נפט מדאעש"
נתניהו: אנו מנסים לשפר את היחסים עם טורקיה, לא בטוח שנצליח
ארדואן: "המציאות באזור היא שישראל וטורקיה זקוקות זו לזו"

תמונות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הערב בטקס אביר איכות השלטון, 16.12.15. דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון
"טורקיה מסייעת לטרור". יעלון/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי

בשלישי האחרון האשים יעלון האשים את טורקיה בכך שהיא מסייעת לדאעש, על אף המגעים לחידוש היחסים בין המדינות, שנותקו מאז תקרית משט המרמרה ב-2010. "בעת הזו טורקיה מסייעת לטרור. דאעש נהנה מהכסף הטורקי בזכות רכישת נפט של הטורקים ממנו", אמר יעלון, בעת ביקורו ביוון כאורחו של שר ההגנה פאנוס קאמנוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הודעת שגריר ארצות הברית בטורקיה בטוויטר:

"אני מקווה שהיחסים עם טורקיה ישתפרו והיא תהיה חלק מהמאבק בטרור", הוסיף יעלון. "ישראל וטורקיה נהנו בעבר מיחסים טובים מאוד, ולצערי הממשלה הטורקית בחרה לדרדר אותם. השיא היה הפרובוקציה של משט המרמרה. זה תלוי בממשלה הטורקית ובהנהגה הטורקית להחליט אם הן רוצות להיות חלק מאיזשהו שיתוף פעולה במלחמה בטרור, אך לא הייתה החלטה כזו עד עכשיו. אני מקווה שזה (הקשר בין דאעש לטורקיה) ייפסק".

עוד ציין שר הביטחון כי "טורקיה מאפשרת לג'יהאדיסטים לנוע מאירופה לסוריה ועיראק ובחזרה לאירופה, ולהיות חלק מתשתיות הטרור של דאעש באירופה. אני מקווה שגם זה ייפסק". לדבריו, משטרו של רג'פ טייפ ארדואן עדיין מארח באיסטנבול את "מטה הטרור של חמאס מחוץ לעזה. אם כל התופעות הללו ייפסקו, וטורקיה תהיה מוכנה לשקם עמנו את היחסים, אז היא אולי תהיה חלק משיתוף הפעולה של מדינות האזור במלחמה בטרור, במקום לסייע לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully