וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "טורקיה תומכת בטרור ורוכשת נפט מדאעש"

26.1.2016 / 20:37

שר הביטחון המבקר ביוון אמר את הדברים ברקע המגעים בין ירושלים לאנקרה והדגיש כי הוא מקווה שהיחסים יתחדשו. ואולם, יעלון טען כי "טורקיה מאפשרת לג'יהאדיסטים לנוע מאירופה לסוריה ולעיראק ובחזרה לאירופה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון משה יעלון האשים היום (שלישי) את טורקיה בכך שהיא מסייעת לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). זאת על אף המגעים לחידוש היחסים בין המדינות, שנותקו מאז תקרית משט המרמרה ב-2010. "בעת הזו טורקיה מסייעת לטרור. דאעש נהנה מהכסף הטורקי בזכות רכישת נפט של הטורקים ממנו", אמר יעלון, המבקר ביוון כאורחו של שר ההגנה פאנוס קאמנוס.

"אני מקווה שהיחסים עם טורקיה ישתפרו והיא תהיה חלק מהמאבק בטרור", הוסיף יעלון. "ישראל וטורקיה נהנו בעבר מיחסים טובים מאוד, ולצערי הממשלה הטורקית בחרה לדרדר אותם. השיא היה הפרובוקציה של משט המרמרה. זה תלוי בממשלה הטורקית ובהנהגה הטורקית להחליט אם הן רוצות להיות חלק מאיזשהו שיתוף פעולה במלחמה בטרור, אך לא הייתה החלטה כזו עד עכשיו. אני מקווה שזה (הקשר בין דאעש לטורקיה – א"ב) ייפסק".

עוד ציין שר הביטחון כי "טורקיה מאפשרת לג'יהאדיסטים לנוע מאירופה לסוריה ועיראק ובחזרה לאירופה, ולהיות חלק מתשתיות הטרור של דאעש באירופה. אני מקווה שגם זה ייפסק". לדבריו, משטרו של רג'פ טייפ ארדואן עדיין מארח באיסטנבול את "מטה הטרור של חמאס מחוץ לעזה. אם כל התופעות הללו ייפסקו, וטורקיה תהיה מוכנה לשקם עמנו את היחסים, אז היא אולי תהיה חלק משיתוף הפעולה של מדינות האזור במלחמה בטרור, במקום לסייע לו".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
תושבים בעוטף עזה חוששים: שומעים רעשי חפירה מתחת לבתים שלנו
באן: הפיגועים הם תגובה טבעית לכיבוש; נתניהו: נותן רוח גבית לטרור
סערת ספר האזרחות: "עד סער ובנט, לא הייתה התערבות בוטה כזו"

תמונות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הערב בטקס אביר איכות השלטון, 16.12.15. דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון
תוקף את טורקיה. יעלון/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי

בנוגע למצב בסוריה אמר יעלון: "בעת הזו ובמצב הזה איננו רואים פתרון מוסכם ויציב, בין אם יקרה כתוצאה מניצחון צבאי או כפועל יוצא של יוזמה מדינית. גם אם יגיעו להסכם דיפלומטי כזה או אחר בסוריה - דאעש, ג'בהת א-נוסרה ושאר ארגוני הג'יהאד העולמי לא יהיו חלק מההסכם וימשיכו להילחם. סוריה לא תתאחד מחדש בעתיד הקרוב".

שר הביטחון התייחס גם לאיראן. "בבחירה בין איראן בגבול שלנו או דאעש בגבול שלנו, אנו מעדיפים שאיראן תורחק", הדגיש. "איראן מנסה ללא הרף לפתוח חזית טרור נגדנו ברמת הגולן והנוכחות שלה בסוריה היא חדשות רעות. אסור להפקיר את סוריה לשליטה או להשפעה איראנית. המשטר בטהראן הוא המחולל המרכזי לחוסר יציבות במזרח התיכון, והוא עסוק בהפצת טרור באזורנו ומעבר לו. לנו אין כל מחלוקת טריטוריאלית עם איראן, ועדיין היא חותרת למחוק את ישראל מהמפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully