וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעוטף עזה חוששים: שומעים רעשי חפירה מתחת לבתים שלנו

26.1.2016 / 20:17

בשנה האחרונה התלוננו לא אחת תושבי המועצה האזורית אשכול על רעשי חפירה מתחת לבתיהם, מחשש שמדובר במנהרות טרור של חמאס. עם הפרסום היום בוואלה! NEWS על ההערכה כי מנהרה חצתה לשטח ישראל, תושבי מושב פרי גן פנו לצבא. צה"ל: "לוקחים את התלונות ברצינות"

עריכה: ניר חן

מפקדי אוגדת עזה בודקים בימים האחרונים את תלונותיהם של תושבי פרי גן שבמועצה האזורית אשכול, על רעשי חפירה מתחת לבתיהם. התלונות מגיעות בסמוך לפרסום מוקדם יותר היום בוואלה! NEWS ולפיו גורמים בפיקוד הדרום העריכו בימים האחרונים כי ייתכן שחמאס חפר מנהרות מעבר לגבול לתוך שטח ישראל. בצבא אמנם טוענים כי תלונות מהוג הזה הן דבר שבשגרה, אך הם מתייחסים אליהן ברצינות רבה.

"התושבים טוענים בשנה האחרונה שהם שומעים חפירות והצבא בודק את זה בכל מיני אמצעים", אמר מאיר מסיקה, דובר היישוב. "לא הזמנו בדיקות פרטיות כי אנחנו סומכים על הצבא שבודק גם את התלונה האחרונה".

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי זו לא פעם ראשונה שתושבים בפרי גן מתלוננים על רעשים. העניין נבדק בעבר על ידי הצבא, אשר שלל ממצאים כלשהם. יחד עם זאת, "המועצה מתייחסת ברצינות יתרה לכל תלונה או חשש של תושבים בעניין והעבירה את התלונה במידית לידיעת וטיפול הצבא".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
באן: הפיגועים הם תגובה טבעית לכיבוש; נתניהו: נותן רוח גבית לטרור
סערת ספר האזרחות: "עד סער ובנט, לא הייתה התערבות בוטה כזו"
גם לזה דאעש גורם: פגיעה משמעותית בייצוא הסמים לישראל

מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
מנהרת הברחה ברפיח/רויטרס

ראש המועצה, גדי ירקוני, אמר: "אנו מצפים ודורשים מהצבא שיתייחס לתלונות במלוא הרצינות המתבקשת ושיבוצעו כל הבדיקות הנדרשות כדי לספק הגנה מרבית וביטחון לתושבים. אנו עומדים בקשר שוטף עם גורמי הצבא וסמוכים ובטוחים שהדברים יבוצעו כנדרש". ירקוני הוסיף כי "חששות אלה מחזקים את הצורך בקידום מידי של הקמת מכשול לאורך הגבול אשר ייתן מענה הגנתי מרבי לאיום המנהרות".

סוגיית המנהרות שבה לסדר היום בחודשים האחרונים ברקע הצהרותיהם של ראשי חמאס למוכנות למלחמה חדשה. לכן, קציני הנדסה בפיקוד הדרום הונחו לשמור על כשירות גבוהה של כלי ההנדסה השונים באוגדת עזה.

לדברי גורמי צבא, בפיקוד הדרום מתקיימות הערכות מצב שוטפות לגבי כל מידע מודיעיני ואזרחי שמתקבל על הקמת מנהרות חדשות, כולל ניתוח של המצב בשטח שלפיו הם פועלים. גורמים בפיקוד טוענים כי מצד אחד קל יותר לחפור בחסות הגשם שפוקד את האזור בימים האחרונים, אך מצד שני גובר הסיכוי שחלקים מהמנהרות החדשות יקרסו או שפתחיהן יבלטו מעל האדמה. שלשום דיווחו הפלסטינים כי פועל בן 30 נהרג בקריסת מנהרה מזרחית לחאן יונס, שבדרום רצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
"חמאס חופר מנהרות התקפיות בגבול הרצועה". רויטרס
פעיל חמאס במנהרה ברצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully