וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לזה דאעש גורם: פגיעה משמעותית בייצוא הסמים לישראל

26.1.2016 / 18:40

לפי הערכות במשטרה, 60% מהסמים הקלים בישראל היו מגיעים מגבול הדרום. כעת, את המחסור ממלאים צעירים, נטולי עבר פלילי ברובם, שהחליטו להקים מעבדות הידרו ו"לעשות מכה". גורם במחוז מרכז במשטרה: "אנחנו חושפים בממוצע מעבדה ביום. זה מטריד"

עריכה: מתן חדד

השתלטות דאעש על צפון סיני וסיכול של רוב ההסתננויות מגבול מצרים, הביאו לירידה משמעותית בהברחות סמים קלים דוגמת חשיש ומריחואנה לשטח ישראל. עד לאחרונה, 60% מכמות הסמים הקלים הבלתי חוקיים בישראל הגיעו ממצרים, ואת ה"מחסור" ברחבי הארץ ממלאות מעבדות הידרו שפועלות במרכז הארץ.

"מדובר בממוצע על חשיפת מעבדת היידרו אחת ביום, זה הפך למטריד במיוחד", אומר קצין בכיר במחוז המרכז במשטרה. במשטרת תל אביב ובמחוז המרכז מציינים את העלייה החדה בחשיפת המעבדות, אולם מדגישים כי ברוב המקרים שבהם הם נתקלים אין מדובר באנשים בעלי עבר פלילי אלא בצעירים שמנסים "לעשות מכה" מגידול וסחר בסמים.

מעבדת מריחואנה, מרחב השפלה. 26 בינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
מעבדת מריחואנה בשפלה/חטיבת דובר המשטרה

להבדיל מהמריחואנה המרוקנית, שהייתה סחורה חמה בישראל בעבר, או המריחואנה שהגיעה מחצי האי סיני - שהיו בעלות חומר פעיל של 5% - ההידרו המקומי המיוצר בישראל נחשב למריחואנה משובחת בקנה מידה עולמי, והחומר הפעיל בה עומד על 25%-20%.

הפיתוי אינו נעוץ רק בסכום המכירה הגבוה של גרם מריחואנה כזאת, שנע סביב מאה שקלים, אלא גם בעלות ייצור ובניית מעבדת הידרו - שירדה משמעותית, ומדריכים בנושא זמינים באינטרנט וחשופים בפני צעירים רבים שמעוניינים לנסות את מזלת בהקמת מעבדת סמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מעבדת מריחואנה, מרחב השפלה. 26 בינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
חממה לגידול סמים במרכז/חטיבת דובר המשטרה

המאבק המשטרתי בתופעה שפושה במרכז הארץ, נמשכה גם הבוקר כאשר במשטרת מרחב השפלה דיווחו על שבירת שיא יומי - עם חשיפת שלוש מעבדות סמים שונות בתוך יממה. לפי המשטרה, ביומיים האחרונים נערכה פעילות מבצעית על סמך מידע מקדים, שאפשר את חשיפתן של שתי מעבדות ברחובות - אחת ברחוב הבנים והשנייה ברחוב מילצ'ין בעיר - וכן מעבדה נוספת ברחוב סטרומה בגדרה.

פעילות הבלשים ברחובות כללה תצפיות וצוותי שהקיפו את המקום, עד שזוהה חשוד שנכנס לאחת הדירות. בדירה נמצאו ארבעה חשודים נוספים שעוכבו לחקירה בתחנה. בהמשך נרשמה פעילות בשתי דירות נוספות של אותו חשוד מרכזי, וגם בהן נתפסו כמויות סם גדולות. בשלוש המעבדות נמצאו שתילים רבים, בגדלים שונים, וכן ציוד נלווה לגידול. בנוסף, נתפסו שתי מכוניות יוקרה שמיועדות לחילוט. בתום חקירת ארבעת החשודים הנוספים, הם שוחררו למעצרי בית, והחשוד המרכזי, צעיר בן 29 ממזכרת בתיה, יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully