וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מאיימת: ללא חידוש המו"מ - נכיר במדינה פלסטינית

שר החוץ פביוס יצא בהצהרה כלפי ישראל, ולפיה אם לא תקדם את השיחות עם הפלסטינים - מדינתו תכיר בפלסטין כמדינה. לדבריו, בשבועות הקרובים צרפת תעסוק בכינוס הצדדים בסכסוך כדי "לשמר את פתרון שתי המדינות"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הודיע היום (שישי) כי אם לא יחל משא ומתן בין ישראל והפלסטינים, צרפת תכיר במדינה פלסטינית. "צרפת תעסוק בשבועות הקרובים בכינוס בינלאומי שאליו יגיעו כלל הצדדים ושותפיהם - האמריקנים, האירופים והערבים, על מנת להביא למימוש פתרון שתי המדינות", אמר. הוא הוסיף כי כחברה קבועה במועצת האו"ם, לצרפת יש אחריות בנושא, ומחובתה לנסות לקדם את פתרון שתי המדינות.

בשבוע שעבר אישרו שרי החוץ של האיחוד האירופי הצהרה שלפיה כל ההסכמים בין האיחוד לבין ישראל לא יחולו מעבר לקו הירוק. בהודעה מטעמם נכתב כי צעד זה אינו מהווה חרם על ישראל וכי האיחוד האירופי מתנגד בתקיפות לחרמות על ישראל.

ההחלטה מבוססת על החלטות קודמות של האיחוד האירופי, שהבדילו גם כן בין ישראל בגבולות 1967 להתנחלויות ולמזרח ירושלים. עם זאת, היא מדגישה את ההתנגדות של האיחוד ושל המדינות החברות בו להתנחלויות ולהמשך הבנייה בהן.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שגריר ארה"ב: אכיפה שונה בחוקים בגדה; נתניהו: דבריו לא מקובלים
מתקפה מדינית משולבת: ארה"ב ואירופה מחריפות את הטון כלפי ההתנחלויות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שר החוץ של צרפת לורן פביוס, יוני 2015. AP
פביוס ואבו מאזן, בפגישה שנערכה בחודש יוני/AP

פביוס קרא לקהילה הבינלאומית להתערב בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים כבר בחודש אוקטובר, וטען כי יש לדחוף את ישראל והפלסטינים להגיע להסכם שלום, מאחר שהמצב באזור יוצא משליטה. "המצב מתוח באופן בלתי רגיל. כבר אמרתי כמה פעמים שלא לעשות דבר עלול להביא להסלמה, וזה מה שקורה היום", אמר. "צרפת מבקשת שמשהו ייעשה, לא רק מצד הרשות הפלסטינית וישראל, שצריכות לעבוד יחד, אלא גם מצד מסגרת בינלאומית שתסייע להן לשאת ולתת כדי להגיע לשלום", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר החוץ של צרפת לורן פביוס, פריז, 24 ביוני 2015. רויטרס
מתכנן ליזום כינוס בינלאומי כדי לקדם את היחסים בין ישראל לפלסטינים. פביוס/רויטרס

בחודש נובמבר אישר האיחוד האירופי הנחיות חדשות לסימון מוצרים תוצרת ההתנחלויות – החלטה טכנית בעיני בריסל, אך נתפסה בעיני משרד החוץ כאפליה בלתי מתקבלת על הדעת. הנציבות האירופית "אימצה מסמך פרשני לגבי מוצרים מהשטחים שנכבשו על ידי ישראל מאז יוני 1967", מסר גורם רשמי באיחוד.

ההנחיות לסימון מוצרי ההתנחלויות מחייבות בכל הנוגע לפירות וירקות טריים, יין, דבש, שמן זית, ביצים, עופות, מוצרים אורגניים וקוסמטיקה. הן לא כוללות מוצרי מזון ארוזים ומוצרים תעשייתיים שאינם קוסמטיקה. התיוג משפיע על פחות מאחוז אחד מקשרי המסחר בין האיחוד האירופי לישראל, שנאמדים בכ-30 מיליארד אירו, שמתוכם שווי הייצוא הישראלי למדינות האיחוד עומד על 13 מיליארד אירו.

האיחוד האירופי. Michael Probst, AP
ישראל השהתה את הדיאלוג המדיני מולו. בנייני האיחוד האירופי/AP, Michael Probst

בתגובה לכך הודיעה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, כי ישראל משהה את הדיאלוג המדיני מול האיחוד האירופי. כמו כן, שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאובורג-אנדרסן, הוזמן הערב לשיחת נזיפה במשרד החוץ עם ראש המערך המדיני אלון אושפיז וסמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, אביב שיר-און.

גורמים המקורבים לסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הבהירו כי מדובר בשיחות השוטפות שמתקיימות בין ישראל לאיחוד האירופי בנושא תהליך השלום הישראלי-פלסטיני. "לאירופים חשוב מאוד להיות מעורבים בסכסוך הישראלי-פלסטיני ולקיים אתנו דיאלוג בנושא, אבל לאור ההתנהלות שלהם הוחלט להשהות את כל השיחות מולם בנושא", מסר אחד הגורמים.

בעקבות אירופה: גם ארצות הברית תסמן מוצרים מההתנחלויות

מוקדם יותר היום פורסם כי המכס האמריקני הורה לאחרונה להתחיל לסמן מוצרים המיוצרים בגדה המערבית, באופן נפרד ממוצרים המיוצרים בישראל בגבולות 67' - כך עולה ממסמך חדש שהופץ לרשויות בארצות הברית לפני שישה ימים. המסמך מתבסס על חוק שקיים עוד מאז 1995, וכעת מתבקשות הרשויות השונות במדינה "לרענן" את נהלי האכיפה שלו. המסמך פורסם לראשונה אמש (חמישי) בערוץ 1.

במסמך נכתב כי בהמשך לחוק הקיים מאז 1995, על גופי המכס האמריקניים השונים להימנע מלסווג סחורות שיוצרו בגדה המערבית או בעזה כ"נוצר בישראל" (Made in Israel) וכי יש להקפיד על ציון העובדה שמדובר בסחורות מהגדה המערבית או מרצועת עזה. בהנחיה הודגש כי גם כיתוב כגון "ישראל - השטחים הכבושים" אינו אפשרי בהתאם לחוק, ויש להימנע גם ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully