וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: אכיפה שונה בחוקים בגדה; נתניהו: דבריו לא מקובלים

19.1.2016 / 0:24

דן שפירו מתח ביקורת חריפה על מדיניות ישראל בשטחי יהודה ושומרון ואמר כי "בזמנים מסוימים נראה שיש שתי התייחסויות לשלטון החוק – אחת לישראלים והשנייה לפלסטינים". לשכת נתניהו: "דברים לא מקובלים ולא נכונים"

צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), עריכה: שניר דבוש

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, מתח אתמול (שני) ביקורת על אכיפת החוק ביהודה ושומרון. "כחברים מסורים של ישראל, אנחנו מאמינה שהיא צריכה לפתח תגובות טובות יותר לשאלות בנוגע לשלטון החוק בגדה. כתב האישום בפרשת דומא הוא דוגמה טובה למחויבות של ישראל לטיפול באירועי טרור ללא קשר למקום, אבל עדיין – יותר מדי תקיפות של פלסטינים נותרות ללא חקירה על ידי הרשויות בישראל. יותר מדי עבריינות אינה מטופלת, ובזמנים מסוימים נראה שיש שתי התייחסויות לשלטון החוק – אחת לישראלים והשנייה לפלסטינים", אמר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).

שפירו התייחס בפתח דבריו לפיגועים האחרונים – רצח דפנה מאיר בביתה בהתנחלות עתניאל ופציעתה באורח בינוני של מיכל פרומן בהתנחלות תקוע – ואמר כי ארצות הברית דוחה זאת בשאט נפש. "הרשו לי לומר בנימה אישית על רקע מתקפות הטרור הנבזיות בימים האחרונים: מאז אוקטובר, כמו ישראלים רבים, נאלצתי להשתתף בהלוויות, בשבעה, ולבקר בתי חולים. וכמו כל הישראלים אני דואג לגבי חברים ושכנים, קולגות ובני משפחה על רקע גל הטרור זה. בין הקורבנות גם אזרחים אמריקנים, כמו איתם הנקין, ריצ'רד לייקין ועזרא שוורץ, זכרונם לברכה. אתמול, אימא צעירה לשישה ילדים נרצחה באכזריות בביתה כשהיא נאבקה להגן על ילדיה מטרוריסט פלסטיני חמוש בסכין. ואתמול, גם כאשר משפחתה של דפנה קברה אותה, אישה הרה צעירה נדקרה באכזריות ונפצעה קשה בידי טרוריסט אחר.

לקריאה נוספת:
שקד לשגריר האמריקני: "ארה"ב לא צריכה להתערב בחקיקה פנימית"
שגריר ארה"ב לשקד: חוק העמותות יפגע בחופש הביטוי
נעצר אדם החשוד שאיים לרצוח את השגריר האמריקני בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקורת חריפה על ישראל. שגריר ארצות הברית דן שפירו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בפני מעשים כאלה ארצות הברית מגנה בתוקף מעשי טרור ברבריים מסוג זה, כפי שאנחנו מאמינים שכולם צריכים לעשות. אנחנו מציעים סימפטיה למשפחות ולפצועים וסיוע למשפחות אמריקניות. אנו קוראים לעשות הכול כדי לסיים את האלימות ולהשיב את הביטחון והיציבות".

עם זאת, שגריר ארצות הברית בישראל הביע פסימיות באשר לפתרון בעתיד הנראה לאופק. "סוף 2015 השאיר אותנו מודאגים מאוד לגבי התגברות המתיחות בין ישראלים לפלסטינים, יחד עם הקיפאון המדיני. אם, כפי שזה נראה, אנחנו בתקופה ממושכת שבה לא יכול להיות משא ומתן ישיר, עלינו למצוא דרכים לשמר את פתרון שתי המדינות לעתיד - הנתיב היחיד של ישראל שימנע ממנה להפוך למדינה דו לאומית, ולמנוע את גל הטרור שאנחנו רואים לאחרונה. כידידה הקרובה ביותר של ישראל, וכתומכת זה זמן במאמצי השלום, אנחנו מרגישים מחויבים להצביע על בעיות מסוימות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שני מאחזים הוקמו בגוש עציון, בתגובה לרצח שלושת הנערים. המועצה האזורית גוש עציון,
מאחז שהוקם בתגובה לחטיפה ורצח שלושת הנערים ב-2014/המועצה האזורית גוש עציון

הוא הוסיף: "אנו מודאגים ואובדי עצות בנוגע למדיניות ישראל בנוגע להתנחלויות. הממשלה, וממשלות ישראליות אחרות, הביעה שוב ושוב את מחויבותה של לפתרון שתי המדינות, שיפתור הכרה הדדית, הפרדה והסדרי ביטחון. עם זאת, הפרדה תהפוך ליותר ויותר קשה לאור תכניותיה של ישראל להגדיל את טביעת הרגל של ההתנחלויות. מאחזים מוכשרים על אף בקשותיה של ארצות הברית לא לעשות כן. וזאת כאשר הרס בתי פלסטינים ממשיך".

לדבריו, "השאלה שאנחנו שואלים היא פשוטה: מהי האסטרטגיה של ישראל? התנחלויות לעולם לא יוכלו להיות תירוץ לאלימות, לעולם, כפי שקרי אמר לא אחת. אבל הרחבת ההתנחלויות מעלה שאלות בנוגע לכוונות של ישראל לטווח ארוך".

בתגובה לדברים פרסמה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה חריפה. "ביום שבו קוברים אם לשישה שנרצחה, וביום שבו נדקרת אישה הרה - (דבריו של שפירו) אינם מקובלים ואינם נכונים. ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים. מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית, שממשיכה להסית ומסרבת למשא ומתן".

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully