וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב לשקד: חוק העמותות יפגע בחופש הביטוי

11.1.2016 / 11:23

דן שפירו נפגש עם שרת המשפטים ואמר כי ישראל צריכה לשמור על היותה "דמוקרטיה שמאפשרת ביטוי של השקפות שונות". עוד טען כי בניגוד לדבריה, חוק העמותות אינו דומה לחוק האמריקני לרישום סוכנים זרים

צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של מחלקת המדינה, עריכה: יאיר דניאל

(ארה"ב על חוק סימון העמותות: "העלנו את החששות שלנו בפני ממשלת ישראל", יום רביעי)

שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה הבוקר (שני) הודעה על פגישה שקיים אתמול השגריר דן שפירו עם שרת המשפטים איילת שקד, בנושא חוק העמותות - או בשמו הרשמי חוק השקיפות. במהלך הפגישה, שעליה דווח לראשונה בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, הסביר שפירו לשקד מדוע מדינתו מתנגדת לחוק שהיא מקדמת, ומדוע הממשל האמריקני דחה בתוקף את ההשוואה שעשתה שקד בין החוק המוצע לבין "החוק לרישום סוכנים זרים" הקיים בארצות הברית.

לדברי שפירו, החוק האמריקני "אינו יוצר את האפקט הפוגע בארגונים לא ממשלתיים, שמפניו אנו חוששים". הוא הוסיף כי "ישראל היא דמוקרטיה חזקה וחיונית, שמאפשרת מתן ביטוי להשקפות שונות". לדבריו, חשוב לשמור על כך, שכן "ממשלות צריכות להגן על חופש הביטוי וליצור אווירה המאפשרת החלפת דעות שונות". עם זאת, הוא הגדיר את הדיון שלו עם שקד "מכבד ויעיל".

שפירו שוחח לאחרונה עם כמה בכירים ישראלים בנושא חוק העמותות. בשיחה שקיים עם ראש המוסד החדש יוסי כהן, שהתקיימה כשכהן עוד כיהן בתפקידו הקודם - היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה - אמר שפירו כי ההתנגדות האמריקנית לחוק העמותות היא נחרצת. הוא אף הבהיר שהאמריקנים לא יוכלו להגן על החוק הזה, אם הוא יוביל להידרדרות ממשית ביחסים הרגישים גם כך בין ישראל לאיחוד האירופי.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
האיחוד האירופי העביר כסף ל"בצלם" למאבק בחוק "סימון העמותות"
ארה"ב לישראל: חוק העמותות עלול להוות סכנה לקיום חברה חופשית
כך הפכו מרצים באוניברסיטה העברית למובילי מחאת השמאל באקדמיה

פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
שפירו תיאר את הדיון עמה "מכבד ויעיל". איילת שקד/ניב אהרונסון

שגריר ארצות הברית לישראל התייחס בדבריו למאמר שפרסמה שקד בשבוע שעבר בסוכנות הידיעות היהודית JTA, בנוגע לחוק העמותות. במאמר הסבירה שרת המשפטים מדוע לדעתה החוק נחוץ לישראל, ואף השוותה בינו לבין "החוק לרישום סוכנים זרים" הקיים בארצות הברית מאז שנות ה-30, ומסדיר את פעילותם של לוביסטים מטעם מדינות זרות.

בריאיון לוואלה! NEWS שהתקיים ביום חמישי, הוסיפה כי "אף אחד לא היה מעלה על דעתו שמדינת ישראל תתרום לעמותה שמקדמת נשק חופשי בארצות הברית, או פועלת בעד או נגד הפלות במדינה, אבל דבר דומה לזה קורה בכספים שמדינות העולם מזרימות לארגונים ועמותות בישראל. בתסריט הפוך, השגריר הישראלי היה נקרא מיד לנזיפה".

דן שפירו ובוז'י הרצוג בביקור בבית החולים סורוקה. יולי 2014. ניב אהרונסון
"ישראל היא דמוקרטיה חזקה וחיונית". דן שפירו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully