וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום הוגשו נגד שני מעורבים בפיגוע בדומא

השניים, בהם קטין, הואשמו בעבירות שונות. אם הבגיר יורשע תדרוש הפרקליטות שלושה מאסיר עולם. נוסף לשני אלו הואשמו עצורים נוספים בפרשה בפשעים על רקע לאומני. פרקליטם: "הם חפים מפשע, מציע לשב"כ לא לחגוג"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(עורכי דינם של החשודים בפרשת דומא: הם עונו בחקירה)

לאחר כחודש של חקירה גלויה הוגשו הבוקר (ראשון) לבית משפט המחוזי מרכז שבלוד כתבי אישום נגד שני בני אדם, ובהם קטין, בגין מעורבות בפיגוע בכפר דומא, שבו הוצת בחודש יולי האחרון בית משפחת דוואבשה על יושביו ונרצחו שלושה בני אדם: הפעוט עלי בן השנה וחצי, האם ריהאם והאב סעד. ביום רביעי האחרון הוגשו הצהרות תובע בפרשה.

אם יורשע הבגיר ייתכן שהפרקליטות תדרוש שלושה מאסרי עולם. הקטין מואשם בעבירה פחות חמורה וכן מעורבות בכמה אירועי "תג מחיר" שאירעו בשנים האחרונות וטרם פוענחו.

לקריאה נוספת:
בית המשפט שחרר חשוד בפרשת הפיגוע בדומא למעצר בית
המשנה ליועמ"ש ביקר עצורי דומא: "מצבם תקין; פער בין טענותיהם למה שמוצג"
הורי החשודים בהצתה בדומא: "מעצר ילדינו - תוצאה של לחץ ציבורי"

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
ביתה השרוף של משפחת דוואבשה בכפר דומא בחודש יולי אשתקד/AP

פרקליטם של הנאשמים, עורך הדין איתמר בן גביר, טוען כי מרשיו חפים מפשע. "כתב האישום אינו סוף פסוק אלא פתיחתה של תיבת פנדורה שהשב"כ פותח. מציע לשב"כ לא למהר לחגוג: פרשות קו 300, תיק עמוס ברנס ואפילו הברנוער מלמדות שיש מקרים שהמערכת עושה הכל כדי להוכיח שפענחה פשע גם במחיר של הפללת חפים מפשע", אמר בבית המשפט.

לדבריו, אחד מהנאשמים שאותם הוא מייצג לא מסר הודאה במשטרה. "רק כתוצאה מעינויים הוא נשבר בחקירת שב"כ. אם השב"כ טוען שאין עינויים, יתכבד וימסור לנו את כל קלטות מרתפי השב"כ. גם הקטין שאני מייצג עבר התעללות קשה. עושה רושם שלאור התנהגות אנשי המחלקה לעולם לא נדע מה קרה בלילה ההוא בדומא".

כתבי אישום נגד מעורבים נוספים

במקביל, הוגשו כתבי אישום גם נגד שני עצורים נוספים בפרשה, אולם הם הואשמו בגין מעורבות בפעולות "תג מחיר". השניים, אחד מהם קטין, הואשמו בכמה אירועי פשיעה לאומנים שלא פוענחו עד כה הכוללים הצתות, ריסוס כתובות גרפיטי וניקוב צמיגים. בנוסף לכך, הוגש כתב אישום גם נגד אחד החשודים ששוחרר בשבוע שעבר לאחר שהוגשה נגדו הצהרת תובע בגין תקיפת רועה צאן פלסטיני לפני כשנה וחצי.

לאחר הפיגוע, בהוראת שר הביטחון משה יעלון, הוצאו צווי הגבלה מנהליים נגד 40 פעילי ימין קיצוני. נגד ארבעה מהם הוצאו צווי מעצר. כמו כן הוחלט להרחיק כמה פעילים קיצוניים משטחי יהודה ושומרון.

אחמד דוואבשה בשיקום בבית החולים שיבא בתל השומר. ספק 500
עדיין מאושפז בבית החולים. אחמד דוואבשה/ספק 500

לפני כחודש החל גל מעצרים, שבמסגרתו נעצרו שמונה חשודים במעורבות במעשה. מאז נערכו נגדם חקירות אינטנסיביות בשב"כ, במהלכו מנעו מהם להיפגש עם עורך דין וחלקם לא הובאו לבית המשפט לדיונים בעניינם.

חלק מהחשודים ועורכי דינם התלוננו כי עברו התעללויות ועינויים – דבר שעורר ביקורת ציבורית נוקבת. בשלבים שונים שוחררו ארבעה חשודים למעצר בית ושמם לא נקשר יותר בפרשה. במהלך החקירה עלו חשדות לאירועי "תג מחיר" נוספים, שבהם מעורבים חלק מהנחקרים, והבוקר יואשמו שניים מהעצורים בביצוע כמה מאירועים אלה.

הפגנת נוער הגבעות נגד עינויי עצורי דומא. יהודי לא מענה יהודי, צילום מסך
הפגנה נגד חקירת החשודים, בשבוע שעבר/צילום מסך, יהודי לא מענה יהודי

הגשת כתבי האישום היא לא סוף פסוק בנוגע לחקירה. ככל הידוע, ישנם עוד כמה מעורבים במעשה וייתכן שייקח עוד זמן לא קצר עד שימצאו כל הנאשמים בפיגוע, שגבה את חייהם של שלושת בני המשפחה. הבן הגדול אחמד בן הארבע נפצע באורח קשה מאוד והוא עדיין מאושפז בבית החולים שיבא שבתל השומר.


(עדכון ראשון: 06:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully