וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי החשודים בהצתה בדומא: "מעצר ילדינו - תוצאה של לחץ ציבורי"

שבתי בנדט ודב גיל-הר

28.12.2015 / 15:10

במכתב פתוח שפרסמו, גינו הורי העצורים את רצח בני משפחת דוואבשה, והצהירו: "ילדינו אינם קשורים אליו". הם קראו לחקירת הטענות בדבר עינויים, ויצאו נגד "מעצרים חפוזים ועינויים קשים, רק כדי שיודו בפשע שלא ביצעו". צפו ב"מיצג העינויים" מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

הורי הנערים שנעצרו בחשד להצתה בכפר דומא, שגבתה את חייהם של שלושה מבני משפחת דוואבשה, פרסמו היום (שני) מכתב פומבי המגנה את הרצח – אך מכחיש כל קשר של הנערים למעשה. יתרה מכך, ההורים כותבים כי "אנו חוששים שכל מעצרם של ילדינו הינו תוצאה של לחץ ציבורי, שהוביל למעצרים חפוזים ולהפעלת עינויים קשים, רק כדי שיודו בפשע שלא ביצעו".

ההורים דורשים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את עדויות הנערים, תצפה בחומרי החקירה ותקבע אם אכן נפל פגם ביחס לעצורים, כפי שטוענים ההורים. נוסף על כך, דורשים ההורים מהפוליטיקאים לדרוש בעצמם לחקור את הטענות לגבי עינויים, ובינתיים להימנע מלהאשים את החשודים ברצח "ללא דין, וללא בירור העובדות".

לקריאה נוספת:
לפני הגשת כתבי אישום בפרשת דומא: הוגשה תלונה על עינויים בחקירות
עשרות רבנים בציונות הדתית פרסמו מכתב תמיכה בשב"כ
שב"כ על חקירת חשודי דומא: "רצו להפיל את השלטון ולהמליך מלך"

צבי סוכות והרב יוסף פלאי באולפן - הדגמה של מיצגי העינויים של השב"כ. מערכת וואלה
"בג"ץ פועל מעל לחוק". מיצג ההדגמה של פעילי הימין באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה

גם הרב יוסף פלאי, מישיבת "עוד יוסף חי", קרא היום להקים ועדת חקירה בעניין, והסביר כי "השב"כ עובד לפי חוק השב"כ ופסיקות בג"ץ, וכאן הם לא פועלים לפי הנהלים". לטענת פלאי, הארגון פועל כיום "מעל החוק".

פלאי, שהדגים באולפן וואלה! NEWS עם תושב יצהר, צבי סוכות, את שיטות החקירה "האגרסיביות" לדבריהם של השב"כ, הדגיש כי ההדגמה מבוססת על שיחות עם עורכי הדין של החשודים, ששמם עדיין חוסה תחת צו איסור פרסום. "בהתחלה היה קשה לי להאמין שזה מה שקורה באמת", הודה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
פעילי מטה "יהודי לא מענה יהודי" במיצג עינויים שעוברים הנערים העצורים בידי השב"כ, כיכר הבימה, תל אביב. דצמבר 2015. אבי כהן
"לא האמנתי בהתחלה שזה מה שקורה". מיצג המדגים עינויים בכיכר הבימה בתל אביב/אבי כהן

בין השאר, הדגימו השניים מול המצלמות כיצד נראית לכאורה מיטת סדום, אליה נקשר העצור, אך אינו מסוגל להניח עליה את הראש. כמו כן, הציגו רצועת מתיחה – המשמשת לדבריהם למתוח את גוף העצור מצד לצד.

פלאי סבור אף הוא שהחשדות המיוחסים לעצורים, חמורים ככל שיהיו, אינם מצדיקים שימוש באמצעים שכאלה. "העצורים הם לא פצצה מתקתקת", הדגיש והוסיף כי, בהשוואה למחבלים פלסטינים: "יש הבדל בין פשע מהעבר לבין פשע שאמור להיות בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully