וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ על חקירת חשודי דומא: "רצו להפיל את השלטון ולהמליך מלך"

ברקע ההכפשות נגדו, הוציא הארגון הודעה חריגה ובו הגן על הפעולות שננקטו כלפי חשודי הטרור היהודי. הוא דחה את הטענות לעינויים קשים. "המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה". הנשיא ריבלין: "מי שיתעלם מהסתה, ימצא אותה בחצר הבית שלו"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

השב"כ פרסם היום (חמישי) הודעה חריפה בתגובה לטענות שהועלו נגדו על עינויים קשים כלפי היהודים החשודים בפיגוע בכפר דומא. בהודעה נטען כי חברי ההתארגנות פעלו למען הפלת השלטון ותכננו להוציא לפועל פיגועים נוספים.

"התארגנות הטרור היהודי, אשר חבריה נחקרים בימים אלה, עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים, מתוך אידאולוגיה קיצונית ואנטי-ציונית", נמסר. "חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו. תכליתה של החקירה המתנהלת בימים אלה היא חשיפת ההתארגנות וסיכול פיגועים עתידיים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
עינויים במרתפי השב"כ? מיצג להמחזת חקירת עצורי דומא בתל אביב
אבי הכלה מסרטון החתונה: "אכפת לך מתינוקות בדומא? לא אכפת לי"
נתניהו יוצא להגנת שב"כ: "המתקפות נגדו אינן מקובלות עליי"

הפגנה בגשר המיתרים למען שחרור עצורי השבכ. יואב דודקביץ'
"טענות שקריות". הפגנה בירושלים בתחילת השבוע נגד אופן החקירה של השב"כ/יואב דודקביץ'

עוד נמסר כי "שירות הביטחון הכללי יוסיף לפעול מתוקף האחריות שהוטלה עליו בחוק על מנת לסכל טרור ובתוך כך, להביא למיצוי הדין מול התארגנות זו, הגורסת כי למדינת ישראל אין זכות קיום, שחזונה העיקרי הוא הפלת השלטון בישראל, תוך שימוש באמצעים אלימים - עד כדי מעשה רצח בפלסטינים - פתיחה במרד על מנת למנות מלך, ערעור ביחסים בין ישראל למדינות אחרות, גירוש הגויים ופגיעה במיעוטים".

"לאור זאת, ובתיאום עם המערכת המשפטית, נחקרת ההתארגנות על פי אמות המידה המקצועיות והמשפטיות המקובלות לסיכול התארגנויות העוסקות בהוצאת פיגועים חמורים עתידיים", נכתב. "במהלך החקירות ננקטו אמצעים המתאימים לתכלית זו".

בהמשך הסביר הארגון כי "במסגרת דיונים משפטיים, כמו גם בכלי תקשורת שונים, הועלו טענות שלפיהן במסגרת החקירה הוטרדו הנחקרים מינית, פגעו באיבריהם האינטימיים, נעשה שימוש ב'מיטת סדום', בבעיטות, ביריקות, בחשמול גופם וכי אחד הנחקרים אף ניסה לפגוע בעצמו". בשב"כ הדגישו כי "טענות אלה שקריות ומשוללות כל קשר למציאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
"החקירה מתנהלת תחת פיקוח משפטי הדוק". בית משפחת דוואבשה אחרי שהוצת/רויטרס

עוד נמסר כי "מטרת הפרחת שקרים אלה לחלל האוויר הנה להשחיר פניו של שב"כ ובכך לנסות לפגוע ביכולתו לבצע את תפקידו על ידי שיבוש החקירה ופגיעה בתדמית השירות ועובדיו. פעילי הימין הקיצוני ועורכי דינם מנסים להסיט את הקשב הציבורי והמשפטי ממעשי הטרור החמורים שבוצעו על ידי ההתארגנות האמורה ולהפנותה נגד הלגיטימיות שבניהול החקירה לחשיפת מבצעיהם".

שב"כ הדגיש כי "החקירה המדוברת מתנהלת תחת פיקוח משפטי ושיפוטי הדוק של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ופרקליטים נוספים המלווים את החקירה מקרוב וכן של בתי המשפט, על ערכאותיהם השונות, ביותר ממאה דיונים מסוגים שונים שנערכו בעניינם של עצורי ההתארגנות".

פעילי מטה "יהודי לא מענה יהודי" במיצג עינויים שעוברים הנערים העצורים בידי השב"כ, כיכר הבימה, תל אביב. דצמבר 2015. אבי כהן
מיצג של פעילי ימין נגד חקירות השב"כ, אתמול/אבי כהן

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום לסרטון שנחשף אמש וכן לטענות נגד שב"כ בכל הקשור לפרשת דומא. "מי שישתוק מול ההסתה, יתמודד עם אותה ההסתה בחצר הבית שלו", אמר. "במלחמה שלנו על דמותה וביטחונה, של מדינת ישראל, אנשי שירות הביטחון הכללי הם כוח מגן איתן".

לדבריו, "יש במדינת ישראל, מנגנוני בקרה ומנגנוני פיקוח, ואף גוף או אזרח במדינת ישראל לא נמצא מעליהם. כל החרד מפני פעולות לא מוצדקות, יכול לפנות אל אותם מנגנונים ולקבל מענה ברור. עלינו להיזהר מהכפשה והחלשה של השב"כ. פגיעה בשב"כ היא פגיעה בביטחון ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully