וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יוצא להגנת שב"כ: "המתקפות נגדו אינן מקובלות עליי"

ראש הממשלה הדף את הביקורת שהושמעה נגד הארגון בעקבות העינויים לכאורה שעברו החשודים בפיגוע בכפר דומא. "השב"כ עושה עבודה חשובה למען ישראל וכל פעילותו מתבצעת על פי חוק". שר הביטחון: "מעניק גיבוי מלא לשב"כ"

צילום: עומר מירון ואיתמר בוטון - לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (שלישי) את הביקורת החריפה שהשמיעו גורמים בימין נגד השב"כ הימים האחרונים בשל העינויים לכאורה שעברו יהודים החשודים בפיגוע בכפר דומא.

"ראש השב"כ יורם כהן ואנשיו עושים עבודה חשובה ומצוינת למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו. "המתקפות עליהם אינן מקובלות עליי. אנחנו מדינת חוק. כל פעילות השב"כ מתבצעת על פי חוק והפעילות הזאת מתבצעת בפיקוח צמוד של היועץ המשפטי לממשלה ושל משרד המשפטים, של בתי המשפט ובאישורם".

לדבריו, "יש טרור ערבי שאנחנו מטפלים בו, נלחמים בו יומם ולילה בכל זירה, אבל לצערי מעת לעת יש גם פעולות טרור שמתבצעות על ידי יהודים ושירות הביטחון הכללי מטפל גם בהם. לא נקבל טרור מכל צד שהוא".

לקריאה נוספת בנושא
פעילי ימין משחזרים למצלמה את "העינויים" בשב"כ: "מפוצצים במכות"
קרוב המשפחה שרימוני גז הושלכו לביתה: "לא בכל פעם נצא בשלום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא נקבל טרור מכל צד שהוא". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שר הביטחון משה יעלון התייחס להתקפות נגד השב"כ. "יש לי אמון מלא ואני מעניק גיבוי מלא לראש השב"כ יורם כהן ולאנשי שירות הביטחון הכללי נוכח המתקפות הנבזיות שהם חווים בימים האחרונים", אמר. "אנשי השב"כ פועלים בשליחות עם ישראל ועושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל מפני הטרור הפלסטיני, ברוב המכריע של המקרים בהצלחה כבירה ומצילת חיים. הם גם פועלים כדי למנוע מקבוצות טרור יהודי לבצע את זממן כלפי פלסטינים ואחרים, באופן שידרדר את המצב הביטחוני בישראל, ומשקיעים שעות רבות וימים רבים כדי לפענח את פיגוע הטרור בכפר דומא, אשר לדאבון הלב בוצע על ידי טרוריסטים קיצונים יהודיים. חבורה שאין כל קשר בינה לבין הציבור הערכי המתגורר בהתיישבות ביהודה ושומרון, ושנפגע מהדרך הזו על לא עוול בכפו".

"הניסיונות לפגוע בשב"כ ובאנשיו מבוססים על שקרים בוטים, הונאה של הציבור הרחב ומניפולציות מסוכנות וחסרות אחריות, והם מגיעים מעורכי דין ולצערי הרב גם משרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור", המשיך יעלון. "מי שמעניק רוח גב לתוקפי השב"כ ומשרתיו, מפיץ שקרים ומסית את הציבור נגד מערכת הביטחון, אחראי באופן עקיף למעשי פריעת חוק מצד גורמי שוליים". יעלון קרא לציבור להוקיע את ההתקפות נגד השב"כ. "פגיעה בשלטון החוק היא הרת אסון למדינת ישראל", אמר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בירושלים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"המתקפות על אנשי השב"כ אינן מקובלות עליי". נתניהו עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד המרכזי בפרשה התייחס הבוקר בפתח הדיון בעניינו בבית משפט השלום בפתח תקווה לטענות לכאורה על התעללות מצד חוקרי השב"כ. "אני חייב לומר שהמחזה מזוויע. לצערי, חוקרי השב"כ הצליחו לשבור את מרשי ולהפוך אותו לצל אדם". לדבריו של בן גביר, החשוד מסר הודאה אולם אין בה ערך משפטי שכן "במצב כזה אדם יכול להודות בכל מה שרוצים".

"פגשתי את מרשי לאחר 21 ימים שבהם נאסר עליו לפגוש עורך דין. פגשתי אדם שבור מנטלית ופיזית, אדם שצריך כרגע טיפול נפשי", המשיך בן גביר שהאשים את חוקרי השב"כ בעינויים קשים שכוללים "הטרדות מיניות ופגיעה בעולם הערכים שלו, בתורה ובמצוות שלו וכן מניעת שינה לתקופה ארוכה". בן גביר הוסיף כי "מרשי דבק בשלו והחוקרים פשוט מקבלים רישיון להרוג".

הלילה נתגלתה כתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון" על בית בכפר הפלסטיני ביתילו שבאזור רמאללה, סמוך לבית שלתוכו הושלכו שני רימוני עשן. בבית שהו באותה עת זוג הורים ובנם, תינוק בן תשעה חודשים, שלא נפגעו.

כפר ביתילו, אזור רמאללה. 22 בדצמבר 2015. אהוד אמיתון, תצפית TPS
הכתובת שנמצאה הבוקר בבית בכפר ביתילו/תצפית TPS, אהוד אמיתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully