וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין משחזרים למצלמה את "העינויים" בשב"כ: "מפוצצים במכות"

22.12.2015 / 11:11

סרטון שהופץ ברשת מדמה את חקירתם האכזרית לכאורה של החשודים בפרשת דומא. מחנך בישיבת "עוד יוסף חי" קרא לגולשים לשתפו: "העינויים לקוחים ממשטרים אפלים". פרקליט אחד החשודים, הבוקר: "הפכו את מרשי לצל אדם". בשב"כ שבו והבהירו: אנו פועלים בהתאם לחוק

צילום: אבי כהן, דף הפייסבוק "כולנו עם עצורי ציון"; עריכה: גדי וינסטוק

סרטון שפורסם הלילה (שלישי) בעמוד הפייסבוק "כולנו עם עצורי ציון", המזוהה עם פעילי ימין, מציג אילוסטרציה של עינויים במכות על ידי אנשי שירות הביטחון הכללי תחת הכותרת "חייבים לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ". המשתתפים בסרטון משחזרים את העינויים שעברו לכאורה שניים מהעצורים שכבר שוחררו בפרשת ההצתה בכפר דומא, שגבתה את חייהם של שלושה מבני משפחת דוואבשה: הפעוט עלי בן השנה וחצי, האם ריאהם והאב סעד.

בתחילת הסרטון מוצגים שחקנים המכים נער בשם מנחם, בן הציונות הדתית, באגרופים, בבעיטות ובאמצעות קרש. כתוביות הצמודות לסרטון מדגישות את קריאות הכאב של הנער, תוך שאחד "המענים" אותו מכריז במפורש: "אני עושה שחזור לרצח של ארלוזורוב".

בסיום סצנת השחזור מתייצב הנער לצד צבי סוכות, מחנך בישיבת "עוד יוסף חי", שמנהיגיה נמנים עם מובילי המחאה נגד מעצר החשודים בהצתה. סוכות, המניח יד על כתפו של מנחם, מסביר כי "בחודש האחרון שב"כ מענה יהודים, חברים שלנו, בצורה שיטתית". על פי סוכות, אלו הם "עינויים אכזרים, שלקוחים ממשטרים אפלים", שבהם "מפוצצים את האדם במכות".

לקריאה נוספת:
גינויים להסתה נגד השופט בפרשת דומא; לבני: "דה-לגיטימציה של מערכות החוק"
עינויים בחקירה? "כשזה ערבים השב"כ טוב, כשזה יהודים – לא לגיטימי"
חשוד בפיגוע בדומא טען שניסה להתאבד: "לא עומד בעינויי השב"כ"

פעילי ימין בסרטון חדש: כך נראים העינויים מצד המחלקה היהודית בשב"כ. ספק 500
"אני משחזר את רצח ארלוזורוב". מתוך הסרטון שפורסם בעמוד "כולנו עם עצורי ציון"/ספק 500

לדברי סוכות, העינויים מחייבים כל צופה "שיש לו לב חם ואכפת לו" לשתף את הסרטון ברשתות החברתיות. סוכות מדגיש כי אמנם העצורים ששוחררו "יסבלו מנזק נפשי, שיישאר לכל החיים", אולם הקמת מחאה סביב שיטות העינויים "תסיר לנצח את הכתב מכל מי שמתעלל ביהודים".

הלילה נתגלתה כתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון" על בית בכפר הפלסטיני ביתילו שבאזור רמאללה, סמוך לבית שלתוכו הושלכו שני רימוני עשן. בבית שהו באותה עת זוג הורים ובנם, תינוק בן תשעה חודשים, שלא נפגעו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עו"ד איתמר בן גביר, בימ"ש העליון, ירושלים. 20 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
"במצב כזה אדם יכול להודות בכל מה שרוצים". עו"ד איתמר בן גביר/נועם מושקוביץ
"מרשי דבק בשלו והחוקרים פשוט קיבלו רישיון להרוג".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד המרכזי בפרשה התייחס הבוקר בפתח הדיון בעניינו בבית משפט השלום בפתח תקווה לטענות לכאורה על התעללות מצד חוקרי השב"כ. "אני חייב לומר שהמחזה מזוויע. לצערי, חוקרי השב"כ הצליחו לשבור את מרשי ולהפוך אותו לצל אדם". לדבריו של בן גביר, החשוד מסר הודאה אולם אין בה ערך משפטי שכן "במצב כזה אדם יכול להודות בכל מה שרוצים".

"פגשתי את מרשי לאחר 21 ימים שבהם נאסר עליו לפגוש עורך דין. פגשתי אדם שבור מנטלית ופיזית, אדם שצריך כרגע טיפול נפשי", המשיך בן גביר שהאשים את חוקרי השב"כ בעינויים קשים שכוללים "הטרדות מיניות ופגיעה בעולם הערכים שלו, בתורה ובמצוות שלו וכן מניעת שינה לתקופה ארוכה". בן גביר הוסיף כי "מרשי דבק בשלו והחוקרים פשוט מקבלים רישיון להרוג".

הוא תיאר מקרה נקודתי שבו ההתעללות, לדבריו, הייתה קשה מנשוא. "ארבעה בריונים נכנסו לחדרו, היכו אותו, הפכו אותו, קשרו אותו. בשלב מסוים הוא צעק 'די, עזבו אותי, תנו לי ללכת, לא עשיתי כלום', ואמרו לו שאם הוא לא מוסר הודאה הם ממשיכים", סיפר בן גביר והוסיף: "הצליחו לשבור אותו, ובעיניי ספק רב מאוד אם אפשר להשתמש בדברים שהוא מסר".

בן גביר המשיך את טענותיו בביקורת שהופנתה כלפי השופטים. "אני מתבייש שבמדינת ישראל של 2015 זו ההתנהלות של חוקרי השב"כ. אני מתבייש בכך שהפרקליטות והיועץ המשפטי נתנו להתנהלות הזאת יד. אני מתבייש בכך שחלק השופטים לא התערבו ויצאו להגנתו, נהפוכו – חלק מהשופטים לצערי התיישרו עם המציאות המחרידה". בן גביר סיכם את דבריו בדרישה להפסקת החקירה. "אני חושב שיש כאן פרשת קו 300 חדשה בשירות הביטחון הכללי", אמר.

אישתו של החשוד המרכזי התייחסה אף היא לטענות על עינויים לכאורה מצד החוקרים. "השב"כ מתעלל בבעלי בצורה חמורה", אמרה "השכיבו אותו עם הרגליים למעלה, מכות סטירות, הכל כדי שיודה במה שהוא לא עשה. אני במקומו, עם עינויים כאלה, הייתי מודה ברצח רבין. מישהו צריך להפסיק את זה, כי בית המשפט לא יפסיק את זה. הוא שמע על העינויים ולא עשה דבר".

השב"כ: "לנוכח האיום הביטחוני הם נחקרו באופן אינטנסיבי"

משירות הביטחון הכללי נמסר: "לנוכח האיום הביטחוני המשמעותי הנשקף מפעילותם בשטח של חברי ההתארגנות, והחובה לסכל מבעוד מועד את כוונתם להמשיך ולבצע פיגועי טרור חמורים העלולים להוביל לפגיעות בנפש, נעצרו לחקירה מספר פעילים מרכזיים בהתארגנות הטרור, ואלה נחקרו באופן אינטנסיבי על אודות החשדות המיוחסים להם. שירות הביטחון הכללי הינו ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות השב"כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully