וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינויים להסתה נגד השופט בפרשת דומא; לבני: "דה-לגיטימציה של מערכות החוק"

לאחר חשיפת וואלה! NEWS כי תוגברה האבטחה סביב השופט ארז נוריאלי, אמר ראש האופוזיציה הרצוג כי "מי שמעז לאיים על שופטי ישראל – מרים את ידו על מדינה ישראל עצמה". מחוץ לביתו של השופט התכנסו עשרות מפגינים והטיחו בשכניו: "הוא מענה ילדים"

עריכה: טל רזניק

חברי הכנסת מהאופוזיציה התרעמו אמש (שני) על האמירות המסיתות של פעילי הימין הקיצוני ברחבי הרשת נגד שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, ארז נוריאלי, לאחר שהאריך שלשום את מעצרו של החשוד בפיגוע ההצתה בכפר דומא שאמר לו כי ניסה להתאבד. מוקדם יותר אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי תוגברה האבטחה סביב השופט, לאחר שכתובת ביתו פורסמה ברשת וגולשים פרסמו קריאות "נאצי" ו"ציוני ארור".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג התייחס לדברים ואמר כי "מי שמעז לאיים על שופטי ישראל - מרים את ידו על מדינת ישראל עצמה ועל קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית". לדבריו, "זו בחירה בזויה שאני מגנה בכל תוקף וסומך על רשויות החוק שיפעלו נגדה בכל הכלים העומדים לרשותן".

גם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) גינתה את הפרסומים נגד השופט. "אסור להפקיר את מערכת המשפט", אמרה שרת המשפטים לשעבר. "האיומים על חייו של השופט נוריאלי חמורים ומהווים עוד שלב בדה-לגיטימציה של מערכות החוק והמשפט מצד מי שרוצה לערער את היסודות שעליהן בנויה מדינת ישראל. יש לי אמון מלא במערכת המשפט ובעבודה הקשה והנאמנה של השב"כ בהבאה לדין של מי שביצע את הפשע הנורא".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"בחירה בזויה". הרצוג/נועם מושקוביץ

ח"כ רויטל סוויד אמרה כי "מדובר בניסיון להלך אימים על שופטים ולהשפיע על פסיקתם. זוהי תופעה של חתירה תחת שלטון החוק ויש לעקור אותה מן השורש". סוויד התייחסה גם לאמירות נגד שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן לאחר שעיכב הריסת בתי מחבלים. "זה התחיל בשופט פוגלמן ועבר לשופט המעצרים בפרשיית דומא. לא ייתכן ששופט בישראל, שתפקידו ורצונו לעשות צדק יהיה נתון לאיומים מצד קבוצות שפסק בניגוד לציפייתם, עמדתם ותפיסת עולמם", הוסיפה. "הסתה הפכה לאחרונה לאמצעי הפחדה והשתקה גם נגד שופטים. יש לנהוג בחומרה מול כל מי שנוקט בה, מול בית המשפט, לפני שיהיה מאוחר ונגיד שהכתובת הייתה על הקיר".

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, קרא לנקוט צעדים נגד המסיתים. "על המדינה להפגין אפס סובלנות כלפי מי שמאיימים על שופטים ואנשי שירות הביטחון ולמנוע הסתה נגדם. לא השופטים והשומרים צריכים לחיות תחת אבטחה, המאיימים הם שצריכים מאבטח שישמור עליהם כשהם במעצר", אמר. "הימין הקיצוני מתנהג כמו ארגון פשע מאורגן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השכן שלכם מתעלל בילדים". הפגנה מול ביתו של נוריאלי, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשמר בתי המשפט לוקחים ברצינות את החשש לפגיעה בשופט נוריאלי או בביתו. בין היתר, תוגברה האבטחה הן סביב ביתו שבראש העין, הן האבטחה סביבו ביציאותיו מהבית והן בבית המשפט בפתח תקווה. ההחלטה התקבלה בין היתר על סמך התגובות והכרוזים שהופצו בפייסבוק וכן על בסיס מידע מודיעיני.

אמש הגיעו לביתו של נוריאלי עשרות פעילי ימין, ובהם נערי גבעות וכן משפחות עם ילדיהן, וקיימו במקום הפגנה תחת הכותרת "נוריאלי אל תענה אותי". כמו כן, הם חילקו לשכנים של השופט כרוזים נגדו. במקום הייתה אבטחה כבדה של משטרה ושל משמר בתי המשפט. במהלך ההפגנה התלקחו כמה ויכוחים שכללו צעקות בין המפגינים לבין השכנים שהביעו תמיכה בנוריאלי. "השכן שלכם מתעלל בילדים", הטיחו בהם המפגינים.

על אף שההפגנה לא הייתה מאושרת, משטרת ראש העין איפשרה לפעילי הימין לקיימה והיא הסתיימה ללא אירועים חריגים. עם זאת, במשמר בתי המשפט ובמשטרה לא מתכוונים לקחת סיכון והאבטחה סביב השופט וכן בביתו תימשך גם בימים הקרובים, בין היתר, לאור החשש לריסוס כתובות גרפיטי במקום או להטרדות מצד פעילי ימין נגד בני המשפחה.

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully