וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בפיגוע בדומא טען שניסה להתאבד: "לא עומד בעינויי השב"כ"

20.12.2015 / 19:50

החשוד פנה לשופט במהלך דיון בהארכת מעצרו, וטען כי הוא עובר עינויים בחקירות השב"כ: "תולים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים, מפרקים אותי, אני לא יכול יותר". שב"כ: "טענתו משוללת כל יסוד". שניים מהחשודים שוחררו למעצר בית

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

אחד החשודים בפיגוע הטרור היהודי בכפר דומא ניסה לשים קץ לחייו במהלך מעצרו - כך נחשף היום (ראשון) בדיון בהארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בפתח תקווה. בדיון התברר כי אחד העצורים ניסה לחתוך ורידים, ופנה לשופט: "שמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים. כל יום זה עולה רמה, תנו לי רעל, אני לא יכול יותר".

הקטין הציג בפני השופט את הסימנים שהותירו העינויים שעבר בחקירות השב"כ, לטענתו, ובעקבות הדברים נבדק בידי הפסיכיאטר המחוזי שהורה להצמיד לו השגחה וקבע כי הוא נמצא תחת לחץ נפשי בשל החקירה. עוד התברר, כי הוא מטופל בכדורים בידי רופא בית המעצר בשל קשיים בשינה.

"אני מתחנן, כבוד השופט, אני לא יכול יותר", אמר הנער. "האם לבית המשפט יש דרך לשלוט על החקירה? אני מרגיש כאילו שורפים אותי עם מצית. לא ישנתי הלילה ואני לא אשן גם בלילה הבא, אלא אם משהו הולך להשתנות. חוקרים אותי באלימות על משהו שאני לא יכול לעזור להם, כי אני לא יודע עליו. הם מפרקים אותי, מעקמים לי את כל הגב, צוחקים ומסתכלים עליי בזלזול. קיבינימט, מה אני אמור לעשות? מאשימים אותי, מראים לי שמות וחושבים שאני קשור - אבל אני לא יודע, ואני לא יכול להגיד שמות כי אני לא יודע אם יהרגו אותי". הנער הוסיף כי הוא מוכן להודות באשמה אם יניחו לו לנפשו, אך לא יודע להסביר כיצד בוצע הפיגוע.

מקום ראשון: כפר דומא, דרומית לשכם, 31 ביולי 2015.. אורן זיו / אקטיב סטילס., מערכת וואלה! NEWS
"מענים אותי בחקירה, מפרקים אותי", אמר החשוד. בית משפחת דומא השרוף/מערכת וואלה! NEWS, אורן זיו / אקטיב סטילס.

בדיון התברר כי בימים הראשונים לחקירה, לטענת החשוד, נקטו החוקרים באלימות "קלה". לדבריו, כשישב אזוק עם הידיים מאחורי גבו וראשו שמוט, תפס אחד החוקרים את ראשו ואת ידיו ונתן לו "בעיטה לחזה, שכתוצאה ממנה נעצרה לי הנשימה לכמה דקות". לאחר מכן, שחזר, חוקר בעט ברגליו כמה פעמים. הנער גם ביקש להתייעץ עם עו"ד וסיפר שנחקר בשבת, תוך כדי שהחוקרים השמיעו לו מוזיקה. ואולם, כעבור כמה ימים לטענתו התגבר הלחץ הנפשי והפיזי שהופעל עליו והחלו עינויים משמעותיים יותר.

בהמשך, שאל השופט את הנער אם הוא קיבל זריקה רפואית שלה הוא זקוק, ובתגובה ענה: "אני מעדיף לא לקבל תרופות, שלא יביאו לי את כל המכות האלה". עם זאת, הוא ביקש טיפול רפואי לגבו שנפגע בעיניים, ופרץ בבכי כשאמר "אני לא יכול יותר". כשהשופט אמר שישמע את טענות עורך דינו, הנער שנמצא תחת איסור מפגש עם סנגורו ענה כי עורך הדין "לא יודע מה עושים לי".

עו"ד עדי קידר המייצג את החשוד מטעם ארגון חוננו אמר כי מהסימנים שעל ידיו של מרשו "ניכר בבירור כי הוא ניסה להתאבד בעקבות העינויים". עוד הוסיף, כי "מרשי תיאר את אותם דברים מזעזעים ואין פוצה פה. מערכת המשפט שלובת זרועות עם הפרקליטות, עם המשטרה ועם השב"כ וזה צריך להדאיג אותנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יובל דיסקין: "קשה לאסוף ראיות ברמה הנדרשת"

ארגון חוננו טען כי "הגורמים האחרים חצו את כל הקווים והחליטו לשפוך את דמם של נערים יהודים, פשוטו כמשמעו. לצערנו לא נראה כי יש מי שלוקח אחריות על ההשלכות הצפויות מהמהלכים הללו על החברה בישראל".

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, הגיב לטענות נגד הארגון שבראשו עמד, ואמר כי הוא מכיר את הגופים העוסקים בהדרכת פעילי ימין קיצוני, אנשי תג מחיר ונוער הגבעות לעמידה בחקירותיו. עם זאת, כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "השב"כ משקיע מאמצים כבירים על מנת לאסוף מודיעין על הטרור היהודי בהצלחה רבה יחסית, אך קיים קושי רב באיסוף ראיות ברמה הנדרשת בדין הישראלי". דיסקין חיזק את הארגון, והוסיף: "אני מקווה שהדרג הפוליטי כמו גם רבנים ואנשי ציבור מהמגזר הדתי-לאומי 'ישברו שתיקה' ויתגייסו לעמוד לצדו של שב"כ".

משב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי הינו ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות שב"כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט. הטענה כאילו אחד מהעצורים ניסה להתאבד - משוללת כל יסוד".

סוכת אבלים של שני הבתים שנשרפו בדומא בשומרון, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
בית משפחת דוואבשה בדומא/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום שני חשודים בפרשה שוחררו לחמישה ימי מעצר בית, בעקבות בקשת המשטרה שנענתה באופן חלקי, לאחר שבעתירה ביקשה כי השניים יישלחו למעצר בית למשך 15 ימים. זאת, שעות ספורות לאחר ששב"כ פרסם כי חלה התקדמות בחקירת הפיגוע ביישוב דומא שאירע ביולי השנה, במהלכו הוצת ביתה של משפחת דוובאשה בכפר, ונהרגו עלי, בן שנה וחצי, ושני הוריו, סעד וריהאם.

עורך דינו של אחד החשודים מטעם ארגון חוננו, אביחי חאג'בי, אמר בתום הדיון כי שחרורו למעצר בית של מרשו מחזק את טענותיו. לדבריו, "בקשת המשטרה מעידה כאלף עדים כי האמת מנצחת. במהלך כל תקופת החקירה מסרנו שוב ושוב כי מדובר בחף מפשע וכל מטרת שירות הביטחון הכללי הייתה לנסות להוציא מים מן האבן". לטענתו, "התנהלות שרות הביטחון הכללי כמעט דחקה את מרשי למסור הודאת שווא, בשל הפגיעות הפיזיות שספג, האלימות המילולית ומניעת מפגש עם עו"ד".

על אף ששב"כ פרסם כי חלה התקדמות בחקירה, יתר הפרטים נותרו עדיין תחת צו איסור פרסום. זאת, על רקע שלילת זכותם של החשודים למפגש עם עורכי דין וטענותיהם החוזרות ונשנות של באי כוחם כי מערכת הביטחון מענה אותם בחקירה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דודה של חשוד בהצתה בדומא: "חבל שנאבד את האמון בשב"כ"
אשת חשוד בהצתה בדומא: "מחפשים מישהו שיודה, לא את מי שעשה"
כ-300 הפגינו מול מתקני שב"כ נגד תנאי מעצר החשודים בטרור יהודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully