וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת חשוד בהצתה בדומא: "מחפשים מישהו שיודה, לא את מי שעשה"

9.12.2015 / 20:00

א', רעייתו של אחד החשודים המרכזיים בהצתת בית משפחת דוואבשה, סיפרה בריאיון לוואלה! NEWS כי מאז שנעצר בעלה לפני שבועיים - אין לה קשר איתו: "הוא צדיק ויש לו אליבי. החליטו למצוא מישהו להפיל את זה עליו". השב"כ: החקירה נעשית כדין

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

"השב"כ מתעלל בבעלי כדי שיודה בדברים שהוא לא עשה, אין לו קשר להצתה בדומא, הוא צדיק" – כך אמרה הערב (רביעי) א', רעייתו של אחד העצורים המרכזיים בהצתת בית משפחת דוואבשה בחודש יולי השנה. באירוע הטרור היהודי שעורר הדים בארץ ובעולם נרצחו זוג ההורים סעד וריהאם ובנם עלי. בתוך כך, חלו היום התפתחות בחקירה שמנהלים השב"כ והמשטרה בנוגע לפרשה, שעל כל פרטיה הוטל צו איסור פרסום.

בעלה של א' נעצר בידי השב"כ לפני כשבועיים בחשד שהיה אחד המעורבים המרכזיים במקרה. מחר הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה ואולם עד היום הוא לא נפגש עם עורכי דינו או עם בני משפחתו ולמעשה לא מתקיים איתו קשר כלשהו. בשב"כ מייחסים לו מעורבות של ממש בהצתה, אולם רעייתו טוענת שהוא היה עמה בליל האירוע. "בעלי הוא בחור טוב צדיק שלומד תורה בישיבה בירושלים", אמרה א' בריאיון לוואלה! NEWS.

עוד על המקרה
אם אחד החשודים: "לא בוחלים בשום דרך כדי שיודה במה שלא עשה"
לא לומדים, מתגוררים במערות: כך ניסה הימין הקיצוני להתל בשב"כ
בכיר לשעבר בשב"כ על החקירות: "משתמשים באמצעים המותרים לפי חוק"

בית משפחת דוואבשה לאחר פיגוע ההצתה בכפר דומא, 8 באוגוסט 2015. יותם רונן
בית משפחת דוואבשה אחרי ההצתה/יותם רונן

היא הכירה את בעלה במסגרת פעילותם המשותפת במאחז גבעות שבגוש שילה. השניים, פעילי ימין מוכרים, התחתנו לפני כשנתיים והתגוררו במאחז, וביתם אף נהרס כמה פעמים על ידי המנהל האזרחי. בחודשים האחרונים עבר הזוג להתגורר בירושלים. "שנינו היינו בגבעות וחברים שידכו ביננו. לפני כשבועיים הסעתי אותו לישיבה שבה הוא לומד ופתאום התנפלו עליו אנשים, והתחילו להכות אותו באגרופים, להפיל אותו לארץ ולגרור אותו מבלי להזדהות. בהתחלה חשבתי שזה פיגוע עד שראיתי מישהו עם כובע של משטרה. הוא היה פצוע, הכניסו אותו לרכב וזהו. מאז אין לנו מושג איפה הוא ואין לי שום קשר איתו. לחלק מהדיונים לא מביאים אותו ואנחנו לא יודעים מי איתו ואיך מתעללים בו".

למה עצרו אותו לדעתך?

"אמרו לעורך הדין שלנו שזה על דומא, אבל אין לנו שום קשר למה שקרה שם. יש לו אליבי. כשיצאתי באותו יום בחמש לפנות בוקר מהבית הוא נשאר עם התינוקת שלנו. לא שאלו אותי איפה הוא היה, כי אני יודעת שהוא היה איתי בבית עם הילדה. סתם עצרו אותו. הם (השב"כ, י"ב) כנראה החליטו למצוא מישהו להפיל את זה עליו והחליטו ש'ויהי מה', הם יפלילו אותו במשהו שהוא לא עשה וכל האמצעים כשרים. הם יכולים להעלים אותו ולהתעלל בו - הכל כדי שיודה במשהו שלא עשה. עכשיו הוא במרתפים של השב"כ ואני בטוחה שמפעילים עליו כל לחץ פיזי ונפשי כדי שיודה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"רומסים אנשים חפים מפשע"

היא שבה והבהירה שלבעלה אין קשר לפעולות "תג מחיר", והוסיפה שהיא כלל לא יודעת אם יהודים או ערבים עומדים מאחורי ההצתה.

"שיש לו כיפה גדולה ופאות, כבר אפשר כנראה לעשות לו הכל"

"יש בי פחד שמפרים לבעלי את הזכויות הכי מינימליות. בית המשפט נותן לשב"כ אפשרות לרמוס זכויות אדם על אף שאלה אנשים חפים מפשע שמתעללים בהם", אמרה האישה והלינה על כך שמתנכלים – לגישתה – למתנחלים: "מי שיש לו כיפה גדולה ופאות, כבר אפשר כנראה לעשות לו הכל. באו לבעלי כי הוא היה בגבעות, אבל הם לא מחפשים באמת מי עשה את זה – אלא את מי שיודה בזה".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד אמר: "אני חושש שראש השב"כ יורם כהן מנסה לארגן לעצמו מתנת פרידה כמה חודשים לפני שהוא פורש, אבל יותר מטרידה אותי העובדה שבתי המשפט נותנים קרדיט בלתי מוגבל לשב"כ. מרשי כבר עצור זמן רב במרתפי השב"כ בלי לקבל זכויות מינימליות. במצב דברים כזה, יש מי שהיה מודה גם ברצח ארלוזורוב. דווקא בשל אינטרס חשיפת האמת, צריך להפסיק את הפגיעה המתמשכת ולאפשר לחשודים לקבל מה שכל עצור מקבל במדינה דמוקרטית".

מהשב"כ נמסר בתגובה לטענות כי "השב"כ הוא ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות שב"כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully