וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם חשוד בפיגוע בדומא: "לא בוחלים בשום דרך כדי שיודה במה שלא עשה"

7.12.2015 / 19:18

במסר מצולם שהופץ על ידי ארגון "חוננו", המייצג את החשודים, אמרה האם כי בנה, הסובל מאלרגיות לא קיבל את הטיפול התרופתי שלו הוא זקוק. היא סיפרה גם על לקיחתה לחקירה עם בתה: "איימו עלינו והשתמשו במילות גנאי כלפי בן משפחה בעל מוגבלויות"

צילום: חוננו, יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

אם אחד החשודים שנעצרו כחלק מפרשת הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא סיפרה היום (שני) על תחושותיה הקשות לנוכח העובדה כי לא ראתה את בנה זה 12 ימים ועל חששה ממצבו הרפואי. "בכל התקופה הזו לא ראיתי אותו וגם נשללה ממנו זכות מפגש עם עורך דין. בצעד חסר תקדים התיר בית המשפט העליון לנהל דיון ללא נוכחותו. כך שברוב התקופה הזו אפילו שופט לא ראה אותו, ומבחינתי אין לי שום אינדיקציה למצבו".

בנה העצור סובל מאלרגיות קשות. "במצבי קיצון זה יכול להגיע לאסטמה חריפה", אמרה האם במסר מצולם שהופץ על ידי ארגון חוננו המייצג את החשודים. היא הוסיפה כי "בכל התקופה הזאת הוא לא קיבל את הטיפול הרפואי שלו הוא זקוק". קרובי המשפחה של החשוד, המחזיק באזרחות אמריקנית, פנו בשבוע שעבר לקונסוליה של ארצות הברית בישראל ולסנאטורים בארה"ב בדרישה שיתערבו במעצרו, ובמכתבם ציינו את מצבו הרפואי. בתגובה, השיבה הקונסוליה בירושלים כי נציגיה יתערבו על מנת להבטיח את זכויותיו החוקיות.

"התחושה היא מאוד קשה", סיפרה היום האם. "כאילו לא בוחלים בשום דרך כדי לפתור את הפרשה הזאת שנקראת 'אירוע דומא'. כשהשר לביטחון פנים אומר שהם יעשו הכול על מנת שיהיו ראיות כדי להגיש כתבי אישום. או שיש ראיות או שאין ראיות. לעשות שיהיו ראיות זה מדאיג. לעשות הכול כדי שיהיו ראיות זה מדאיג מאוד. התחושה היא שהשב"כ לא בוחל בשום אמצעי כדי להביא את בני ואת שאר העצורים להודות בדברים שהם לא עשו".

לקריאה נוספת:
כ-300 הפגינו מול מתקני שב"כ נגד תנאי מעצר החשודים בטרור יהודי
לא לומדים, מתגוררים במערות: כך ניסה הימין הקיצוני להתל בשב"כ

אם אחד החשודים העצורים על ידי שב"כ כחלק מפרשת הפיגוע בכפר דומא, דצמבר 2015. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
אם העצור/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

האם סיפרה כי בסוף השבוע שעבר היא נלקחה יחד עם בתה וקרובת משפחה נוספת לחקירה בשב"כ. "הוטחו בנו האשמות, עלבונות, השפלות", העידה. "איימו עלינו שיפגעו לנו במקומות העבודה, איימו עלינו במעצר. איימו שיטרטרו אותנו בחקירות נוספות ואפילו השתמשו במילות גנאי וזלזול כלפי בן משפחה בעל מוגבלויות. אם זה מה שאנחנו עברנו, שאיננו חשודות בדבר, אני רק יכולה לשער לעצמי מה עובר הבן שלי ויותר מזה".

לדבריה, בנה נמצא במעצר בית מנהלי זה שלושה חודשים וחצי. "למעשה ללא האשמות, ללא הסברים. ואין שום דרך לדעת למה ועל מה. כל הדיונים מתנהלים במעמד צד אחד כשאני מבינה, הם מעבירים כל מיני מסמכים סודיים או חסויים ואנחנו באמת תוהים מי ישפוך אור על הפרשייה הזאת". היא סיפרה עוד כי בנה הוא "ילד רגיש, מתוק, חריף עם חוש הומור".

ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי נעצרו כמה חשודים בביצוע הפיגוע שבו נרצחו הפעוט עלי, האב סעד והאם ריאהם, ונפצע באורח קשה האח אחמד בן הארבע. עורכי דינם של החשודים טענו כי העצורים לא הורשו להיפגש עמם ושהם מוחזקים בתנאים קשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מאות פעילי ימין הפגינו מול תחנת משטרת פתח תקווה במחאה על אחזקת החשודים בטרור היהודי, 05 בדצמבר 2015. נמרוד סונדרס
הפגנה מול מתקני שב"כ נגד תנאי מעצר החשודים. שלשום/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully