וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-300 הפגינו מול מתקני שב"כ נגד תנאי מעצר החשודים בטרור יהודי

6.12.2015 / 1:42

מארגני המחאה טוענים כי התנהלות מערכת הביטחון בכל הקשור לעצורים החשודים במעורבות בפיגוע בכפר דומא "מחפירה". המפגינים התאספו מול משטרת פתח תקווה ודרשו משב"כ "להניח לנערים". אחת המפגינות: "יש פה דיקטטורה נגד מתנחלים. זה טירוף"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

(מסיבת עיתונאים של סנגורי החשודים: "שב"כ פועל בכוחניות")

כ-300 חברים ותומכים של העצורים בפרשת הפיגוע בכפר דומא, שגבה את חייהם של שלושת בני משפחת דוואבשה, הפגינו אמש (שבת) מול מתקני שב"כ במשטרת פתח תקווה, שם מוחזקים העצורים בדרישה "להניח לנערים". זאת בעקבות טענות שהשמיעו קרוביהם וסנגוריהם על חקירות בתנאים קשים ועל כך שנמנעה מהם האפשרות להיפגש עם עורכי דין.

"זכיתי להיות חבר של העצורים. מדובר בנוער נפלא ואוהב הארץ", אמר אלישוב מהר חברון, שהשתתף בהפגנה. "יש פה מחדל בדמוקרטיה הישראלית, כשנערים עצורים כעשרה ימים עצורים ללא משפט וללא עורך דין, ובמקום לחקור המדינה דורסת את הזכויות שלהם. הכול בסתר".

"יש צורה להביא עבריינים. יש זכויות. מאפשרים עורך דין, מביאים בפני שופט", הוסיף. "הם לא מקבלים את זה. קורים פה מחדלים שצריכים להדאיג את כל מדינת ישראל".

"באנו למחות נגד ההתנהלות של אוכפי החוק נגד נוער שלדעתי אין נגדם אפילו קצה חוט", אמרה אסנת מעתניאל. "חוטפים ילדים ומעלימים אותם במרתפי שב"כ בלי לראות עורך דין ומשפחה. "אני יודעת מניסיון עם הילדים שלי שכל ילד שנראה יהודי עוצרים ובודקים אותו בכל מקום. זו ממש רדיפה".

לקריאה נוספת:
ארה"ב למשפחת חשוד בפיגוע בדומא: "נפנה לישראל בנוגע לתנאי מעצרו"
קרובת אחד החשודים ברצח בדומא: "אנשי שב"כ תקפו אותו ברחוב"
ח"כים על מעצר החשודים ברצח בדומא: "טוב מאוחר מאף פעם"

מאות פעילי ימין הפגינו מול תחנת משטרת פתח תקווה במחאה על אחזקת החשודים בטרור היהודי, 05 בדצמבר 2015. נמרוד סונדרס
הפגנת הימין, אמש בפתח תקווה/נמרוד סונדרס

"אנחנו פה בשביל לומר שאם יש למדינה משהו שתציג אותו", הוסיפה נועה אריאל מיצהר. "עוצרים קטינים בלי עורך דין, יש פה דיקטטורה נגד מתנחלים. גם לחשודים יש זכויות. מה שקורה פה זה טירוף".

לדבריה, "משהו פה השתבש לגמרי. אני לא חושבת שאכפת למדינה ממה שקרה בדומא. אם היה אכפת להם היו דואגים גם לילדי פוגל ויתומי הנקין ואדל ביטון. זה לא הסיפור. יש פה דיקטטורה ואובדן דרך במלחמה נגד המתנחלים שככה מעלימים קטינים ולוקחים מהם את זכויותיהם".

ביום חמישי הותר לפרסום כי נעצרו כמה חשודים בביצוע הפיגוע שבו נרצחו הפעוט עלי, האב סעד והאם ריאהם, ונפצע באורח קשה האח אחמד בן הארבע. עו"ד חי הבר מארגון חוננו, המייצג את חלק מהעצורים יחד עם עורכי הדין עדי קידר ואיתמר בן גביר, טען במסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי כי נעשתה "חקירה דורסנית אלימה תוך העלמת אנשים ללא הבאתם למשפט, בלי שניתן למשפחות או לעורכי הדין לראות אותם. רק כדי להוציא הודאות בכוח מהחשודים". עו"ד הבר פירט את התנאים הקשים לדבריו שבהם הוחזקו החשודים: "שעות חקירה ארוכות מעבר למותר, החזקה בתנאים לא תנאים, מתן אוכל לא בצורה סדירה או ראויה ולא מכבדת את האדם".

מארגני ההפגנה ביקשו למחות נגד ההתנהלות, שאותה כינו "מחפירה", של מערכת הביטחון. לדבריהם, "במקום להילחם כמו שצריך באויב הערבי, מערכת הביטחון מתעללת בנערים יהודים. מעצרים מנהליים, עשרות צווי הרחקה, ועכשיו: חקירת שב"כ בתנאים קשים. טלטולים, מניעת שינה, איסור מפגש עם עורך דין ואי הבאת העצורים בפני שופט, בצורה שלא נוהגים בה אפילו כלפי מחבלים".

מאות פעילי ימין הפגינו מול תחנת משטרת פתח תקווה במחאה על אחזקת החשודים בטרור היהודי, 05 בדצמבר 2015. נמרוד סונדרס
"לא יכול להיות שבזמן שיהודים נרצחים, שב"כ מתעלל ביהודים"/נמרוד סונדרס

בהפגנה שהתקיימה ברחוב שטמפפר בפתח תקווה מול תחנת המשטרה השתתפו גם רבנים ואישי ציבור, וכן הזמר הראל טל והנגן עובד מוניס. יוסף, אחד ממארגני המחאה, אמר: "לא יכול להיות שבזמן שיהודים נרצחים, שב"כ מתעלל ביהודים במקום למנוע פיגועים. עד שלא יבינו שצריך להיות בצד של היהודים, לצערנו הפיגועים ימשכו. כבר ראינו שכל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים".

לצד סנגורי החשודים, גם האגודה לזכויות האזרח מתחה ביקורת על המדיניות שאותה נוקטים בנוגע לעצורים. "השימוש בכלים אלו פסול והוא מונע לקבל ייעוץ משפטי עבור חשוד ולהיות בקשר עם העולם מחוץ לכותלי חדר החקירות. האגודה מתנגדת לכך", אמרה עורכת הדין רוני פלי, שהתייחסה לטענות באי כוחם של החשודים, ובהן איסור מפגש עם עורך דין ואי הבאת חלק מהחשודים לדיון בעניינם.

(עדכון ראשון: 22:52)

מאות פעילי ימין הפגינו מול תחנת משטרת פתח תקווה במחאה על אחזקת החשודים בטרור היהודי, 05 בדצמבר 2015. נמרוד סונדרס
פתח תקווה, אמש/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully