וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר בשב"כ על החקירות: "משתמשים באמצעים המותרים לפי חוק"

דב גיל-הר

3.12.2015 / 22:30

ירון בלום התייחס באולפן וואלה! NEWS לחשודים שנעצרו בפרשת דוואבשה: "אנשים שמאוד מורכב ומסובך לחקור. בסופו של דבר, אני מקווה שתהיה פריצת דרך. בינתיים, פריצת הדרך היא מעצם זה שחשודים בביצוע המעשה נחקרים"

עריכה: ניר חן

אחד מבכירי שב"כ לשעבר, ירון בלום, התייחס אתמול (חמישי) באולפן וואלה! NEWS למעצר החשודים בהצתת הבית של משפחת דוואבשה בכפר דומא ביולי השנה ואמר כי מדובר ב"פיגוע של בהמות". לדבריו, "זו תחילת הדרך של הפרשה". הוא הוסיף כי מדובר בחקירת "אנשים שמאוד מורכב ומסובך לחקור. הם לא מדברים בחקירות, אלא בעיקר מתפללים, נאטמים ונסגרים. לכן מומלץ להנמיך ציפיות ולהמתין".

בין העצורים בפרשה ישנם חשודים המוכרים למשטרה, חלקם אף מאירועים לאומניים אחרים שנעצרו והורחקו בעבר במסגרת צווים מנהליים משטחי יהודה ושומרון. עליהם אמר בלום כי "מכינים היטב את נוער הגבעות לחקירות. יש מה שנקרא 'יהודים טובים' שעושים הכול כדי להפריע, לשבש, להסית ולהכווין פיגועים מאוד קשים".

קריאה נוספת:
שכני החשודים בפיגוע בכפר דומא: שכני החשודים בפיגוע בכפר דומא: "מזועזעים, אין לזה כל קשר ליהדות"
הותר לפרסום: נעצרו חשודים בפעולת הטרור היהודי בכפר דומא
חוסיין דוואבשה לוואלה! NEWS: "מעצר החשודים נודע לי מהתקשורת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת דוואבשה בתמונה שנשרפה בביתם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז גל המעצרים שהחל בימים האחרונים פועלים במערכת הביטחון מסביב לשעון על מנת למצות את החקירה. הימים הראשונים שבהם נתון חשוד במעצר הם הקריטיים ביותר עבור החוקרים, ובמקרה של טרור יהודי - שבהם החשודים בוחרים לרוב לשתוק - מתעצם העניין. על כן, בשב"כ נוקטים במקרים שכאלה באמצעים חריגים המתאפשרים הודות לסעיפים המיועדים למאבק בטרור: מניעת מפגש של החשודים עם עורכי דינם על מנת שלא ייעצו להם משפטית לשמור על זכות השתיקה, וכן על מנת למנוע העברת מסרים בין החשודים וחשודים פוטנציאליים, ועל ידי כך למנוע את שיבושה של החקירה.

על ההצתה בדומא, שבה נהרגו עלי דוואבשה, פעוט בן שנה וחצי ושני הוריו, סעד וריהאם דוואבשה אמר בלום כי מדובר ב"פיגוע נוראי". לדבריו, "אין מילה אחרת חוץ מאשר פיגוע של בהמות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"שב"כ משקיע בטרור היהודי לא פחות מאשר בטרור הערבי"

ברקע התפתחות החקירה המסועפת, גוללו בפני וואלה! NEWS שני פעילי ימין - שנעצרו בעבר בחשד לביצוע פעולות "תג מחיר" ונחקרו בשב"כ - מסכת חקירות קשה בניסיון לפיצוח תיקי חקירה. על הטענות הללו הגיב בלום כי "אנחנו מתנהגים בחקירה, כיאה למדינה דמוקרטית, באופן נאות, ומשתמשים בכל האמצעים המותרים לפי חוק. לכן, ברגע שחשוד מסרב לדבר – זה לוקח יותר זמן". עוד הוסיף בלום כי "בסופו של דבר, אני מקווה שתהיה פריצת דרך. בינתיים, פריצת הדרך היא מעצם זה שחשודים בביצוע המעשה נחקרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד החשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדעתו של בלום, "יש הרבה מאוד דברים שצריכים להיאמר בעניין הטרור היהודי. ראשית, השב"כ ומשטרת ישראל פועלים באופן מאוד מאסיבי כדי למנוע פיגועים. רק השנה נעצרו ארבעה צעירים בצווים מנהליים, ו-44 צווים מנהליים הוגשו לחשודים שונים". עוד ציין בלום כי "אותם עצורים מנהליים, אשר חשודים בפעילות טרור מאוד קשה – לא מוכנים לדבר בחקירות".

עוד הוסיף בלום, כי הקושי האמיתי הוא בהיעדר "האקדח המעשן, הראיה המפלילה והחד-משמעית". זאת, לצערו של בלום, "מאלצת את מערכת הביטחון להאריך צווי מעצר מנהליים". בתור מי שמכיר את המערכת מקרוב, בלום ידע לנתח את פעילות גורמי הביטחון נגד הטרור היהודי והפעילות של הימין הקיצוני. "השב"כ משקיע בהם לא פחות מאשר בטרור הערבי, וטוב שכך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully