וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכני החשודים בפיגוע בכפר דומא: "מזועזעים, אין לזה כל קשר ליהדות"

3.12.2015 / 14:12

תושבי התנחלויות הגרים בסמוך לחשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה אמרו כי הם "מזועזעים עד עמקי נשמתם", לאחר ששמעו את הפרטים עם הסרת צו איסור הפרסום. לטענתם, "מעולם לא נשמעו מצדם התבטאויות קיצוניות"

עריכה: ניר חן

בהתנחלויות שבהן מתגוררים החשודים בפיגוע הטרור היהודי בכפר דומא הגיבו הבוקר (חמישי) בהלם לאחר הסרת צו איסור הפרסום על הפרשה. "מדובר במשפחה טובה ושקטה שמעורבת בקהילה", אמר אחד החשודים, "אנחנו מזועזעים עד עמקי נשמתנו מהחשדות, זו לא התורה שלנו".

לדברי השכן, דבר לא הכין אותם לאפשרות כי אותם חשודים יכולים לבצע כזה מעשה. "מעולם לא נשמעו התבטאויות קיצוניות – לא ממנו ולא מהמשפחה. לכן השוק הגדול שלנו למשמע החשדות. אם החשדות יתאמתו, מדובר באירוע מזעזע ומחריד שבינו ובין היהדות והתורה אין כל קשר".

לקריאה נוספת:
חוסיין דוואבשה לוואלה! NEWS: "מעצר החשודים נודע לי מהתקשורת"
יעלון בחודש שעבר: "אין די ראיות למעצר חשודים בפיגוע היהודי בדומא"
משפחת דוואבשה: דברי יעלון מעודדים את המתנחלים הקיצוניים

בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
בית משפחת דוואבשה, שהוצת על יושביו ביולי השנה/יותם רונן

שכן אחר הוסיף כי הוא לא מאמין שרוצחים גרים בקרבו. "כואב לשמוע את זה, אני מזועזע מזה כל כך. זה דבר שאסור שיקרה ולא צריך להיות דבר כזה בכלל. זה מפליא אותי שהוא קשור, כי המשפחה היא משפחה נעימה ומסבירת פנים. אני ממש בשוק. לא הייתי מצפה לדבר כזה בשום צורה - זו לא דרכינו ולא דרך המשפחה של החשוד", אמר.

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה כי היא "מברכת על ההתקדמות בחקירת הפרשה הקשה של רצח משפחת דוואבשה ותפיסת חשודים בביצוע הפשע הנתעב. המעשים שבוצעו הם לא מוסריים ופוגעים בערכי מדינת ישראל וההתיישבות. אנו סמוכים ובטוחים כי מערכת הביטחון והמשפט של מדינת ישראל ימצו את הדין עם כל השותפים במעשה הנפשע".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אחמד דוואבשה לפני הניתוח, אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
אחמד דוואבשה בן הארבע, שנפצע קשה בפיגוע, על רקע ביתו השרוף/באדיבות המשפחה

חוסיין דוואבשה, אביה של האם ריהאם שנרצחה יחד עם בעלה סעד ובנה הפעוט עלי בפיגוע, אמר היום (חמישי) לוואלה! NEWS כי לא ידע על מעצר החשודים בפרשה. "שום גורם רשמי לא הודיע לנו על המעצרים, שמענו על כך מהתקשורת ומהמבקרים. שמענו שעצרו כמה בחורים שעשו לנו את השריפה בבית ורצחו את הבת שלי ואת בעלה ואת הנכד שלי עלי, שכל העולם היום מכיר", אמר.

עם זאת, הסבא הודה כי הוא מוצא נחמה מועטה בהתפתחות. "אני שמח שיש התקדמות וסוף סוף עצרו אותם, זה רגע קשה מאוד. גם אם ישימו אותם בבית הסוהר לכל החיים את האנשים הרעים האלו, זה לא יעזור לנו, המשפחה שלנו הלכה".

חוסיין התקשה להסתיר את הסבל הרב שנגרם לו ולמשפחתו. "אני מפחד מהרגע שאני אראה אותם, שאסתכל בפנים שלהם, עדיף לי למות לפני שאפגוש אותם. מה אני יכול להגיד לילד שמתעורר כל לילה ופוחד שבאים לשרוף אותו עוד פעם? אחמד שואל כל הזמן על אימא ואבא שלו ואח שלו, התינוק עלי. אנחנו במצב קשה מאוד".

ראיון עם חוסין דוואבשה. מערכת וואלה!
"מפחד מהרגע שאראה את החשודים". חוסיין דוואבשה/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר היום לפרסום כי נעצרו חשודים בפיגוע הצתת הבית של משפחת דוואבשה בכפר דומא בחודש יולי השנה. וואלה! NEWS הייתה בין העותרות להסרת הצו. בימים האחרונים פורסם כי חלה התפתחות משמעותית בפרשה, אולם צו איסור גורף הוטל על פרטי החקירה. בין העצורים, חשודים המוכרים למשטרה, חלקם אף מאירועים לאומניים אחרים שנעצרו והורחקו בעבר במסגרת צווים מנהליים. החקירה נמצאת תחת ייעוץ משפטי צמוד של פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

"בימים האחרונים נעצרו לחקירה על ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים להשתייכות בהתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור. במסגרת החקירות נבדקים חשדות קונקרטיים סביב הפיגוע הקשה שאירע בכפר דומא", נומק בהחלטת השופט ארז נוריאל להסיר את הצו.

עוד נכתב: "מהלכי החקירה מתבצעים תוך שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. שאר פרטי החקירה, לרבות זהות העצורים, הם תחת צו איסור פרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully