וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת דוואבשה: דברי יעלון מעודדים את המתנחלים הקיצוניים

11.9.2015 / 2:57

נאסר, אחיו של אב המשפחה שמת כשבוע לאחר הצתת ביתם בכפר דומא, התייחס לדברי שר הביטחון שאמר כי מבצעי הפיגוע טרם נעצרו כדי לא לפגוע במודיעין. "אם היו שורפים בית של יהודים, באותו יום היו תופסים את מי שעשה את זה"

צילום: שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: מתן חדד

("אחמד דוואבשה שואל בבית החולים מתי אבא ייקח אותו הביתה")

בני משפחת דוואבשה שאיבדו שלושה מיקיריהם בהצתת ביתם בכפר דומא לא הופתעו לשמוע שבמערכת הביטחון משוכנעים שיהודים הם אלה שביצעו את הפיגוע. לדברי נאסר, אחיו של סעד שמת מפצעיו כשבוע לאחר ההצתה, "אם היו שורפים בית של יהודים, באותו יום כוחות צבא היו פושטים על כפר ותופסים את מי שעשה את זה".

שר הביטחון משה יעלון התבטא בנושא בימים האחרונים ואמר כי ידוע לשירותי הביטחון שהמפגעים הם יהודים. על פי דיווחים שונים, יעלון אמר שידוע מי המבצעים, אך מחשש לפגיעה במודיעין הם טרם נעצרו. בדיווח נוסף נאמר כי בשל העובדה שצריך לגבש ראיות מספקות כדי להעמיד את האשמים לדין חקירת האירוע ממשיכה והחשודים לא נעצרו. "ההצהרה של יעלון זו הודאה בכך שהפשע הזה הוא פשע של כנופיות מתנחלים, ידענו את זה", אמר נאסר. "הצבא היה כאן כמה פעמים, הגיעו קצין וחוקרים וחקרו את הבית".

לדברי נאסר, שר הביטחון לא חידש דבר, אך גרם לו לפקפק באיכות החקירה וברצון להביא את האשמים לדין. "לא חוקרים ברצינות. כולנו יודעים שאם היו שורפים בית של יהודים, באותו יום כוחות הצבא היו פושטים על כפר ותופסים את מי שעשה את זה. אבל במקרה ההפוך הם לא רציניים. יש צבא, יש שב"כ, הם לא עושים מספיק כדי לתפוס את המתנחלים שעשו את זה.

לקריאה נוספת:
"הילד נשאר לבד": מאות ליוו את האם מדומא לקבורה; אבנים לעבר חיילים
שיפור במצבו של אחמד דוואבשה: "סבא, תבקש מאבא שייקח אותי מכאן"
"מצב חרדתי קשה": ילדי כפר דומא מפחדים מפיגוע יהודי נוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת דוואבשה. מימין: האם ריהאם, התינוק עלי והאב סעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ההצהרה הזו של יעלון, שהוא לא עוצר את הכנופיה שעשתה את זה, מעודדת את המתחלים הקיצוניים לעשות את המעשים האלה", הוסיף. "יעלון יהיה האחראי הראשון והיחיד לפעולה הבא שתהיה, לכל מקרה שיהודי יצית בית, או ירה בפלסטיני. צריך למצוא ולמצות את הדין עם הפושעים האלה, רק זה יעצור את הסכנה הזאת (של אלימות מתנחלים – ש"ב). אלה פשעים טרוריסטיים, ממש כמו של דאעש, שמבעירים את האזור".

בתחילת השבוע מתה מפצעיה אם המשפחה, ריהאם דוואבשה והיא נקברה בכפרם. אחמד דוואבשה בן הארבע הוא היחיד מבין בני המשפחה ששרד ועדיין מאושפז בבית החולים. "המצב בכפר מתוח, כולם דואגים. יש לנו הרוגים, אחמד בבית חולים ואנחנו עדיין חוששים מאז האירוע הזה", הסביר נאסר. "מאותו יום החלטנו שאנחנו צריכים לשמור על עצמנו, אנשים בכפר שומרים יותר על הבתים שלהם. מאבטחים את הדלתות והפתחים של הבית. כולם בכפר במצב של חרדה, מנסים עכשיו לשמור על עצמנו".

בהכנת הכתבה השתתף אילן זליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully