וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה אלף שקל בפחות מיומיים: מגייסים כסף לעתידו של אחמד דוואבשה

הילד בן הארבע שכל משפחתו נהרגה בפיגוע בכפר דומא נותר לבד בבית החולים עם סבו, חוסיין. פורום "תג מאיר" מנסה לגייס 240 אלף שקל על מנת לסייע לו להשתקם. בין התורמים: הזמר דיויד ברוזה

צילום: שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: מתן חדד

(צפו: אחמד דוואבשה שואל בבית החולים "מתי אבא ייקח אותו הביתה")

תוך פחות מיממה הושג אתמול (רביעי) סכום היעד בקמפיין גיוס ההמונים להבטחת עתידו של הילד מוחמד דוואבשה מכפר דומא, שעדיין מאושפז בבית החולים שיבא – תל השומר. היעד הראשוני היה 80 אלף שקלים ב-33 ימים, לאחר שגויסו 84 אלף שקלים תוך יממה אחת בלבד – הוחלט להגדיל את היעד ל-240 אלף שקלים ב-32 הימים הנותרים. נכון לשעה זאת, גויסו יותר ממאה אלף שקלים. הפרויקט הושק על ידי פורום "תג מאיר", הנאבק בפשעי שנאה. "אנו מקווים שיחד נוכיח שזוהי לא דרכה של היהדות ושל הישראליות'', נכתב בדף הפרויקט.

קריאה נוספת:
קצין בכיר: "חד-משמעית - הפיגוע בכפר דומא הוא טרור יהודי"
"זהו, שרפו את כל המשפחה": מתה האם מפיגוע ההצתה
כוחות הביטחון קבעו: השריפה הנוספת בכפר דומא – לא פשע לאומני

נמשך הטיפול בבני משפחת דוואבשה: "האם ובנה עדיין בסכנת חיים". שלומי גבאי
נותר יתום. אחמד דוואבשה בבית החולים תל השומר/שלומי גבאי

לפני כחודשיים, הוצת ביתה של משפחת דוואבשה בכפר דומא. הפעוט עלי דוואבשה נספה בשריפה, שעל פי הערכות גורמי הביטחון הוצתה על ידי מחבלים יהודיים. אביו ואמו – סעד וריהאם – מתו מפצעיהם בבית החולים. אחמד בן הארבע הצליח לשרוד את התופת והוא משתקם במחלקת הילדים בסיוע הסבא חוסיין, שצמוד למיטת הנכד מרגע אשפוזו בבית החולים.

גדי גבריהו, יושב ראש פורום "תג מאיר", כתב בעמוד הפרויקט: "ערב חגי תשרי הבאים עלינו ועל כל עם ישראל לטובה ותוך כדי חודש אלול, חודש הסליחות והרחמים, החלטנו בפורום תג מאיר לצאת בקמפיין מימון המונים שמטרתו בניית עתיד לאחמד היתום וסיוע למשפחת דוואבשה". הכסף שיגויס מיוחד לשלושה אפיקים מרכזיים בחייו של אחמד: מימון הוצאות הטיפול והשיקום של אחמד וסיוע לסבו חוסיין, תשלום הוצאות חינוך והשכלה לאחמד, וסיוע במימון מגורים חדשים ותמיכה כלכלית בשניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחת דוואבשה. מימין: האם ריהאם, הפעוט עלי והאב סעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"תג מאיר" הזכירו כי מדינת ישראל לא תפצה את משפחת דוואבשה לפני שיתפסו הרוצחים וזה עלול לקחת זמן רב. "אחמד וסבו זקוקים לנו עכשיו ולא יכולים להמתין עד שהצדק יצא לאור", אמרו בפורום והוסיפו כי "התגייסות רחבה של הציבור הישראלי תעביר למשפחה מסר של תיקון, סולידריות שותפות גורל וחמלה ברוח תורת ישראל".

יותר מ-700 בני אדם תמכו בפרויקט, ובהם הזמר דיויד ברוזה, שתרם הופעה מצומצמת והפייטן יאיר הראל שתרם סדנה מיוחדת. גם דורית גרייבר, מורת דרך ובעלת המיזם התיירותי "ירושלמית", תרמה סיור מודרך בשוק מחנה יהודה. גרייבר אמרה שהיא חשה גאווה לקחת חלק מהפרויקט: "זה נראה מובן מאליו, מדובר ביוזמה שחוצה לאום ודת". עוד הוסיפה גרייבר: "כשפנו אליי, הרגשתי שזה הזמן לתת מעצמי בנדיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully