וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילד נשאר לבד": מאות ליוו את האם מדומא לקבורה; אבנים לעבר חיילים

7.9.2015 / 13:35

רבים גדשו את סוכת האבלים שהוקמה בפעם השלישית בכפר הפלסטיני לזכר האם ריהאם דוואבשה, הקורבן האחרון של פיגוע ההצתה. צה"ל סגר את כביש אלון הסמוך מחשש לפגיעה בישראלים. "ישראל לא מעוניינת ללכוד את החשודים"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

מאות בני אדם וקרובי משפחה השתתפו היום (שני) בהלווייתה של ריהאם דוואבשה, בת ה-28 שנפגעה אנושות בפיגוע ההצתה בכפר דומא שבשומרון, והלכה הלילה לעולמה.

את בית הספר המקומי, שבו הוקמה סוכת אבלים גדשו מנחמים רבים, בפעם השלישית. בעלה של ריהאם, סעד, מת מפצעיו בחודש שעבר, ובנה עלי, נשרף בעודו בחיים בפיגוע שאירע בסוף יולי. באחד החדרים הקימו פינה לזכר שלושת בני המשפחה שנהרגו. הבית עצמו, שנשרף ברובו בעקבות ההצתה, שיוחסה לפעילי טרור יהודים, טרם שופץ. לדברי תושבים בכפר הוא נשאר גלעד זיכרון למשפחה.

גופת האם, שטופלה בישראל מאז הפיגוע, הובאה למכון הפתולוגי באוניברסיטת א-נג'אח לצורך נתיחה והשלמת התיק המשפטי. לאחר מכן הועברה הגופה למסגד של דומא, שם נערך טקס הקבורה אחרי תפילת הצהריים.

במקביל, עשרות נערים פלסטינים החלו ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון שמאבטחים את האזור מחשש להתפרעויות והפרות סדר. הצבא סגר את ציר אלון במטרה למנוע פגיעה בישראלים שנעים על הכביש.

עוד בנושא:
"זהו, שרפו את כל המשפחה": מתה האם מפיגוע ההצתה
שיפור במצבו של אחמד דוואבשה: "סבא, תבקש מאבא שייקח אותי מכאן"
"נקמה על רצח דוואבשה": נתפסה חוליה שהשליכה בקבוקי תבערה בבירה

בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
בית משפחת דוואבשה, היום/יותם רונן

"זה עצוב, קיווינו שלפחות האימא תהיה במצב טוב יותר אבל היא מתה ועכשיו הילד נשאר לבד", אמר אחמד, תושב דומא, והוסיף: "אדם משוגע עשה את זה. בחמש דקות הוא הרג משפחה. אני מאמין שרוצים לתפוס אותו כי בפעם הבאה הקורבן יכול להיות יהודי". לדבריו, החשש ממקרה תקיפה נוסף בכפר הוא גדול וציין שמאז הפיגוע אנשי הכפר נאלצים להפעיל משמרות שמירה.

"הבעיה שעבר כבר יותר מחודש ולא תפסו את האנשים", אמר רסמי, אף הוא תושב הכפר. "אם זה היה קורה אצל היהודים, בתוך יומיים היו תופסים". הוא ביקר את השב"כ וכוחות הביטחון הישראליים, ואמר: "הם לא רוצים ללכוד אותם וכולם יודעים שהמתנחלים עשו את זה. זה לא מעניין את הממשלה הישראלית".

אחמד בן הארבע, בנה של ריהאם והיחיד ששרד את הפיגוע, עדיין מאושפז בשיבא במצב קשה. עם זאת, בשבועות האחרונים משתפר אט אט מצבו ולאחרונה הוא אף מסוגל לתקשר עם הסביבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות הביטחון מפזרים הפגנה בכניסה לכפר דומא. רויטרס
לוחמי מג"ב מפזרים הפרת סדר בכניסה לדומא/רויטרס

"זהו, שרפו את המשפחה כולה", אמר בעקבות מותה של האם, מנואר דוואבשה, בן דודה, והלין על כך שעדיין לא נתפסו האחראים לפיגוע. "למה התקשורת לא כותבת על זה שלא תופסים את המתנחלים המחבלים שאחראים על הצתת הבית. זה השב"כ הישראלי החזק, ואם הוא היה רוצה, כבר בשנייה הראשונה הוא היה יכול לתפוס את המחבל שעשה את זה".

הלוויתה של ריהאם דוואבשה בכפר דומא, ספטמבר 2015. שבתי בנדט, מערכת וואלה!
הלווייתה של דוואבשה/מערכת וואלה!, שבתי בנדט
בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015/יותם רונן
בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
גלעד הזיכרון/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריהאם, עלי וסעד שנהרגו בפיגוע ההצתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully