וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודה של חשוד בהצתה בדומא: "חבל שנאבד את האמון בשב"כ"

14.12.2015 / 20:15

קרובת משפחתו של העצור בפרשה מפנה אצבע מאשימה כלפי הארגון, שלדבריה מונע מיקירה "זכויות בסיסיות": "הוא נחקר ימים ולילות, גם בשבת. חוששים שלא נותנים לו לישון". במשפחה מבטיחים להיאבק "עד שייתנו לו לראות עורך דין"

צילום: זוהר גואטה, עריכה: שניר דבוש

דודתו של אחד מהחשודים במעורבות בפיגוע ההצתה בכפר דומא מותחת היום (שני) ביקורת חריפה נגד האופן שבו מתנהלת החקירה בפרשה. לדבריה, השב"כ משתמש בכלים קיצוניים נגד אחיינה, שנעצר לפני שבועיים, וזאת – לטענתה –ללא כל סיבה. "לא הגיוני שבמדינה דמוקרטית מתנהלים בצורה כזו", אמרה.

"כבר שבועיים שאנחנו לא יודעים היכן הוא נמצא. לא נותנים לו לראות עורך דין, וכמובן שלא מאפשרים לו לפגוש את ההורים שלו. כל מה שאנחנו יודעים זה שהוא עצור בתנאים מאוד קשים עם שעות חקירה רבות ואין לנו שום דרך לדעת מה שלומו. אנחנו מודאגים מאוד וחושבים שיש דברים בסיסיים שהוא לא מקבל אותם. אנחנו מתפלאים איך דברים כאלו קורים במדינת ישראל הדמוקרטית", הסבירה. האחיין נעצר כשהיה בבית הוריו שבו שהה במעצר בית בחודשים האחרונים מאז קיבל צו הגבלה ממפקד פיקוד מרכז לאחר פיגוע ההצתה בדומא – שבו נרצחו בני הזוג דוואבשה ובנם התינוק.

עוד בנושא
אביו של אחד החשודים בהצתה בדומא: "ריבלין פיהרר, מנאץ השם"
העליון: ההתקדמות בחקירת הפרשה החמורה מצדיקה מניעת מפגש עם עו"ד
מתנחלים מחו על מעצר שכנם בפרשת דומא: "עלילת דם שפלה"

דודתו של אחד העצורים בדומא: "שוללים ממנו זכויות, מנסים להכפיש אותו". ספק 500
דודתו של העצור/ספק 500

"אחי וגיסתי בקשר רציף עם עורך הדין, אולם כל השיח של עורך הדין הוא עם השופט בלבד", המשיכה הדודה. "אנחנו מבינים שהשופט הורה לתת לו להיפגש עם רופא של שירות בית הסוהר (שב"ס) אחרי שהוא אמר שהוא סובל מכאבים", הוסיפה וטענה כי קרוב משפחתה לא התלונן על מצב רפואי טרם מעצרו. "אם עורך הדין אמר לנו שהשופט נתן הוראה לאפשר לו להדליק נרות חנוכה, אז אנחנו מבינים שבחלק מהימים לא נתנו לו להדליק נרות. רק מהשיח בדיונים ניתן ללמוד קצת על מצבו הלא טוב. אנחנו מודאגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"המצב מעורפל וזה מטריד מאוד"

לדבריה, התנאים הלא נוחים לא מסתכמים רק בכך: "אנחנו מבינים שהוא נחקר שעות רבות, ימים ולילות, גם בשבת. אנחנו חוששים שלא נותנים לו לישון ולא נותנים לו את הצרכים הבסיסיים – ואין לנו דרך לוודא שהוא יזכה לתנאים בסיסיים. לא ברור גם אם הדברים שהוריו העבירו לו הגיעו לידי. כל המצב מעורפל וזה מטריד מאוד. צריך לאפשר לעצור להתפלל, לקיים את החגים, לישון, לשמור שבת".

לטענתה, לאחיין לא הייתה יד במה שאירע בדומא. "אין לו בכלל קשר לפרשה. הוא חף מפשע. שרבבו את שמו לעניין. במשפחה יודעים איפה הוא היה בלילה של דומא - וזה לא בכפר. אנחנו לא עוסקים בזה, אנחנו עוסקים בתנאי המעצר הקשים שלו ובעובדה שהוא נחקר על ידי השב"כ בתנאים לא תנאים. ההרגשה שלנו שמנסים לקשור אותו לדברים שהוא לא קשור אליהם ולאנשים שהוא לא קשור אליהם".

סתם נטפלים אליו?

"אין לי מושג. הזה מעלה הרבה מאוד שאלות בנוגע להגבלת תנועה של אנשים. חוקרים אותם בשב"כ בלי מפגש עם עורך דין, בלי שום אפשרות להתגונן או לעמוד על שלהם. איך במדינה דמוקרטית אפשר להשתמש בכלים כל כך דורסניים כלפי בני אדם שלא הוגש נגדם כתב אישום? אני חושבת שיש ניסיון להכפיש אותו". היא הוסיפה עקיצה כלפי השב"כ ואמרה: "אני לא מתערבת בעבודת השב"כ ורוצה להאמין שהוא יודע את עבודתו. אני רק מקווה שאנשיו יעצרו את הפיגועים ולא יתעסקו בחקירות וברדיפות של מי שלא עשה דבר. אני לא מוכנה לקבל את זה שבגלל שיש פרשות שלא פוענחו יש מקום לשלול זכויות של עצורים. אני חושבת שהשב"כ צריך להיזהר מאוד שלא לאבד את האמון הרב שיש בארגון. אנחנו במדינה שנושא הביטחון הוא הדבר הראשון שצריך לטפל בו, וחבל מאוד שנאבד את האמון במערכת".

כפר דומא, דרומית לשכם, 3 באוגוסט 2015.. מנחם כהנא / AFP., מערכת וואלה! NEWS
בית משפחת דוואבשה שנשרף בכפר דומא/מערכת וואלה! NEWS, מנחם כהנא / AFP.

הדודה המשיכה בביקורת כלפי מה שנראה מצדה לפחות כמו היטפלות לנוער הגבעות: "אני לא רוצה להאמין שמדינת ישראל מתנהגת כך אל בני אדם בגלל מראם. אי אפשר להאשים ציבור שלם ולהגיד 'כולכם אשמים', ואסור לקחת אדם ולשלול ממנו כל זכות אנושית. על זה אנחנו מוחים". בני משפחת העצור מתכוונים להמשיך במחאה כל עוד המצב כפי שהוא – לטענתם – נמשך. "אנחנו דורשים מהשב"כ ומהשופטים בתיק בראש ובראשונה לתת לאחיין שלי לפגוש עורך דין ולקבל ייעוץ משפטי. אנחנו דורשים שהחקירה תתנהל לפי החוק. אנחנו מאמינים שלאחר שהם ישחררו אותו מהחקירה הוא ישוחרר ללא שום אשמה".

מהשב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי הינו ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות השב"כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully