וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אחד החשודים בהצתה בדומא: "ריבלין פיהרר, מנאץ השם"

14.12.2015 / 12:13

אביו של חשוד יהודי כתב פוסט שהתייחס להדלקת הנרות עם אובמה בבית הלבן. "לא ראיתי כיפה על ראשו אצל הערבי בבית השחור", רשם. "אני שונא את הנשיא שלכם כמו את כל מוסדות המדינה האנטישמית"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

(אתמול: מתנחלים מחו על מעצר שכנם בפרשת דומא)

שלושה ימים לאחר ביקור נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בבית הלבן, שבו בין היתר הדליק נרות חנוכה, פרסם אביו של אחד החשודים במעורבות בפיגוע היהודי בכפר דומא, שבו נרצחו עלי דוואבשה בן השנה וחצי והוריו, פוסט חריף בפייסבוק. בפוסט השווה האב את הנשיא לצורר הנאצי אדולף היטלר, כינה את אובמה "ערבי", ולבית הלבן קרא "הבית השחור".

"לא ראיתי כיפה על ראשו של הפיהרר ריבלין בזמן שהדליק נרות אצל הערבי בבית השחור", כתב, "ואני משוכנע שהוא לא בירך את הברכות על ההדלקה. אבל נגיד שהוא כן חבש כיפה וגם בירך על הברכות, אין לך 'בוצע בירך ניאץ השם' גדול מזה בהיסטוריה של עם ישראל, לעניות דעתי".

הביטוי "בוצע בירך ניאץ השם" מקורו בספר משלי, והוא מתייחס למי שעושה מעשים שאינם עולים בקנה אחד עם רצון האל, ובכך הוא מזלזל בצורה בוטה בכבודו. כך, ברכתו נחשבת לקללה כי נעשה בה שימוש בשם השם על ידי אדם שכוונותיו רעות.

לקריאה נוספת:
מתנחלים מחו על מעצר שכנם בפרשת דומא: "עלילת דם שפלה"
אשת חשוד בהצתה בדומא: "מחפשים מישהו שיודה, לא את מי שעשה"
ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ההצתה בכפר דומא אינה אירוע טרור"

אביו של חשוד יהודי בפיגוע בדומא קרא לנשיא ראובן ריבלין "פירהר" בסטטוס בפייסבוק.. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של האב כפי שפורסם בפייסבוק/צילום מסך, מתוך פייסבוק

דבריו של האב עוררו סערה, שאליה הגיב היום: "כשאין שום התקדמות בחקירתו של ילד שנחטף לפני שבועיים למרתפי שב"כ, בלי לראות מישהו מבני משפחתו או עורך דין, אז מנסים להכפיש את אביו של החטוף בגזענות. לא אני האשמתי את בני עמי שבחרו בדרך הטרור. לא אני ישבתי עם 'שוברים שתיקה'. לא אני מסתמן, על פי דעת קהל, כנשיא העלוב ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל.

"אז כן, אני שונא את הנשיא שלכם, בדיוק כמו שאני שונא את כל מוסדות המדינה האנטישמית ביותר בעולם. אבל, אף על פי כן, אהיה מוכן להתנצל על זה כשמדינת היהודים תתנצל על שיתוף הפעולה עם הנאצים בהשמדת יהדות הונגריה, בחטיפת ילדי תימן, בהכנסת 40 אלף ג'יהאדיסטים מחבלים לכאן וחימושם בקלצ'ניקובים שכבר שימשו לרצח כמה וכמה יהודים, בגירוש האתני של יהודי גוש קטיף, בשחרור המאסיבי של מחבלים רוצחי יהודים ובהריסת בתי כנסת בשטחה".

היום מיתן האב מעט את דבריו, אם כי לא מחק את הפוסטים. "אני מעולם לא דגלתי באלימות. יתרה מזו, אני גם לא מאחל לאף אחד רע, כולל נשיאכם המכובד. אני יהודי מאמין, ויודע שכל אחד יקבל בסופו של דבר את מה שמגיע לו, לטוב ולרע. העולם לא הפקר ויש דין ויש דיין אמת וצדק, ממנו אי אפשר לברוח. ועוד יותר טוב כשהרשעים יחיו עד 120 ויגישו להם את כל החשבון למעלה, כך שלאחל למישהו רע הוא דבר מיותר", כתב.

נשיא המדינה רובי ריבלין מדליק חנוכייה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל. רויטרס
הנשיא ריבלין מדליק חנוכיה בבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully