וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין בפתח פגישתו עם אובמה: "אין לנו מלחמה עם האיסלאם"

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

10.12.2015 / 0:12

בביקור רשמי ראשון בבית הלבן, הודה הנשיא לאובמה על "מה שעשה עבור ביטחון ישראל". הנשיא האמריקני: "ריבלין הוא קול חזק למען שוויון וצדק בחברה הישראלית". אחרי הפגישה, שאותה הגדיר אובמה "מצוינת", קיימו השניים טקס הדלקת נרות חנוכה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע אתמול (רביעי) לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בפתח פגישתם של השניים בחדר הסגלגל, אמר אובמה: "אני מקבל בברכה את הנשיא ריבלין בביקורו הראשון כאן כנשיא". האווירה בבית הלבן הייתה מחויכת וחברית, ואובמה הוסיף: "ביטחון ישראל הוא בראש סדר העדיפויות שלנו. שיתוף הפעולה המודיעיני הדוק, ואנו מספקים תמיכה עקבית לביטחון ישראל".

הנשיא ריבלין אמר: "לישראל אין ידידה גדולה מארצות הברית". הוא הודה לנשיא אובמה "מעומק הלב על מה שעשית בשש השנים האחרונות עבור ישראל בתחומי הביטחון. עזרת לנו להתמודד מול אתגרי היום והמחר". הוא הוסיף כי ידון עם אובמה "בצורך לעצור את הקיצונים", והבהיר: "אין לנו מלחמה עם האיסלאם. יש לנו מלחמה רק עם אלו שמשתמשים ברעיונות על מנת לייצר קיצוניות, ומאיימים על כל האנשים החפים מפשע בעולם".

עוד בוואלה! NEWS:
וואלה, הבנתי: הישראלים שאובמה מחבב במיוחד
ריבלין נחת בארה"ב; ישוחח עם אובמה על צעדים בוני אמון עם הפלסטינים
הבוקר: ריבלין המריא לביקור בארה"ב, במהלכו ייפגש עם אובמה

ברק אובמה וראובן ריבלין בהדלקת נרות בבית הלבן. דצמבר 2015. AP
"למרות ששלום נראה רחוק, חשוב לנסות". אובמה וריבלין, הערב/AP

אובמה הוסיף כי ידון עם ריבלין הערב ב"עתיד היחסים בין המדינות ובאתגרים האזוריים". הוא אמר: "אני מתעניין בדעתו של הנשיא בעניין, וכן בנוגע לאתגרים הפנימיים בישראל, ומה ביכולתנו לעשות על מנת להנמיך את הלהבות. הישראלים והפלסטינים חייבים למצוא דרך לחדש את השיח לשלום. למרות ששלום אמת נראה רחוק, חשוב לנסות, ואני יודע שהנשיא ריבלין חרט על דגלו לשפר את השיח בין שני העמים".


בטקס הדלקת נרות החנוכה בסיום פגישתם, אמר אובמה: "הייתה לנו פגישה מצוינת. הנשיא ריבלין הוא קול חזק למען שוויון וצדק בחברה הישראלית".

מוקדם יותר נועד ריבלין עם מנהיגי הרוב והמיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי וננסי פלוסי, וכן עם מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל. האחרונים שוחחו עם הנשיא, בין היתר, על המציאות במזרח התיכון לאחר עידן אבו מאזן ועל חידוש המשא ומתן, וריבלין השיב כי בטרם יחודש המשא ומתן יש לנקוט צעדים בוני אמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ברק אובמה וראובן ריבלין בהדלקת נרות בבית הלבן. דצמבר 2015. רויטרס
ריבלין ואובמה/רויטרס

ריבלין אף פרסם אתמול מאמר בנושא ב"וושינגטון פוסט", ובו כתב כי "ישראל צריכה לנקוט צעדים שישפרו את המצב, במנותק מהוויכוח הטריטוריאלי. צעדים שכל בר דעת מבין כי הם משרתים את העמדה הישראלית ואת האינטרס הישראלי". כדוגמה לצעדים שכאלה, ציין הנשיא את המצב במזרח ירושלים שהוזנח לדבריו הן תחת ממשלות ימין והן תחת ממשלות שמאל. "האם מישהו חושב שענייני הביוב, התחבורה, הכבישים והרפואה במזרח ירושלים יכולים או צריכים להמתין עד לפתרון הקונפליקט?", תהה ריבלין במאמרו.

הנשיא עוד כתב כי "על הפלסטינים להפסיק את ההסתה ואת האלימות נגד ישראל. עליהם להתנער מאי-ההכרה בישראל. לפלסטינים הצעירים אני אומר: במשך יותר מדי שנים, דם נשפך כמו מים באדמה הזאת. אני מפציר בהורים ומורים הפלסטינים לטפח בקרב הצעירים חלומות על חיים, ולא שאיפות למוות. המאבק בין העמים שלנו גרם לכל כך הרבה מוות ושפיכות דמים – עוד מוות ושפיכות דמים לא יפתור אותו".

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully