וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נחת בארה"ב; ישוחח עם אובמה על צעדים בוני אמון עם הפלסטינים

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

9.12.2015 / 9:45

שני הנשיאים ייפגשו לראשונה מאז נכנס ריבלין לתפקיד וידליקו יחד נרות חנוכה. על רקע הביקור, פרסם ריבלין מאמר ב"וושינגטון פוסט" ובו הבהיר כי התשתיות במזרח ירושלים לא "ימתינו לפתרון הקונפליקט". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

נשיא המדינה ראובן ריבלין נחת אמש (שלישי) בארצות הברית לקראת פגישתו עם הנשיא ברק אובמה. נסיעתו של ריבלין ארכה יותר מ-15 שעות, לאחר שטס בטיסה מסחרית של אל על לניו יורק, ומשם המשיך ברכבת לוושינגטון. כאשר הגיע לבירה נועד עם מנהיגי הרוב והמיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי וננסי פלוסי, וכן עם מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל. האחרונים שוחחו עם הנשיא, בין היתר, על המציאות במזרח התיכון לאחר עידן אבו מאזן ועל חידוש המשא ומתן, וריבלין השיב כי בטרם יחודש המשא ומתן יש לנקוט צעדים בוני אמון.

ריבלין אף פרסם אתמול מאמר בנושא ב"וושינגטון פוסט", ובו כתב כי "ישראל צריכה לנקוט צעדים שישפרו את המצב, במנותק מהוויכוח הטריטוריאלי. צעדים שכל בר דעת מבין כי הם משרתים את העמדה הישראלית ואת האינטרס הישראלי". כדוגמה לצעדים שכאלה, ציין הנשיא את המצב במזרח ירושלים שהוזנח לדבריו הן תחת ממשלות ימין והן תחת ממשלות שמאל. "האם מישהו חושב שענייני הביוב, התחבורה, הכבישים והרפואה במזרח ירושלים יכולים או צריכים להמתין עד לפתרון הקונפליקט?", תהה ריבלין במאמרו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בדרכו לוושינגטון, ארה"ב. 8 בדצמבר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"עוד מוות לא יפתור את הסכסוך". ריבלין בדרכו לוושינגטון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הנשיא עוד כתב כי "על הפלסטינים להפסיק את ההסתה ואת האלימות נגד ישראל. עליהם להתנער מאי-ההכרה בישראל. לפלסטינים הצעירים אני אומר: במשך יותר מדי שנים, דם נשפך כמו מים באדמה הזאת. אני מפציר בהורים ומורים הפלסטינים לטפח בקרב הצעירים חלומות על חיים, ולא שאיפות למוות. המאבק בין העמים שלנו גרם לכל כך הרבה מוות ושפיכות דמים – עוד מוות ושפיכות דמים לא יפתור אותו".

היום יגיע ביקורו של נשיא המדינה לשיא, כאשר בשעה 21:00 (שעון ישראל) יפגוש בבית הלבן את אובמה בפעם הראשונה מאז שנכנס ריבלין לתפקידו. גם בפגישה הזו צפויים השניים לדון בצעדים בוני אמון בין ישראל לפלסטינים וריבלין מתכוון להציג במהלכה שורה של צעדים שלדעתו ניתן לנקוט כבר כעת, בתמיכת מדינות שונות מהעולם. בין היתר, מדובר בשיקום התיירות בבקעת הירדן, פרויקט טיהור שפכים באזור נחל קדרון ופיתוח עיר פלסטינית נוספת בדומה לרוואבי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם בבית הלבן, דצמבר 06 2015. רויטרס
קבלת הפנים הקורקטית של נתניהו תהפוך לקבלת פנים חמה לריבלין?/רויטרס

בנוסף, יעלה ריבלין בפגישה את הצעתו לשיקום רצועת עזה בסיוע האו"ם, ויטען בפני אובמה כי בפועל, שיקום הרצועה כיום מתבצע על ידי ישראל בלבד. כמו כן, יגיד כי שיקום מוגבר יכול להוות צעד בונה אמון, שהוא אינטרס ישראלי.

אולם מעבר לכל הנושאים הפורמליים, נראה כי חלק נכבד מתשומת הלב תוקדש לדינמיקה בין השניים. מיד לאחר הפגישה ידליקו השניים נרות חנוכה בבית הלבן בליווי רעיותיהם, ויהיה מעניין לראות איזו קבלת פנים מכין הנשיא האמריקני לריבלין, לאחר הפגישה הקורקטית שהייתה לו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש שעבר, ולאור מערכת היחסים העכורה שיש לריבלין ואובמה עם ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully