וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: הישראלים שאובמה מחבב במיוחד

9.12.2015 / 15:31

הפגישה בין הנשיא ריבלין לעמיתו האמריקני מגיעה על רקע מתיחות בהנהגת שתי המדינות, אבל צפויה להיות חמה ומפוייסת. מי הישראלים הנוספים שאובמה הרעיף עליהם חיבה? התשובות עשויות להפתיע

עריכה: ניר חן, תחקיר: אסתי סדקה

היום ייפגש נשיא המדינה, ראובן ריבלין, עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן בוושינגטון. לאחר הפגישה ישתתפו שני הנשיאים ורעיותיהם באירוע הדלקת הנרות הרשמי של הבית הלבן לכבוד החנוכה. הפגישה מתקיימת לאחר חילופי ביקורות פומביות הדדיות וחריפות בין שר הבטחון יעלון לבין שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפורום סבן בסוף השבוע האחרון; ויש להניח כי היא תהיה מפויסת, לבבית ותבקש ל"הרגיע" את האווירה.

זו סיטואציה מוכרת למדי: למשל בשיא המתיחות בין אובמה לראש הממשלה נתניהו בסוגית הגרעין האיראני התבלטה דווקא מערכת יחסים חמה וקרובה בין אובמה לנשיא פרס. ביוני 2012 קיבל פרס מידי אובמה את מדליית החירות הנשיאותית, העיטור האזרחי הגבוה בארצות הברית, וכשנה לאחר מכן פרס גמל לו במדליה נשיאותית משלו, תוך שהם חולקים זה לזה מחמאות רבות.

אז מי הם כל אנשי הנשיא? מי הישראלים שעל רקע המתיחות עם ההנהגה המקומית דווקא נמצאים או היו בעבר בקשר טוב עם הנשיא האמריקני, ושהוא הרעיף עליהם חיבה? התשובות, לפעמים, מפתיעות. צפו ותוכלו לומר: וואלה, הבנתי.

לכל פרקי וואלה, הבנתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully