וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רבנים בציונות הדתית פרסמו מכתב תמיכה בשב"כ

כ-50 רבנים, בהם הבכירים דוד סתיו ויובל שרלו, חתומים על המכתב התומך בארגון ומגנה את הטרור היהודי. עם זאת, קבוצה אחרת של רבנים בציונות הדתית פרסמה מכתב שבו דרשה "להפסיק מיד את חקירת הנערים במחלקה היהודית בשב"כ"

צילום: ערוץ 10

עשרות רבנים מהציונות הדתית פרסמו היום (שישי) מכתב תמיכה בשירות הביטחון הכללי (שב"כ). זאת על רקע טענותיהן של משפחות החשודים במעורבות ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא נגד שיטות החקירה האלימות לכאורה שמופעלות נגדם. המכתב פורסם ביוזמתו של ארגון רבני צהר, שבראשו עומר הרב דוד סתיו – המכהן גם כרב מועצת שוהם.

למרות שחלק ממובילי המחאה נגד השב"כ מזוהים עם הציונות הדתית, כ-50 מרבני המגזר חתמו על המכתב שנועד לדחות את הביקורת החריפה שהושמעה נגד הארגון. "הננו מחזקים את ידי לוחמי שירות הביטחון הכללי וכל זרועות הביטחון בשמירה על מדינתנו, בעקירה מן השורש של כל גילוי טרור יהודי כי בנפשנו היא", כתבו הרבנים.

אישתו של החשוד המרכזי ברצח משפחת דוואבשה: "השב"כ מתעלל בבעלי". ספק 500
האשימו את השב"כ בשימוש בעינויים. אשתו של אחד החשודים/ספק 500

עוד נכתב כי "אנחנו מוקיעים ודוחים בשאט נפש כל גילוי של שנאה ואלימות כגון תג מחיר המופנים כלפי ערבים". לדבריהם, "אנו קובעים כי מעשים אלה הם בניגוד מוחלט לתורת ישראל ולמוסר היהודי. אנו קוראים לרבנים למחנכים ולמחנכות בכל אתר להמשיך ולברר את דרכה של תורת ישראל לתלמידיהם ולתלמידותיהם".

בין הרבנים שחתמו על המכתב יוצא הדופן: ראש ישיבת ההסדר "אורות" ברעננה, הרב יובל שרלו, רבה של אפרת הרב שלמה ריסקין, רבה של ירושלים אריה שטרן, הרב בני לאו והרב חיים נבון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הרב דוד סתיו. עומר מירון
"מוקיעים ודוחים פעולות תג מחיר". הרב סתיו/עומר מירון

אולם, למרות התמיכה בשב"כ, לא מדובר במכתב היחיד עליו חתמו בכירים בציונות הדתית בימים האחרונים. רק אתמול פורסם מכתב עליו חתומים הרב דב ליאור והרב דוד חי הכהן – שניהם מבכירי רבני הציונות הדתית – בו הצהירו כי לאור הטענות על עינויים לכאורה בחדרי החקירות, הם דורשים "להפסיק מיד את חקירתם של הנערים במחלקה היהודית בשב"כ". עוד נכתב במכתב כי הרבנים דורשים "למנות ועדת חקירה שתחקור את התנהלות השב"כ בפרשה, ובמידה שנעשו עבירות על ידי החוקרים – יש להעמידם לדין".

התפיסות השונות מלמדות על המורכבות בתוך הציונות הדתית

על אף ששתי קבוצות הרבנים מגנות את הרצח בכפר דומא, הדעות ביניהן חלוקות ומייצגות את השבר שחווה הציונות הדתית. בעוד הקבוצה הליברלית מצטרפת לאמירתו של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, וסבורה כי צריך לחזק את השב"כ אל מול המחאה הנמשכת נגד הארגון - קבוצת הרבנים השנייה טוענת כי אסור שתתנהל חקירה נגדם עם עינויים. התפיסות השונות מלמדות על המורכבות בתוך הציונות הדתית ועל כך שגם במגזר שמזוהה עם ממלכתיות ואחוזי גיוס גבוהים לצבא לשירות הלאומי, נשמעים קולות שיוצאים בגלוי מהקו הממסדי שעמו מזוהות הכיפות הסרוגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully