וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד לשגריר האמריקני: "ארה"ב לא צריכה להתערב בחקיקה פנימית"

11.1.2016 / 20:53

שרת המשפטים הגיבה לדברי השגריר דן שפירו, לפיהם ארצו מתנגדת לחוק סימון העמותות ולהשוואתו לחוק לרישום סוכנים זרים בארה"ב. לדבריה, "אין להם מה לדאוג. ישראל היא דמוקרטיה חזקה וחיונית"

צילום: מור שאולי

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה הערב (שני) להצהרות של ארצות הברית, בהן זו של השגריר בישראל דן שפירו, בדבר התנגדותה של וושינגטון קידום החוק לסימון עמותות בישראל. "תמוהה בעיניי מאוד העובדה כי ממשלות זרות שולחות את זרוען הארוכה אל תהליך חקיקה פנימי", מסרה שקד.

שקד הוסיפה: "שמחתי לפגוש בשגריר האמריקני והתרשמתי שחששם כן. עם זאת, אין להם מה לדאוג. ישראל היא דמוקרטיה חזקה וחיונית וכזו אין צורך בהתערבות של מדינות אחרות בחקיקה פנימית. ארצות הברית אינה צריכה להיות מודאגת, דלתנו פתוחה לדיאלוג".

לקריאה נוספת:
השרה שקד עונה לאמריקנים: "חוק העמותות לא פוגע בדמוקרטיה"
ארה"ב לישראל: חוק העמותות עלול להוות סכנה לקיום חברה חופשית
האיחוד האירופי העביר כסף ל"בצלם" למאבק בחוק "סימון העמותות"

איילת שקד מגיעה לישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"דלתנו פתוחה לדיאלוג". שקד/נמרוד סונדרס

שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה הבוקר הודעה על פגישה שקיים אתמול השגריר דן שפירו עם שרת המשפטים בנושא חוק העמותות. במהלך הפגישה, שעליה דווח לראשונה בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, הסביר שפירו לשקד מדוע מדינתו מתנגדת לחוק שהיא מקדמת, ומדוע הממשל האמריקני דחה בתוקף את ההשוואה שעשתה שקד בין החוק המוצע לבין "החוק לרישום סוכנים זרים" הקיים בארצות הברית.

לדברי שפירו, החוק האמריקני "אינו יוצר את האפקט הפוגע בארגונים לא ממשלתיים, שמפניו אנו חוששים". הוא הוסיף כי "ישראל היא דמוקרטיה חזקה וחיונית, שמאפשרת מתן ביטוי להשקפות שונות". לדבריו, חשוב לשמור על כך, שכן "ממשלות צריכות להגן על חופש הביטוי וליצור אווירה המאפשרת החלפת דעות שונות". עם זאת, הוא הגדיר את הדיון שלו עם שקד "מכבד ויעיל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טקס יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. שלומי גבאי
הביע את התנגדות וושינגטון לחוק. שפירו/שלומי גבאי

שגריר ארצות הברית לישראל התייחס בדבריו למאמר שפרסמה שקד בשבוע שעבר בסוכנות הידיעות היהודית JTA, בנוגע לחוק העמותות. במאמר הסבירה שרת המשפטים מדוע לדעתה החוק נחוץ לישראל, ואף השוותה בינו לבין "החוק לרישום סוכנים זרים" הקיים בארצות הברית מאז שנות ה-30, ומסדיר את פעילותם של לוביסטים מטעם מדינות זרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully