וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אירופה: ארה"ב תאכוף חוק לסימון מוצרים מהשטחים

29.1.2016 / 0:20

מדובר בחוק הקיים מאז 1995, אולם לפני שישה ימים התפרסמה הנחיה חדשה של המכס האמריקני המבהירה כיצד לאכוף אותו. החוק אינו מבדיל בין תוצרת התנחלויות לתוצרת פלסטינים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(השרה שקד בחודש שעבר: בוחנת מהלך משפטי כדי למנוע סימון מוצרי התנחלויות)

המכס האמריקני הורה לאחרונה להתחיל לסמן מוצרים המיוצרים בגדה המערבית, באופן נפרד ממוצרים המיוצרים בישראל בגבולות 67' - כך עולה ממסמך חדש שהופץ לרשויות בארצות הברית לפני שישה ימים. המסמך מתבסס על חוק שקיים עוד מאז 1995, וכעת מתבקשות הרשויות השונות במדינה "לרענן" את נהלי האכיפה שלו. המסמך פורסם לראשונה אמש (חמישי) בערוץ 1.

במסמך נכתב כי בהמשך לחוק הקיים מאז 1995, על גופי המכס האמריקניים השונים להימנע מלסווג סחורות שיוצרו בגדה המערבית או בעזה כ"נוצר בישראל" (Made in Israel) וכי יש להקפיד על ציון העובדה שמדובר בסחורות מהגדה המערבית או מרצועת עזה. בהנחיה הודגש כי גם כיתוב כגון "ישראל - השטחים הכבושים" אינו אפשרי בהתאם לחוק, ויש להימנע גם ממנו.

לקריאה נוספת:
נתניהו על ההחלטה לסמן מוצרי התנחלויות: "אירופה צריכה להתבייש"
מתקפה מדינית משולבת: ארה"ב ואירופה מחריפות את הטון כלפי ההתנחלויות
האיחוד האירופי: ההסכמים עם ישראל לא יחולו מעבר לקו הירוק

חרם פלסטיני על תוצרת ישראלית, פברואר 2015. AP
סימון מוצרים ישראליים על ידי פלסטינים/AP

גורם אמריקני ביקש להבהיר בהמשך לפרסום כי ארצות הברית אינה מתייחסת באופן נפרד לסחורות המיוצרות על ידי מתנחלים בגדה המערבית ולאלו המיוצרות בידי פלסטינים. ההנחיה תקפה לגבי שני סוגי הסחורות. ההנחיה שפורסמה לפני שישה ימים הגיעה בעקבות תלונות על כך שהחוק הקיים אינו נאכף כראוי וישנן הפרות שלו על ידי מפעלים וגופים מסחריים הפועלים בגדה המערבית, שמסווגים את עצמם כמי שמייצרים את הסחורות שלהם בתחומי ישראל.

המהלך האמריקני מגיע על רקע ההחלטה שקיבל לאחרונה האיחוד האירופי על סימון מוצרים מההתנחלויות באופן נפרד ממוצרים שמקורם בתחומי מדינת ישראל. הפלסטינים פועלים לאחרונה כדי לעודד קבלת החלטה דומה גם על ידי מדינות אמריקה הלטינית. כמו כן, מדינות ערב שוקדות על הצעת החלטה שתוגש למועצת הביטחון של האו"ם, לפיה ההתנחלויות אינן חוקיות. טרם ברור אם הממשל האמריקני יטיל וטו על הצעה זו, או יבחר להימנע הפעם ובכך יאפשר לה להתקבל.

(עדכון ראשון: 21:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully