וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההחלטה לסמן מוצרי התנחלויות: "אירופה צריכה להתבייש"

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון, ועמרי נחמיאס

11.11.2015 / 16:10

ראש הממשלה התייחס להחלטה לסמן מוצרים שיוצרו בגדה וברמת הגולן ואמר כי מדובר "בצביעות ומוסר כפול". לדבריו, "מי שייפגעו אלה הפלסטינים". השגריר דנון: "דינה של ההחלטה המבישה להתבטל". ב"שלום עכשיו" טענו שמדובר ב"מהלך לגיטימי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: נועה לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (רביעי) את החלטת האיחוד האירופי לאשר את סימון המוצרים הישראליים המיוצרים בגדה המערבית וברמת הגולן. "החלטת האיחוד האירופי היא צביעות ומוסר כפול ומתייחסת רק לישראל ולא ל-200 סכסוכים אחרים ברחבי העולם", אמר.

לדבריו, ישראל היא לא זו שתיפגע מהצעד, אלא תושבי הגדה. "האיחוד האירופי החליט לסמן רק את ישראל, ואיננו מוכנים לקבל את העובדה שאירופה מסמנת את הצד המותקף במעשי טרור. כלכלת ישראל חזקה ותעמוד בכך, מי שייפגעו יהיו דווקא הפלסטינים שעובדים במפעלים הישראליים. האיחוד האירופי צריך להתבייש".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון התבטא בחריפות ואמר כי הוא ההחלטה תשתנה בעתיד. "ההחלטה שהתקבלה באיחוד האירופי היא חשוכה. מצער לראות כי דווקא באירופה של שנות האלפיים מתקבלת החלטה מבישה שכזו. 40 שנה אחרי שהקהילה הבינלאומית הגדירה את הציונות כגזענות, בוחר האיחוד האירופי לסמן את המפעל הציוני כולו בתג של גזענות ואפליה. כפי שההחלטה המבישה ההיא בוטלה, כך גם דינה של ההחלטה המבישה הזאת להתבטל".

לקריאה נוספת:
נתניהו ידרוש מקרי: תגנה את ההודעה האירופית לסימון מוצרי התנחלויות
בנט נגד נתניהו: "כל מהלך חד-צדדי מול הפלסטינים - שגיאה כבדה"
ח"כ חזן נגד הקמת קזינו בישראל: "אנחנו לא יודעים שובע"

נתניהו: "הצבת המצלמות במתחם ההר תראה מהיכן מגיעות הפרובוקציות". רוני כנפו
"צביעות ומוסר כפול". נתניהו/רוני כנפו

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי נדרשה לנושא ואמרה: "אירופה החליטה על צעד מפלה וחמור". לדבריה, סימון מוצרים אינו אלא חרם נגד ישראל. "אנחנו נפעל בכל האמצעים הדרושים על מנת למנוע את יישום ההחלטה השערורייתית הזו".

לצדה התייצבה שרת המשפטים איילת שקד, שמחתה אף היא על ההיערכות של האיחוד לסמן מוצרים שמקורם בשטחים שנכבשו על ידי ישראל ב-1967 בכיתוב מיוחד. "זו החלטה אנטי-ישראלית ואנטי-יהודית. הצביעות והשנאה האירופית כלפי ישראל עוברות כל גבול. מעניין שבסהרה המערבית או בקפריסין לא נדרשו לסמן מוצרים", אמרה והצהירה כי היא בוחנת הפעלת צעדים משפטיים נגד החלטת האיחוד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ח"כ ציפי חוטובלי, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"צעד מפלה וחמור". חוטובלי/נועם מושקוביץ

שר הביטחון משה יעלון אמר כי ההחלטה "היא צעד מביש אשר מעניק פרס לטרור, למפעיליו ולמבצעיו". לטענתו, גם אם יש לגורמים באירופה מחלוקת עם ישראל בנוגע למעמד השטח, "ההחלטה לסמן מוצרים היא צביעות לשמה".

הוא הוסיף: "תמוה שהצעד הזה נעשה כשבמקביל מדינות אירופה רצות לכרות הסכמים כלכליים עם איראן, המאמנת, מחמשת ומממנת ארגוני טרור שתפקידם לערער את היציבות במזרח התיכון ולהפעיל טרור גם על אדמת אירופה ובמקומות אחרים בעולם".

"החלטה שמטרתה להעניש את ישראל"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן האשים כי אירופה מובילה את העולם החופשי כולו לאסון. "בכל פעם שאירופה מסמנת יהודים סימן שהאנטישמיות, הטירוף והצביעות השתלטו".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קרא להחלטה אנטישמית, ובפנייתו לשגרירי האיחוד טען שהמהלך מעודד טרור נגד ישראל. "זה בלתי מתקבל על הדעת שבזמן שישראל נמצאת תחת מתקפת טרור, וכשיהודים נדקרים רק בשל היותם יהודים, האיחוד האירופי מכריז על החלטה שמטרתה להעניש את ישראל ולעודד את הטרור. החלטה זו אשר מאחוריה עומדת תנועת ה-BDS עלולה להביא בסופו של דבר לחרם כלכלי כולל על מדינת ישראל. זו החלטה שרק מקשיחה את העמדות הפלסטיניות ומרחיקה את הסיכוי לפתרון מדיני".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) שוחחה אחרי ההחלטה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי מוגריני, והבהירה לה הפסיקה היא בעייתית מאוד לישראל. "אמנם מדובר בהחלטה של האיחוד אבל כל מדינה יכולה להחליט אם לאמץ את ההחלטה או לא. ישראל יכולה להיכנס בתפר הזה, לעבור מדינה מדינה ולשכנע אותה לא לאמץ את ההחלטה. אבל כדי שזה יקרה צריך מדיניות נכונה. זה לא רק הסברה ובטח לא לצעוק ש'כולם אנטישמים'. צריך לומר שהמדיניות של ראש הממשלה של שתי מדינות זאת המדיניות האמיתית, ולהוכיח זאת בשטח על ידי אי-בנייה, כדי שיבינו שאין טעם להכניס אותנו לפינה הזאת ושלאף מדינה אין סיבה לאמץ את ההחלטה".

מנגד, תנועת "שלום עכשיו" הדגישה כי סימון מוצרים מההתנחלויות איננו חרם על ישראל או קשור לתנועת ה-BDS. "זה מהלך לגיטימי שנועד להפריד בין תוצרת ההתנחלויות לבין תוצרת כחול לבן. זאת התוצאה של היעדר משא ומתן אמיתי ותחושה שישראל לעולם לא תיפרד מהפלסטינים ורק תמשיך להעמיק את השליטה בשטחים".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בירך היום על החלטת האיחוד האירופי, ואף הפציר במדינות נוספות בעולם לאמץ אותה. בנאום שנשא במפגש פסגה בהשתתפות מדינות מדרום אמריקה, אמר אבו מאזן כי "ההחלטה האירופית בנוגע לסחורות מההתנחלויות הקולוניאליות היא בעלת ערך רב".

יצוין שההנחיות לסימון מוצרי ההתנחלויות יהיו מחייבות בכל הנוגע לפירות וירקות טריים, יין, דבש, שמן זית, ביצים, עופות, מוצרים אורגניים וקוסמטיקה. היא לא מחייבות בכל הנוגע למוצרי מזון ארוזים ומוצרים תעשייתיים שאינם קוסמטיקה.

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully