וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד נתניהו: "כל מהלך חד-צדדי מול הפלסטינים - שגיאה כבדה"

11.11.2015 / 9:07

יו"ר הבית היהודי ביקר את ראש הממשלה על דבריו בוושינגטון שלפיהם הוא אינו שולל צעדים חד-צדדיים בגדה, ואמר: "האויב צריך לקבל עונש על הטרור ולא פרס". יו"ר שדולת א"י בכנסת: "צעדים חד-צדדיים צריכים להיות של בניה והחלת ריבונות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בכנס בארצות הברית, שלפיהם הוא לא שולל מהלך מדיני חד-צדדי מול הפלסטינים, מעוררים ביקורת בקרב שותפיו לקואליציה. "כל מסירת שטח חד-צדדית לערבים היא שגיאה כבדה, תמיד", אמר הבוקר (רביעי) שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "הדיבור על זה בעיצומו של גל טרור מעביר מסר הפוך מהנדרש. האויב צריך לקבל עונש על הטרור ולא פרס על רצח יהודים. אין ספק שיש לעשות מהלך חד-צדדי: החלת הריבונות הישראלית ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון". בסיכום דבריו התריע: "אם הטרור ישתלם - הטרור יתגבר".

עוד על ביקור נתניהו בארצות הברית
נתניהו ידרוש מקרי: תגנה של ההודעה האירופית לסימון מוצרי התנחלויות
נתניהו על "הערבים הנעים לקלפיות": "התבטאות מוטעית"
החרדים תוקפים את נתניהו על "ההכשר" לרפורמים: "סכין בתורת ישראל"

הדברים הללו של בנט מגיעים כאמור בתגובה לנאום שנשא אמש נתניהו בכנס במכון המחקר Center For American Progress, המזוהה עם השמאל ועם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, שבמהלכו הצהיר כי "מהלך חד-צדדי (ישראלי) בגדה אפשרי, אבל הוא צריך לעמוד בתנאי הביטחון של ישראל ולהיות חלק מהבנות בינלאומיות רחבות".

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
השר בנט לא מרוצה מהדברים של ראש הממשלה/ראובן קסטרו

פרט לבנט גם יושבי הראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הביעו התנגדות לאמירה של נתניהו ועקצו אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
"אדון ביבי מעדיף לדבר עם מר נתניהו, לבודד את ישראל ולא להשאיר שום פתח של תקווה"

"אנו תומכים בהודעת ראש הממשלה למימוש צעדים חד-צדדיים ביהודה ושומרון. לאחר חודשיים של טרור בלתי פוסק, על ישראל לנקוט צעדים חד-צדדיים של בניה והחלת ריבונות. כך נבהיר לפלסטינים שהטרור אינו משתלם, ושמכל עימות הם רק יפסידו ואילו ישראל תצא מחוזקת".

נתניהו זכה לביקורת גם מכיוון האופוזיציה, שם התייחסו בביטול להצהרתו המפתיעה. יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון אמרף "נתניהו סרבן שלום ומנהיג חסר דרך שעושה את הונו הפוליטי מהמצב הקיים ומהדשדוש במקום. אין לו מה להציע לאזרחי ישראל חוץ מהמדיניות עליה כבר הצהיר, שלנצח נחיה על חרבנו". הוא הביע התנגדות למהלך חד-צדדי מול הפלסטינים וקבע כי הוא נועד לכישלון. "אנחנו רואים (את ההוכחה לכך, ע"נ) בתוצאותיה הכושלות של ההתנתקות, שחיזקה את החמאס והפכה את עזה לחממת ייאוש וטרור. דוקטרינת ה'אין פרטנר' נכשלה; אדון ביבי מעדיף לדבר עם מר נתניהו, לבודד את ישראל ולא להשאיר שום פתח של תקווה. חד-צדדיות היא ההפך מהסכם ונועדה להיכשל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במכון המחקר Center for American Progress בוושינגטון, נובמבר 2015. AP
נתניהו בכנס CAP, אמש/AP

אגב, באותו כינוס סיפק ראש הממשלה הצהרה יונית נוספת. כשנשאל על התבטאותו ערב הבחירות בחודש מרץ שלפיה "מצביעים ערבים נעים בהמוניהם לקלפיות" על מנת להזהיר את בוחריו, הסביר ראש הממשלה כי "ההתבטאות הייתה מוטעית, הבעתי צער עליה". לדבריו, "הבהרתי להנהגה הערבית שאני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully